Skocz do zawartości

e60 zawieszenie chcę zmienić z M-pakiet na zwykłe


bartoszzielony

Rekomendowane odpowiedzi

czesc!

 

jestem od niedawna wlascicielem e60 530d pelen m-pakiet wizualny no i rowniez m-pakiet zawieszenie, czyli to najtwardsze... kola 18' opony poki co runflat dunlop 245/275 czyli fabryczne wymiary. no i oczywiscie auto prowadzi sie swietnie, autostrady, gladkie zakrety, jezdzilem tez po torze poznan - no miód, lubie dynamiczna jazde. tyle ze to nawet nie polowa mojego wykorzystania auta - reszta to dziurawe polskie drogi. auto jest bardzo twarde, nie ma mowy o komforcie - czuc kazda dziure, zwalniam przed "przeszkodami" ktorych w poprzednim aucie (opel vectra) nawet nie zauwazalem. pol biedy jak to droga z ograniczeniem do 50kmh - wloke sie te 40-50kmh (czesto z paroma "szybszymi" za mną) choc zeby bylo komfortowo i bez wrazenia ze cos odpadnie powinno byc 30kmh:) ale jak jest droga z ograniczniem 70kmh to juz jest meka bo ciezko zwolnic a dziur czesto prawie tyle samo. niestety - pierwsza fascynacja zdecydowala o kupnie takiej wersji bo trafil sie dobry sprawdzony egzemplarz - no i chyba to bylo nie do konca przemyslane (mowie tylko o zawieszenie, reszta bajka). i tu pare pytan do Was - szczegolnie do ludzi ktorzy mieli/maja podobne wersje czyli m-pakiet zawieszenie i ten sam rozmiar kół:

- na ile coś zmienia zmiana opon z runflat na zwykle?

- jakie sa mozliwosci zmian w zawieszeniu - niezbyt sie na tym znam - ale czy mozna wymienic amoryzatory na bardziej miekkie z zachowaniem aktualnej wysokosci?

- jak wyglada temat powrotu do zawieszenia standardowego? co trzebaby wymienic? robił ktoś?

- czy standardowe zawieszenie jest bardzo miekkie? ponton? mam nadzieje ze nie bo jednak bmw, ale wole sie upewnic

- czy ma ktos fotki e60 z pelnym wizualnym m-pakietem ale z normalnym zawieszeniem? troche sie boje ze to bedzie wizualnie słabe, że jakas wiocha wyjdzie no bo teraz auto wyglada rzeczywiscie swietnie...

 

bede wdzieczny za wszelkie sugestie i przemyslenia:)

pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda E60 na seryjnym zawieszeniu w (nie)pełnym m-pakiecie, na 19" 245/275 runflat.

Zawieszenie w miarę komfortowe, jak dla mnie trochę za miękkie ;)

http://img713.imageshack.us/img713/3205/dsc00917wg.jpg

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Destroyer jesteś pewien że masz standardowy zawias ? :norty:

 

Bo szczerze powiedziawszy źle nie wygląda, a komfort między zawieszeniem sportowym/m-pakietowym a tym zwyklym pewnie jest znaczny...

Moja landara na 19" WZ-166 powinna wyglądać mniej więcej tak samo jak Twoja. W tej chwili mam sportowe dostosowanie no i oczywiście na równych drogach jest lepiej niż extra, natomiast po okolicznych drogach nie ma już rewelacji, a tak się składa że po tych okolicznych jeżdżę dużo częściej.

 

Mam jeszcze prośbę - mógłbyś zmierzyć odległość od nadkola (tej najwyższej części która jest nad oponą) do ziemi? i jaki masz profil z przodu 35?

