Skocz do zawartości

silniki 330xd - powiedzcie coś o nich...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słyszałem że silniki 3.0d sa trochę awaryjne (te 184KM)!

Co możecie powiedziec o tych 204KM??

Czy sa juz poprawione i jak się spisują??

Chcę kupić 330xd i chciałbym zasięgnąć jakiejś informacji, bo już kupiłem Passata 2.5 TDI, niewiedząc że mają wade (wycierające się wałki rozrządu)!!!

Opublikowano

Witam,

właśnie jeżdżę takim Passatem V6 TDI i potwierdzam co kolega napisał wyżej.Auto ma przejechane 280 tys i rozrząd się skończył.Jako ciekawostkę powiem,ze samoistnie pospadały krzywki z zaworów (7).Koszt naprawy spory,bo jeden wałek to koszt 1000 zł ( x4), krzywki 24 x 33zł a dodam jeszcze że strasznie paliwożerny.Wymiana pasków,rolek itp to około 1500 zł.Ogólnie to ten silnik jest do bani.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do 8/2002 był ten 184KM M57 i był zasilany railem I-ej generacji. Jest on trochę bardziej awaryjny (chyba układ wtryskowy) niż następca ale bez przesady. Ja jednak Ci radze jak możesz to kup ten M57N jest na railu II czy III generacji (nie pamiętam ale pisałem już o tym na forum).

 

 

Co do V6 z grupy VW to trochę prawdy w tym jest, że to nie udane silniki(ale o wycierających się krzywkach nie słyszałem) w głównej mierzę bo źle się chipują i jeżdżą średnio - bo znam kumpla co natłukł sporo km bez usterki. Te najnowsze V6 już są o niebo lepsze - analogicznie do M57N.

Opublikowano

Wałki się wycierają!!

I najlepsze jest to ze moj samochód na 120 tkm!!!

Tylko tyle ze Niemcy lali Longlife co 35 tkm, a ten ojel jest prze hu****y!!!

Opublikowano
Wałki się wycierają!!

I najlepsze jest to ze moj samochód na 120 tkm!!!

Tylko tyle ze Niemcy lali Longlife co 35 tkm, a ten ojel jest prze hu****y!!!

 

Też słyszałem, że VW przesadził z tym przebiegiem bez wymiany oleju i stąd ten problem z rozrządem.

Kolega, który robił remont 530d poleca mimo wszystko silnik 2.0d z uwagi na niższe koszty obsługi i jak twierdzi porównywalne osiągi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam - trochę dziwne ponieważ ja osobiście jeżdżę e39 z 12.2000r. i nie 184 km tylko 193 km ?

 

No bo ja piszę o E46.

 

A u Ciebie było 193KM na dzień dobry i ten silnik był montowany do końca kariery E39.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jest to możliwe żeby ten silnik 3.0d miał 204KM w samochodzie z 2002 roku?? Czy byly jakies 212, albo 214KM??

 

Jest możliwe o ile będzie po 8/2002 i będzie miał równo 204KM, innej mocy nie było w E46!!

 

P.S. No chyba, że coupe/cabrio.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W coupe/cabrio E46 od drugiej połowy 2002r był montowany silnik M57N o mocy 204KM, innego nie było. Dopiero teraz w E90 ten silnik ma moc zwiększoną do ok. 218 KM, choć nie wiem czy to jest ten sam silnik czy ma zmienione oznaczenie.

pozdrawiam

Paweł

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Ja tez mialem kupowac passata v6 2.5tdi ale compsport jak i zaprzyjazniony mechanik odradzili ze lepiej kupic 1.9tdi i zrobic z niego 170koni.

A longlife zmienia sie co 30tys km, ale uzywa sie to jak ktos robi dlugie trasy a nie stoi w korkach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.