Skocz do zawartości

525d M57 przerywa, dlawi sie po odjeciu gazu - o co chodzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie

mam problem ze swoja e39 525d 04.2000r mianowicie od okolo miesiaca (wtedy byl pierwszy objaw) normalnie jade, rozpedzam auto np do okolo 150 sciagam noge z gazu (bieg nadal wrzucony na 5) i po chwili auto jakby przerywalo, dlawilo sie chcialo zgasnac jakby nie mialo paliwa (chociaz 1/3 zbiornika zalane) i po chwili wszystko wraca do normy

co to moze byc??

dodam ze auto nie ma problemu z przyspieszaniem, nie odczulem spadku mocy

myslalem ze to moze filtr paliwa bo wymiana sie zblizala wiec kupilem nowy manna ale problem jak byl tak jest

auto ma teraz 271 000 km

 

czekam na wasza pomoc

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

jesli sciagasz noge z gazu, to uklad wtryskowy jest nieaktywny w tym momencie.

Tłoki zapierniczają bo są napędzane kręcącymi się kołami wykorzystując energię kinetyczną.

 

1. Co mówi interfejs?

2. Czy kopci ci na czarno z rury jak depniesz?

 

Co do pkt 2. jest mozliwość, ze wtryski puszczają i pomimo puszczenia gazu mieszanka jakas sie dostaje, detonuje i stąd te szarpania (tak spekuluje)

Opublikowano

dzis jechalem na 4 biegu predkosc okolo 100 puszczam gaz obroty spadaja okolo 2500obr zaczyna sie falowanie przerywanie duszenie i tak do 1800 obr sie dzieje ponizej znow wszystko wraca do normy

na 3 biegu tego nie ma, dziwne to dla mnie

 

dodam ze zadnego dymienia nie ma jak naciskam gaz po tych przerywaniach

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

A gdy sie dławi i wcisniesz sprzeglo to co sie dzieje z motorem?

Jeszcze ciekawi mnie jak dociagniesz w miejscu na luzie do 3000rpm i bedziesz odejmowal gaz tak zeby schodzil powoli do 1500, to masz jakies niepokojące wibracje od silnika, cokolwiek?

 

Mi to raczej wyglada na coś z przeniesieniem napędu. Może łożysko wałka IV biegu sie konczy? (rozumiem, ze manualna skrzynia?)

Masz jakieś buczenie, rzężenie gdy wcisniesz nawet lekko gaz na IV?

Opublikowano

sprawdze to wszystko co pytasz i odpisze jutro najpozniej pojutrze

 

a co do komputera to mam aktualnie mozliwosc podlaczenie pod kts-a ale jezeli chodzi o wtryski to wszystko w tamtym roku bylo ok tylko jeden byl do regeneracji i zostal zrobiony w serbach kolo glogowa

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
Szczerze to nie polecam tego warsztatu. Kolega robił tam auto. Wtryski na kliku cylindrach. Wpadło im prowdopodobnie coś w silnik i zaczął grzechotać. Po rozebraniu silnika zrobił się kipisz. Zrobił swapa na 3.0d. Trochę nieprzyjemności było i zabawy w odzyskiwaniu kasy.
Opublikowano

ja tam patrzylem mu na rece,

moglo mu cos wpasc bo mi jak gorna oslone silnika przykrecal to srubka mu spadla na pampersa i zdecydowal ze nie bedzie szukal i dal jakas inna takze troche niezdara

 

 

a skrzynia manualna

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
ZG masz na mysli zgorzelec??

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

To tak wsiadlem do auta, odpalam dodaje delikatnie gazu obroty rosna pomalu az do okolo 3000obr i tu naglu przeskok obrotow do 4000 obr(obroty niewspolmierne do wciskanego pedalu gazu"same rosna" cuda jakies, i dzieje sie tak za kazdym razem) od tego przeskoku dalej wciskam pedal gazu obroty wzrastaja do okolo 4200 i znow nagly przeskok do 4700-4800, nastepnie spuszczam powoli pedal i tu znow kolejny ostry spadek z 4000obr do 3200

 

dodam ze wszystkie skoki obrotow w gore sa za kazdym razem, natomiast jak spuszczam pedal to te nagle spadki nie wystepuja za kazdym razem

 

co to moze byc??