Edytowane przez skovroon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tylko na pytanie dotyczące opon. Mam standartowe zawieszenie i po zmianie opon z runflatów na zwykłe jest kolosalna różnica na plus. Komfort jazdy o niebo lepszy. Z powodu, że najczęscięj podróżuję z swymi małymi dziećmi zależało mi na w miarę dobrym tłumieniu nierówniosci. Przed zmianą opon, miałem luz na końcówce drązka kierowniczego, byłem tego świadom, bo dawała o sobie znać hałasem na każdej prawie dziurze. Po wymianie gum kilka dni jeszcze jeżdziłem na starej końcówce i przez pierwsze dni, gdybym nie widział naocznie, że ma luzy, trudno byłoby mi w tę wymianę uwierzyć. Prawie nie było żadnych stuków, tylko przy głębokich dziurach. Ze swej strony polecam taką zamianę.Pozostał tylko problem koła zapasowego, nie mieści się we wnęce więc zaopatrzyłem się w mały kompresorek i piankę do dziur. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za dotychczasowe posty - wyglada na to ze wizualnie nie ma dramatu, jest w galerii pare aut ze standardowym zawiasem i m-pakietem i wyglada to przyzwoicie;) to juz cos!

jak oceniacie standardowe zawieszenie? twardosc/bujanie na poziomie konkurencyjnych aut tej klasy czy jednak jak na bmw przystalo troche bardziej sportowo?

no i pytanie laika - co trzeba dokladnie wymienic przechodzac z m-pakietu na standard? moze ktos robił taka zamiane? jak efekty? zadowoleni? cieszycie sie z komfortu czy raczej tesknicie za m-pakietem :)?

 

swoja droga jezdzilem po torze poznan na dwóch track day - i to jest m.in. powod dla ktorego mysle o zmianie zawiechy - to auto niestety nigdy nie bedzie sportowe i nie zmienia tego to zawieszenie i piekny wyglad:) wiem, ze to niby oczywiste - ale patrzy sie na to auto, nisko siedzi, wyglada zadziornie, troche tej mocy jest i chcialoby sie poszalec. ale to wciaz duza ciezka limuzyna i dla mnie troche sie to zawiesznie klóci z realnym charakterem tego auta. naiwnie myslalem ze da sie polaczyc ogien i wode czyli komfort limuzyny i sport ale na takim poziomie finansowym jakim dysponuje to nierealne. instruktor podczas treningow stwierdzil ze lepiej kupic seicento ale zrobione pod sport - bedzie z tego wiecej frajdy, wiecej sie nauczymy i bedzie to zabawa duzo tansza. i fakt ze mlody chlopak w seicento robil czasy pare sekund lepsze niz ja:) oczywiscie jestem laikiem torowym ale jednak... to taka refleksja na boku, dla tych którzy mają nadzieje na sportowe szalenstwa w e60 w dieslu :))) oczywiscie caly czas mowie o sporcie na torze a nie jakims pseudo-sportowym braniu zakretow czy startach spod swiatel na publicznych drogach bo tego sie porownac nie da:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozne sprawy w moim przypadku zdecydowaly o odpuszczeniu sportowego traktowania - rowniez finansowe - nie chce chipa bo auto kupilem nie dawno i nie chce nadwyrężać, nalatane jest prawie 200k i nie chce sie w to bawic. poza tym torowa eksploatacja kosztuje kupe kasy - opony znikaja w oczach, to samo klocki i tarcze a te rzeczy do e60 juz troche kosztuje - a za zamienniki dziekuje na codzien, a co dopiero na tor - tam sadze ze moglyby nie wytrzymac okrazenia;) no a poza tym - przydzwonie gdzies na torze i koszty sie robia duuuze. potrzebuje pewnego i wygodnego srodka transportu a jak bede mial nadwyzke to sobie kupie kwadrata do zabawy:)

 

ale wrocmy do tematu - ktos zmianial m-pakiet na standard? wrazenia/opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a nie lepiej zacząć od wymiany opon na te bez ROF. Ja mam 245/40/18 i z pełnym M-pakietem naprawdę nie jest źle, nawet na kiepskich drogach. Jeśli po takiej wymianie będziesz niezadowolony to wtedy bierz się za zawias. A co do wymiany to musisz wymieniać i sprężyny i amorki, jako że m-pakiet jest lekko obniżony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję żebyś pojeździł E60 na zwykłym zawieszeniu - sam ocenisz różnicę. Nie chodzi o jazdę sportową tylko o trochę szybsze zakręty.

