Skocz do zawartości

E39 540 który silnik ?


Mateo_320

Rekomendowane odpowiedzi

No ja z wielką chęcią bym się przesiadł na M5 niestety budżetowo by mnie raczej przerosła :D U nas w Płocku jeżdżą 2 M5 i jedna tak jest zmęczona życiem, że na alejach ją objechałem a właściciel był w wielkim w szoku tym bardziej, że moja z zewnątrz to zwykła seria :D Dlatego każdemu powtarzam, że lepiej kupić zadbaną po roku poszukiwań niż w tydzień padakę i się męczyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy że ja porównałem 330 do 540 ?

 

Na szczęście kolego krys32 zły nawyk kupowania auta pod wpływem emocji i napalenia się już u mnie minęły :)

 

A właśnie apropo alternatora, pół roku temu miałem zamysł przejścia na E53 4.4 i z tego co pamiętam jedna z wad którą wymienił mi znajomy był alternator, a dokładnie to, że w przypadku jego awarii jest masakra z wyjęciem go, mowa była o E53 ale to chyba ten sam silnik i takie samo dojście osprzętu silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Dombrek trochę się rozpędziłeś ? może ty tak trafiłeś... po pierwsze ustaliłem że będę poszukiwał przedlift bez vanosów, po drugie jak kolega wyżej wspomniał ubezp. wyjdzie jak w mojej aktualnej czyli ok 450zł

 

obawiam się że OC za tą kwotę już nie kupisz, ostatnio ubezpieczenia poszły znacząco w górę, ja za 3 litry najtańsze znalazłem za 535zł

i tak tragedii nie ma :D

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRAY za 5kę kompletnego rozrządu w V8 się nie zrobi nawet po mega promocji i u znajomego mechanika :(

Vanosy + reszta gratów = 6k

komplet uszczelek = ok 700zł

olej + filtr = 400zł

robocizna = ???

 

Biorąc wszystkie części w jednej firmie da radę jeszcze coś z tego uszczknąć ale z robocizną nawet u znajomka ( a tak jak DRAY napisał mało kto to robi) ciężko się bedzie zmieścić nawet w 7ce, w silniku bez vanosów taki remoncik za 5kę jest już bardziej realny.

 

Co do blokad to można je kupić tylko się średnio opłaca jesli to jednostkowa naprawa, blokady wałków bez problemu można dostać nawet na Allegro są, pozostałe trochę ciężej dostać ale też da radę - wiem bo sam załatwiałem ostatnio dla swojego mechanika :wink:

 

OC za 4.4 płaciłem w tym roku 504zł. (za cały rok) :lol:

 

Mateo_320 jak chcesz się więcej dowiedzieć o tych silnikach m60/m62, naprawach, usterkach i takich tam to najwięcej informacji znajdziesz na forum 7er

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Dombrek trochę się rozpędziłeś ? może ty tak trafiłeś... po pierwsze ustaliłem że będę poszukiwał przedlift bez vanosów, po drugie jak kolega wyżej wspomniał ubezp. wyjdzie jak w mojej aktualnej czyli ok 450zł, z tym zawieszeniem to pojechałeś na maksa że za 5kkm wymiana, a z tym że od razu udam że nie zauważyłem bo 3-ką którą mam w rok wykręciłem 30tyś i puki co jedynym co zużyło się z zawieszenia to tuleje wahacza. Jeżeli już piszesz o zadbanym egzemplarzu to raczej zawieszenie powinno być :cool2: jeśli nie to targowanie ceny w dół, a jak na nic wysiłki to słowo dziękuję i szukam dalej. Aaa zapomniał bym, z ta wyścigówką to też trochę przesadziłeś, masz w opisie 540 skoro wiesz że łyka 98% aut na drogach to na pewno tak robisz wiec po co pisać że to wiejski szpan itp ? ja osobiście jadąc w trasę lubię sobie pogonić i wieśniakiem się nie czuję, każdy jeździ jak lubi... Wydaje mi się że chciałeś pokazać że stać Cie na 540 bo 20tyś jak nie więcej włożyłeś i jesteś "ktoś" a co do M5 to gdybym miał kasę na taką imprezę to bym nie pytał o 540 :mrgreen:

 

Trafiłem bardzo dobrze, zresztą auto od forumowicza, chwalone tutaj przez wszystkich. Na doprowadzenie do ideału potrzebowałem 10k. Zawias w 540 jest wredny - bo nic nie stuka, a jedynie powyżej 200kmh możesz wyczuć, że auto lekko pływa. Ja się czepiam szczegółów, pewnie 90% użytkowników stwierdziłaby, że mój zawias jest ok (podobnie jak 3 diagnostów z szarpakami i łomami to stwierdziło), ale ja uważam, że kilka rzeczy poprawić trzeba (wiem jednak, że w 99% używek zawias trzeba zrobić zwykle w trybie pilnym). Pisałem tylko o doprowadzeniu auta do stanu jak z salonu, czyli celującego, a nie bardzo dobrego.

