Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów :D Piszę tutaj pierwszy raz, dopiero co się zalogowałem, chociaż przyznam się, że wielokrotnie już tu zaglądałem. Otóż, mam problem, akcja jest następująca: na liczniku wskazówka od temperatury źle pokazuje temperaturę, na pewno źle, bo zawsze stała pionowo i wskazywała w ten sposób 80 stopni. Teraz natomiast, nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wskazuje różnie- raz 30 stopni, raz koło 50, raz 70, innym razem już prawie do pionu dochodzi i znów spada w kierunku zera. Dodam, że temperatura nigdy nie dochodzi do 80 stopni, płyn w chłodnicy jest uzupełniony. Co może być popsutego? Czy to będzie termostat, bo właśnie mam zamiar go zakupić czy coś innego? Termostat to ta wersja z obudową. Może to być wina elektroniki? Miał ktoś tego typu problem? Proszę pomóżcie, z góry dziękuję za wszelkie rady oraz pomoc i pozdrawiam.
Opublikowano
Przepraszam w takim razie za pomyłkę i jednocześnie bardzo dziękuję za pomoc:) Zaraz ogarniam nowy termostat. Może jakaś firma godna polecenia dla tego podzespołu?
Opublikowano
Zapal zimny silnik i sprawdzaj po chwili czy robi sie obieg ciepłej wody przez chłodnicę, mimo nie rozgrzanego do końca silnika.
Opublikowano
Jutro od razu to sprawdzę, czy przewody robią się ciepłe, gdy silnik pracuje mimo że nie jest rozgrzany do końca. Jeżeli będą się robiły ciepłe to jaką część to wykluczy?Uważasz, że może to być pompa?
Opublikowano
A, zapomniałem dodać,że odkąd "to" się popsuło to silnik zaczął skakać lekko na obrotach. Znajomy mówił, że jeżeli do komputera nie idzie sygnał o odpowiedniej temperaturze to przepływomierz podaje złą ilość mieszanki i wtedy może właśnie się tak robić. On stawia, że to termostat, ale głowy uciąć sobie nie daje, a w ciemno nie chcę kupować.
Opublikowano
I dodatkowo dziwi mnie to, że mimo tego, że na desce rozdzielczej temperatura jest nieprawidłowa, to normalnie przełącza się na gaz, a w sekwencji, tej jaką posiadam, przełączenie z benzyny na gaz następuje po rozgrzaniu silnika do około 30 stopni. I mimo, że wskaźnik tyle nie pokazuje to normalnie się przełącza. Czyli zupełnie tak jakby odczyt do komputera był prawidłowy, a nie pokazuje się prawidłowo na desce...
Opublikowano
Aż nie mogłem w nocy spać przez tą usterkę :cry: Tak jak mi napisaliście sprawdziłem od razu czy przewody od chłodnicy robią się ciepłe gdy silnik zaczyna pracować, no i wszystko gra, na dworze stopni 9, auto stało całą noc, odpaliłem, silnik pochodził około 2 minut, i przewody wychodzące z chłodnicy robią się ciepłe mimo, że blok silnika jeszcze zimny. A wskaźnik jak był zepsuty, tak do tej pory jest niestety. Czyli wychodzi chyba, że to ten termostat... A który przewód odpowiada za przeniesienie wskazań na licznik? Może coś z nim jest nie tak? Albo jakiś czujnik lub bezpiecznik?
Opublikowano
Skoro wychodzący wąż z dołu chłodnicy szybko sie robi cieply to znaczy, że termostat jest cały czas otwarty.
Opublikowano
Jeszcze jedna sprawa. Dziś przejechałem autem 30 kilometrów i wskaźnik zatrzymał się na niebieskim polu- około 30-40 stopni. Ale zauważyłem (nie mam klimatyzacji) że jak przekręciłem już w ramach desperacji ogrzewanie na maksa to wcale nie grzało, a przecież powinno, bo nagrzewnica powinna się nagrzać. Czyli chyba nie ma obiegu płynu chłodniczego... A po tych 30 kilometrach to przewody od chłodnicy miały tak na oko około 40-50 stopni, normalnie mogłem je złapać ręką i nawet wcale nie parzyły, wyglądało to tak jakby wskaźnik faktycznie dobrze pokazał. Czyli wypadałoby, że to może być pompa. Mogłoby tak być, że termostat działa dobrze a po prostu pompa nie powoduje obiegu płynu i wtedy odczyt jest zły?Teraz tak po mojemu to najbardziej skłaniam się ku tej opcji, że to właśnie z pompą jest coś nie tak.
Opublikowano
Jakby pompa nie robiła obiegu, to płyn by się ugotował. Wymień termostat, wlej nowy płyn i porządnie odpowietrz układ.
Opublikowano
Jakby pompa nie robiła obiegu, to płyn by się ugotował. Wymień termostat, wlej nowy płyn i porządnie odpowietrz układ.

Kolega tutaj dobrze radzi.

 

Jeżeli po odpaleniu silnika, po krótkim czasie, gdy wskazówka temp. wyjdzie powyżej niebieskiego pola, wąż wychodzący z silnika do chłodnicy po lewej na dole jest ciepły - to znaczy, że termostat masz cały czas otwarty.

W silniku są 2 obiegi płynu chłodzącego:

1. tzw. "mały" - płyn krąży tylko pomiędzy silnikiem z zbiorniczkiem wyrównawczym.

