Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siema mam BMW 316 .Przez ostatnie dwa dni jazdy silnik na wolnych obrotach pracował nieregularnie i przy normalnej jezdzie czasami jakby odcinało dopływ paliwa przygasał nie chcial wkrecac sie na obroty dopiero po jakims czasie .Myślalem ze to problem z paliwem i wogóle ostatnie mrozy dału mu sie w kosc .Wczoraj odpaliłem go jak zawsze i po przejechaniu kilku metrow zdechł scholowałem go na parking myslalem ze to cos ze paliwem wiec dolałem , po dłuzszym kreceniu odpalił zostawiłem go żeby popracował wsiadam ruszam i znowu zdechł i niechce juz wogole odpalic. Dzis zaczełem sie troche grzebac i no zobaczyłem że nie ma wogóle iskry a świece są zalane. Prąd do cewki dopływa sprawdziłem kontrolką ktora mrygala gdy kreciłem ale niewiem za bardzo jak sprawdzic sama cewke, przyłorzyłem do jej wyjscia kontrolke a druga do masy i nic . Prosze o pomoc co mogło siąść

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
palec rozdzielacza i kopułka, sprawdiłeś ?? identyczne objawy miałem... kupiłem swiece, kable i nic (przynajmniej mam nowe) ... ostatnio 300zł w palec i kopułke, --- silnik jak nowy.
Opublikowano
nie znam sie na silnikach za bardzo i nie wiem jak to sprawdzić . powiec mi najpierw jak sprawdzic cewke , przykładałem do niej kontrolke do jej wyjscia i nic jak do wejscia przyłożyłem i kreciłem to mrygała

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
acha no i jak sprawdzic kopułke i ten palec rozdzielacza no i gdzie on jest .

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
żaróweczką sprawdziłeś czy dostaje impuls z kompa na wejscie cewki (jak mróga podczas kręcenia to znaczy że jest ok - tak na oko oczywiście) cewki raczej tak nie sprawdzisz na słuch czy oko... najlepiej podłożyć inną i patrzyć czy jest poprawa (chodziu to nie tyle o samą produkcje iskry jak o jej moc i długość.. wydajność cewki na całym zakresie obrotów silnika)... co do kopułki i palca to też zabardzo organoleptycznie nie sprawdzisz do końca, czsem się zdaża że słychać niekontrolowany przeskok iskry (takie: cyk tyk cyk tyk)... wypalają się tam styki, czasem nawet pęka obudowa i wali iskrą gdzieś w bok... jaki rok produkcji tego auta ?? to Ci pokaże na rysunku jak wygląda u Ciebie kopułka i palec rozdzielacza
Opublikowano
żaróweczką sprawdziłeś czy dostaje impuls z kompa na wejscie cewki (jak mróga podczas kręcenia to znaczy że jest ok - tak na oko oczywiście) cewki raczej tak nie sprawdzisz na słuch czy oko... najlepiej podłożyć inną i patrzyć czy jest poprawa (chodziu to nie tyle o samą produkcje iskry jak o jej moc i długość.. wydajność cewki na całym zakresie obrotów silnika)... co do kopułki i palca to też zabardzo organoleptycznie nie sprawdzisz do końca, czsem się zdaża że słychać niekontrolowany przeskok iskry (takie: cyk tyk cyk tyk)... wypalają się tam styki, czasem nawet pęka obudowa i wali iskrą gdzieś w bok... jaki rok produkcji tego auta ?? to Ci pokaże na rysunku jak wygląda u Ciebie kopułka i palec rozdzielacza

 

jaki masz silnik bo nie wiem? napisze ci jak jest w m40.....niewiem jak jest u was ale u mnie na cewce jest taki''dinks'' jeśli nie jest schowany tylko wyciśniety to cewka do wymiany.sprawdż też impulsator który idzie na zębatkę wału korbowego[te koło zębate na samym dole silnika] i kabel który do niego prowadzi.

niewiem jak sprawdzałeś że niemasz iskry,ale żeby być pewnym wykręć świece włóż do kapturka przyłóż do silnika i zakręć rozrusznikiem i zobacz czy jest iskra :cool2:

co do rozdzielacza zapłonu to znajdziesz go łatwo, prowadzą do niego kable zapłonowe,masz tam trzy śruby[klucz 8mm]] wykręć i zobacz czy nie jest popękana i wytarta[styki].sprawdż ten palec zapłonu można zmierzyć jego rezystencje nie pamiętam jaka ma być ale jak będzie ci to potrzebne to sprawdzę!pozdro i powodZenia

klepało ale przestało!!!
Opublikowano
Silnik mam m40 rok produkcji 89 jak morzesz to prześlij mi ten schemat ,no własnie wykreciłem świece i kreciłem i nie bylo iskry a świece zalane, przy wejsciu do cewki sprawdziłem żaróweczka mryga ale na wyjsciu nic podłączyłem ta zaróweczke do bolca ktory wychodzi z cewki a drugi do masy i juz nie mrygało. Ile bedzie kosztowała nowa cewka i kopułka

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
W tym duecie (cewka - aparat zapłonowy) najbardziej zawodnym elementem jest palec rozdzielacza aparatu. Kopułka rzadziej, ale też dość często. Natomiast padnięta cewka to rzadkość :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
nie znam sie za bardzo na silnikach wiec powiec mi gdzie sie znajduje ten czujnik i jak go sprawdzic

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
nie znam sie za bardzo na silnikach wiec powiec mi gdzie sie znajduje ten czujnik i jak go sprawdzic

gdzie jest to pisałem ci parę postów wczesnie tylko opisałem go jako impulsator.a jak go sprawdzić?..tego to niewiem :| możesz narazie sprawdzić jego stan,czy nie jest nigdzie przetarty i czy się niepoluzował.jeżeli będzie za daleko to też niebędzie przekazywał impulsu.

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

witaj!

Owy czujnik znajduje się przynajmniej w M40 osadzony nad wieńcem za kołem pasowym wału korbowego...wymontuj wtyczkę u drugiego końca i zmierz omomierzem...dla impulsatora w mojej - czyli 316 rezystancja powinna wynieśc 0,5ohm

można by sprawdzic jeszcz czujnik identyfikacji pracy cylindrów...ale to potem...

pzdr

Opublikowano
dzieki mam nadzieje ze nie bede musial jeszczego tego robic. Rozkręciłem dziś kopułke przy wyjmowaniu posypały sie szcząki paluszka, mam nadzieje że to on jedynym winowajcą

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.