20k podałem z dużą rezerwą, ale lepiej być na to przygotowanym i się pozytywnie zaskoczyć, niż planować wydać 5k i być zmuszonym do wywalenia 20k - z tym się chyba zgodzisz?

 

Twierdzę nadal, ze auto nie jest wyścigówką - jest za ciężkie. A to, że potrafi zapier*** to jasna sprawa. Chodziło mi raczej o wyprzedzanie na podwójnej ciągłej lub na pasach - dla mnie to totalna siara, a niestety wielu właścicieli bmw tak jeździ (choć ostatnio raczej dotyczy to audi ;) ). Natomiast przyznam, że jest to bardzo przyjemne jak 160kmh na blacie mam szybciej niż większość pojazdów osiągnie 100kmh - dla mnie to komfort i bezpieczeństwo podczas wyprzedzania. Zapieprzać dla samego zapieprzania... wyrosłem z tego.

 

Źle odebrałeś to wsadzanie 20k (zresztą jak napisałem, tyle nie wpompowałem) - jakby miała być pokazówka, to bym jeszcze dolepił M5 na klapie i wsadził 4 bębny z pralki jako super-wydech. Chodziło tylko o przestrogę dla potencjalnych nabywców. Poza tym temat dotyczył przesiadki z 330 na 540 - jeśli ktoś nie potrzebuje większego auta i 330 go zadowala, to "zabójczej" różnicy w przyspieszeniu nie zobaczy. Owszem, jakaś różnica będzie, tylko czy to nie wywalanie kasy i kupowanie ryzyka (każde nowe-stare auto jest ryzykiem skarbonkowym), żeby poprawić przyspieszenie o 1-2sek? Jakbym miał dobre i zadbane 330, to nie szukałbym 540. Tym bardziej, że wszyscy szukamy jakichś oszczędności, a znacznie taniej utrzymać "igłę" w 330 niż doprowadzać do "igły" 540. A oba auta są super.

 

Aha, ktoś jeszcze pisał, że serwisuję w ASO - nic z tych rzeczy. Do ASO się nie zbliżam i auta im nigdy nie oddam. Największych partaczy i cwaniaków można spotkać właśnie tam. Poza tym ceny mają w większości chyba dla kretynów. Ale to temat rzeka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego wstawiłeś porównanie 540i automat z manualem e46?

540i w manualu połknie z łatwością każde 330i

V8 to inna liga, tylko ten automat muli (ale temu tez można zaradzić - soft silnika i skrzyni z Alpiny B10) Czas do 200km/h poprawia się o 2-3 sekundy.

Czy możesz powiedzieć kto taki soft wgrywa, głównie do skrzyni? Jaki jest koszt i czy nie ma ryzyka, że skrzynia się szybciej zużyje?

 

Jeśli chodzi o silnik, to pewnie prawda (choć nie jeździłem R6), mnie w pełni V8 satysfakcjonuje. Kupujący jednak powinien pamiętać, żeby kupić sprawny silnik - wiele jest zakatowanych i o fabrycznych osiągach można zapomnieć.

 

Dombrek chyba w ASO naprawiasz swoje e39 bo za 20,000zł to przeciętne 540i można wyprowadzić na igłę. Różnica osiągów 330i i 540i jest bardzo duża. Silnik V8 do R6 ma się nijak. Moc od samego dołu, niesamowita elastyczność. Różnica w masie wcale nie jest ogromna - 200kg. Tu masz porównanie http://www.zeperfs.com/en/duel103-504.htm

 

Zawieszenie w V8 jest bardzo trwałe, znacznie trwalsze niż w wersjach R6

 

Nie do końca zrozumiałeś moją wypowiedź. Po pierwsze nie serwisuję auta w ASO, a po drugie napisałem, że włąśnie 20k to na doprowadzenie auta do ideału. Ja tyle nie wydałem, ale (jak napisałem w poście powyżej) ktoś kto kupuje 540 powinien być przygotowany, że może to tyle kosztować. Wspaniale będzie, jeśli wyjdzie taniej - i tego każdemu życzę, ale gorzej jak ktoś ma 5k w kieszeni na remonty i nagle okaże się, że 20% napraw za to nie zrobi.

Faktem jest, że pisałem o aucie poliftowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, co do zmiany na mocniejsze mi o to nie chodziło, napisałem, że chcę trochę komfortu i wygody przy podobnych osiągach ;)

 

A co do OC, płaciłem tego roku (początek marca) i wyszło 500zł z NW ale na dwie raty, ale przy płaceniu całości wychodziło mi 469zł

 

I mam dylemat bo szkoda sprzedawać mi mojej :D najlepiej jak by kasa na drzewach rosła dokupił bym sobie limuzynę i suv-a

 

A co do naklejenia znaczka M5, swojego czasu szukałem ori. oznaczenia 318Ci, żeby sobie na klapę walnąć hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Softa możesz wgrać TUTAJ

polega to zdaje się na tym, że skrzynia chodzi cały czas jakby w trybie sport, ale tutaj niech się lepiej wypowie DRAY bo on lepiej zna temat :D

dzięki tak wogule to są chyba chłopaki od nas z forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.