 

czy moze to byc filtr powietrza bo od okolo 20 000 nie wymieniany (ale firmowy mana)

czy przeplywomierz?

 

pomozcie koledzy

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

slychac ze jest przeskok,

czyli to co pokazuje obrotomierz jest wspolmierne z rzeczywistoscia

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

przypadek kliniczny :norty: masz.

pojecia nie mam, aczkolwiek ciekawa usterka jeszcze dotąd nie spotkana.

 

Zobacz co pokazuje INPA może najpierw. Może czujnik wału korbowego nawala

Opublikowano
przypadek kliniczny :norty: masz.

pojecia nie mam, aczkolwiek ciekawa usterka jeszcze dotąd nie spotkana.

 

Zobacz co pokazuje INPA może najpierw. Może czujnik wału korbowego nawala

 

oj prosze nie zalamuj mnie ;/

INPA - jak narazie nie wiem coz to za program??

KTS moze byc??

bo przyznam ze nigdy nie interesowalem sie diagnostyka komputerowa w Autach a z tego co tu widze na forum to jakis interfejs mozna kupic juz za 100

 

a propos jaki interfejs program bylby dobry do e39 04.2000r, abym mogl zdiagnozowac i pokasowac bledy??

 

 

a moze pedal gazu takie cuda robi?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
INPA - jak narazie nie wiem coz to za program??

KTS moze byc??

 

 

INPA to najpopularniejszy diagnostyczny soft BMW.

KTS nie znam

Opublikowano
nie chce strzelac po omacku ale wszystko wskazuje na klopot z pompa wtryskowa. Ktorys z zaworow umiera ewentulanie sterownik samej pompy. Chociaz chcialoby isc na skroty i powiedziec czujnik przyspieszenia. Na to niestety nie ma rady. To cale elektroniczne balagan ogarnia tylko komp :norty:
Opublikowano
nie mam zbyt dużego doświadczenia z KTSem ale po pobieżnym obcowaniu z tym sprzętem, mogę powiedzieć, że jest zbliżony do inpy, podobne funkcje, więc raczej może być. Może kody błędów będą jakoś inaczej nazwane/opisane ale to raczej nie duży problem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chce strzelac po omacku ale wszystko wskazuje na klopot z pompa wtryskowa. Ktorys z zaworow umiera ewentulanie sterownik samej pompy.

A od kiedy M57 ma pompę wtryskową?Przecież to CR.

Nie pisz głupot.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

jutro jade podpiac sie pod kompa

spisze bledy, bo jak cos z wtryskami to komp pokaze

i bedziemy myslec dalej

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
nie chce strzelac po omacku ale wszystko wskazuje na klopot z pompa wtryskowa. Ktorys z zaworow umiera ewentulanie sterownik samej pompy. Chociaz chcialoby isc na skroty i powiedziec czujnik przyspieszenia. Na to niestety nie ma rady. To cale elektroniczne balagan ogarnia tylko komp :norty:

 

Pompe bym zostawil na koncu.

Pompy w M57 sa bardzo trwałe i praktycznie ulegają tylko rozszczelnieniu, gdy sa eksploatowane w ciezkich warunkach. Nowe uszczelnienia i pompa śmiga dalej, ale to daje znak w postaci widocznego wycieku, a i tak pracuje normalnie.

 

Mi to wyglada ewidentnie na problem z elektroniką i układ wtryskowy bym narazie zostawił

Opublikowano
tak jak napisalem ci na samym poczatku, bez kompa ani sie rusz. Jesli padl ci jakis czujnik czy zawor to ci oko i uszko nie pomoze w diagnozowaniu usterki. Sprawy troszke sie komplikuja jesli tam gdzie zle sie dzieje nie masz czujnika, wtedy ktos w twoim silniku zorientowany powinien na podstawie odczytow wyrozumiec o co kaman. W jednym serwisie w wawie mialem okazje obserwowac prace nowoczesnego komputera diagnostycznego do bmw, ktory mial zapisane prawie wszystkie parametry pracy danego silnika, i nawet przy braku czujnika moglby mechanik z latwoscia wykryc zrodlo problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.