Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie. Zajechałem do Warszawy na Bielany. Na trasie z Poznania(tam mieszkam) auto zgubiło olej w asb. Po zjezdzie z A2 na pierwszych światłach auto zamiast ruszyć weszło na wysokie obroty i szarpnęło. Od tamtej chwili jechałem i ruszałem b. delikatnie.Wyczuwałem moment przy ruszaniu,w którym skrzynia załączała napęd w ten sposób,aby ruszyć jak najpłynniej. Po zajechaniu na miejsce skrzynia nie reaguje na przełączanie biegów(D,R,2,3,4,winter,sport)-dopiero po przegazowaniu załapuje i trzeba delikatnie się z nią obchodzić. Olej rozlany pod maską w okolicy chłodnicy. Pytanie: czy mam szansę naprawić skrzynię,czy też na 99% czeka mnie wymiana? Czy silnik na tym ucierpiał(wentylator chodził mimo,że nie jechałem w korku...)Gdzie w Warszawie mogę liczyć na uczciwą i fachową pomoc? A może bezpieczniej odpiąć jakoś wał od skrzyni i holować do Poznania?(koszt lawety to kosmos,a w Poznaniu mam zaufanego fachowca) Proszę pomóżcie... Bmw pierwszy raz mnie zawiodło...Pozdrawiam wszystkich! Dziękuję.
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Z tego co zrozumiałem poszedł ci przewód od chłodnicy oleju ze skrzyni .tam jest spore ciśnienie ale może uda ci się połączyć to jakąś wstawką z rurki i dalej olej .na cpn orlem widziałem że mieli . Może uda się uratowć skrzynie
Opublikowano

Do domu (do Poznania) kolega drumpit wraca na lawecie, albo udaje się do specjalisty od ASB w Warszawie. Czy konieczna będzie wymiana/naprawa ASB - to się okaże po spuszczeniu resztki oleju, zdjęciu miski, filtra (rozebraniu ASB). Jaki dystans pokonałeś z niskim stanem oleju czy jego brakiem? Założyłbym na Twoim miejscu najczarniejszy scenariusz (profilaktycznie)...aby móc się pozytywnie rozczarować ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wysłałem Ci na priv, jak potrzebujesz pomocy to jestem chętny :D Z Ursusa nawet mogę podjechać raniutko tylko dzwoń do mnie raniutko(przed 7)i podjadę na bielany. Numer masz w priv
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej Panowie. Kończę temacik,bo tak wypada...

A więc, w aucie przyczyną awarii była przerdzewiała chłodniczka oleju ASB. Nie było co spawać. Nowa w ASO ok 700zł. Skrzynia biegów ocalała. Jak na razie nie widzę żadnej różnicy w jej zachowaniu przed i po awarii. Jechałem bez oleju,albo z tragicznie niskim poziomem ok. 100km. W tym czasie ruszyłem ok 10 razy-w tym 2 może 3 razy z solidnym szarpnięciem (nie było startu tylko wysokie obroty i :roll: -brrr,nie chcę tego wspominać,trauma na całe życie). Jeśli ta skrzynia to wytrzymała,a wiele na to wskazuje,to oznacza,że 5hp18 są naprawdę mocne... A do Poznania dojechałem z prowizorycznym połączeniem na krótko z chłodnicą... Pozdrawiam wszystkich i życzę miłej eksploatacji wszelakiej maści Bawareczek.

Nic nie stuka nic nie puka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.