2. tzw. "duży" - płyn krąży pomiędzy silnikiem, chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym.

 

Elementem który odpowiada za włączenie się dużego obiegu jest właśnie termostat, który, w zależności od jego modelu, powinien się otwierać w granicy 90 st.C. Jeżeli kupisz termostat 87st.C (czysto przykładowo) to otworzy Ci się on właśnie w takiej temp.

Gdy masz cały czas "duży" obieg płynu chłodzącego to będzie on non-stop chłodzony w chłodnicy i dlatego twoja wskazówka nigdy nie osiągnie pionu, tzw. 90 st.C.

Dodatkowo wahania temperatury spowodowane są tym, że w trakcie jazdy dodatkowo podmuch powietrza chłodzi chłodnicę, a ta płyn - stąd u Ciebie na wskaźniku raz pokazuje 40, raz 50, innym razem 80 (choć to pewnie tylko w korku) - to tak jakbyś próbował zagotować wodę grzałką w garnku, który masz cały czas wystawiony za oknem w trakcie jazdy - nie da się ;)

 

Także po pierwsze wymień termostat, potem odpowietrz dobrze układ chłodzenia (sporo na ten temat na tym forum).

To, że leci Tobie zimne powietrze to mogą być objawy zapowietrzonego układu chłodzenia, chociaż przy wskaźniku na niebieskim polu nie spodziewałbym się ciepłego powietrza - co najwyżej letnie.

 

A tak swoją droga - ja miałem kiedyś dokładnie takie same objawy jak ty - wskaźnik temp. latał mi góra-dół, letnie powietrze z nawiewów, wąż ciepły krótko po odpaleniu auta - diagnoza była tylko jedna. Wymieniłem termostat i do dzisiaj mam spokój (z jaki rok)

 

pozdrawiam :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
morris4life dzięki, ale mi to wyłożyłeś dokładnie :D Zastosuję się do Twoich wskazówek, czyli wymienię termostat, płyn i odpowietrzę układ chłodzenia:)Mam nadzieję, że pomoże i tak jak Ty będę miał z tym już spokój:)Wielkie dzięki i pozdrawiam:)
Opublikowano
morris4life dzięki za radę i pomoc no i za świetne rozpisanie całego problemu:) Już kupiłem termostat, firmy MEYLE GERMANY, czekam aż mi go dowiozą. Jak tylko go założę i sprawdzę to dam znać czy wszystko znów gra. Mam nadzieję, że tak jak w Twoim przypadku pozbędę się tego problemu raz na zawsze:) Pozdrawiam i miłego dnia życzę:)Dzięki za pomoc raz jeszcze :D
Opublikowano
morris4life dzięki za radę i pomoc no i za świetne rozpisanie całego problemu:) Już kupiłem termostat, firmy MEYLE GERMANY, czekam aż mi go dowiozą. Jak tylko go założę i sprawdzę to dam znać czy wszystko znów gra. Mam nadzieję, że tak jak w Twoim przypadku pozbędę się tego problemu raz na zawsze:) Pozdrawiam i miłego dnia życzę:)Dzięki za pomoc raz jeszcze :D

Ciesze się :)

Dopowiem jeszcze tylko, że "Beemki" dość ciężko się odpowietrza i żeby to ułatwić postaw auto tak aby przód samochodu był nieco wyżej - to pomoże Tobie w odpowietrzeniu układu chłodzenia - odpowietrzasz oczywiście zaworkiem odpowietrzającym na chłodnicy

 

No i ważna rzecz - jeżeli Twój nowy termostat będzie posiadał taką dziurkę odpowietrzającą z kuleczką to pamiętaj żeby włożyć go tą kuleczką do góry (w pionie).

 

pozdrawiam :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
morris4life wielkie dzięki :D Moje autko już trzyma temperaturę:)Faktycznie, to była wina termostatu. Wisze Ci browarka i to niejednego:)Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam:)
Opublikowano
Termostat padł.

jak juz to pion ma 92stC, a nie 80stC to nie diesel.

 

Zapal zimny silnik i sprawdzaj po chwili czy robi sie obieg ciepłej wody przez chłodnicę, mimo nie rozgrzanego do końca silnika.

 

morris4life wielkie dzięki :D Moje autko już trzyma temperaturę:)Faktycznie, to była wina termostatu. Wisze Ci browarka i to niejednego:)Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam:)

 

Taki mały szczegół. Posty zostały powielone. :D :cool2:

Opublikowano
Termostat padł.

jak juz to pion ma 92stC, a nie 80stC to nie diesel.

 

Zapal zimny silnik i sprawdzaj po chwili czy robi sie obieg ciepłej wody przez chłodnicę, mimo nie rozgrzanego do końca silnika.

 

morris4life wielkie dzięki :D Moje autko już trzyma temperaturę:)Faktycznie, to była wina termostatu. Wisze Ci browarka i to niejednego:)Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam:)

 

Taki mały szczegół. Posty zostały powielone. :D :cool2:

 

Jakby pompa nie robiła obiegu, to płyn by się ugotował. Wymień termostat, wlej nowy płyn i porządnie odpowietrz układ.

Kolega tutaj dobrze radzi.

...

 

Oooo przepraszam ja ciebie - zasług sobie nie przypisuje :!:

Kolega mi podziękował za rozpisanie tematu :wink:

 

@Zbyszek__ - koledze wyżej się też browar należy :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.