Ja mam podobny dylemat, tyle że w drugą stronę - mam zwykłe zawieszenie w E60 a wcześniej jeździłem E39 z zawieszeniem sportowym (nie m-pakiet).

Dla mnie to przepaść w prowadzeniu się auta, niestety zwykłe zawieszenie w E60 jest zbyt miękkie w zakrętach.

W zakręcie przechył jest za duży i przez to prowadzenie mniej pewne.

Co ciekawe mam wrażenie że komfort w E39 na sportowym zawieszeniu był co najmniej tak dobry jak w E60 na zwykłym (w E39 miałem trochę wyższe opony).

Na początek tez proponuję zmianę opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie mam nikogo pod reka kto ma e60, ale bede szukal. pewnie rzeczywiscie warto zaczac od opon, ale nie spodziewam sie cudow, bo komfortem na zimowych 17 (nie rof) tez nie bylem jakos bardzo zachwycony:) coz, pozostaje sie przejechac standardem i zobaczymy. dzieki za opinie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pociagne jeszcze temat opon - moze ktos potwierdzic/opisac swoje wrazenia ze zmiany opon z ROF na zwykle przy zawieszeniu m-pakietowym? odczuliscie poprawe duza/mala?

 

dlaczego zaczalem od zawieszenia? bo przekonuje mnie bezpieczenstwo run flatow - 200km przejechalem z gwozdziem i auto sie wciaz sensownie prowadzilo, wiadomo: plywalo itd ale biorac pod uwage ze jechalem z kapciem to i tak mega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pociagne jeszcze temat opon - moze ktos potwierdzic/opisac swoje wrazenia ze zmiany opon z ROF na zwykle przy zawieszeniu m-pakietowym? odczuliscie poprawe duza/mala?

 

dlaczego zaczalem od zawieszenia? bo przekonuje mnie bezpieczenstwo run flatow - 200km przejechalem z gwozdziem i auto sie wciaz sensownie prowadzilo, wiadomo: plywalo itd ale biorac pod uwage ze jechalem z kapciem to i tak mega.

Hej,

Ja posiadam M zawieszenie wraz z kompletem ROF i zwykłych rozmiar to 245x40x18 i jak na zwykłych biore zakręty bardzo szybko to czuc różnice na niekorzyśc zwykłych opon.

 

O tyle dobre sa zwykłe ze do spokojnej jazdy bedą ok i dobrze tłumią nierówności.Do szybkiej run flaty biją na łeb zwykłe pod względem stabilności w zakrętach i na prostej .

 

Może kup sobie fajne 17 cali koła i bedziesz miał spokój. Wymiana zawieszenia chyba też kosztuje sporo kasy ( ori) , po co zmieniac zawieszenie?? Rozumiem komfort to podstawa ale przy tym aucie to raczej karzdy chce miec M pakiet wraz z zawieszeniem.

Miałem okazje polatac E60 ze zwykłym zawieszeniem i powiem ci że może na krótką mete to fajnie płynie ( jak dla mnie), ale po czasie to wyginała sie na każda strone jak polonez. :mrgreen: co męczyło mnie strasznie przeważnie w zakretach i hamowaniu nie wspomne o manewrach awaryjnych.

Edytowane przez marooooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam DD, na pewno mam zawieszenie standard, bo kolega ma E60 z pełnym m-pakietem i kiedy stanął obok mnie widać, że jego jest delikatnie niższa (również ma koła 19").

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzę to przy następnym spotkaniu z kolegą.

Zmierz też przy okazji to o co Cię prosiłem na poprzedniej stronie :wink:

No właśnie to - odległość od ziemi do nadkola - będę mierzył, a chyba o to prosiłeś :P

edit: Póki co zmierzyłem tą odległość u mnie i jest 68,5cm - zarówno z przodu jak i z tyłu - więc wcale nie jest nisko ;)

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie... :shock:

U mne jest z przodu na 245/35R19 jest ok 65cm

A z tyłu na 275/35r19 ok 69cm inna sprawa ze z tylu powinienem miec profil 30.. ale to chyba i tak jest za duza różnica..

Mógłby ktoś ze sportowym dostosowaniem a bez DD sprawdzic jak jest u siebie i podac te wymiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.