Skocz do zawartości

320 d lopatki turbiny FOTO


marcusbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj postanowilem zajzec do turbiny I pokazal mi sie taki widok.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c0494eab5cb40d2b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/687e68a44c5d31cd.html

Od kupna auta walcze z za niskim doladowaniem i czarnym dymem no i jeszcze problemow od groma.

Pytanie czy moge jeszcze troche pojezdzic na tej turbinie (luzow na wirniku brak)do czasu kupna innej?

Co moglo wyrzadzic cos takiego z lopatkami?

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myslisz co moglo byc przyczyna tego uszkodzenia?

Musze do tego dojsc przed zalozeniem nowej.

Moze lopatka niewytrzymala i czesc sie oderwala?

Dodam ze auto po kupnie mialo pekniecie na wezu do AGR .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć CO mogło byś przyczyną. Jeżeli nie odnotowałeś luzu na wałku wirników to mało prawdopodobne by wyrwało łopatkę. Ponadto spustoszenia wyglądają na coś zdecydowanie większego i masywniejszego. Nie podejrzewam Cię o jazdę bez filtru powietrza, czy nie podłączonym wężykiem odpowietrzania. Wspomniałeś, że borykasz się z problemem braku doładowania OD zakupu... nie chcę nikogo osądzać, ale nie mamy pewności czy sprzedający powiedział Ci całą prawdę o historii auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie gwizdala ci turbina,u mnie tez byl blad cisnienia doladowania ,nie kopcilo ale po rozebraniu mialem tez wyszczerbiony wirnik tylko ze nie tak jak u ciebie,musialo cos wpasc z kolektora :shock:
Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin z którego kolektora?? Uważam, że ktoś wykonał sobie jazdę bez filtra powietrza, albo przy pracach nad autem wpadła jakaś śruba w rurę dolotową i zmasakrowała wirnik po odpaleniu silnika. Marcus nie zauważyłeś czy Ci nie brakuje której ze śrub "zamykających" osłony akustyczne??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin z którego kolektora?? Uważam, że ktoś wykonał sobie jazdę bez filtra powietrza, albo przy pracach nad autem wpadła jakaś śruba w rurę dolotową i zmasakrowała wirnik po odpaleniu silnika. Marcus nie zauważyłeś czy Ci nie brakuje której ze śrub "zamykających" osłony akustyczne??

Sorki zapedzilem sie z tym kolektorem bo to przeciez chodzi o lopatki a nie klapki :D

Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruby byly wszystkie;weze pozakladane ,bez filtra odpalalem ale uwazalem.

Przy kupnie auta turbina byla cicha na co zwracalem szczegolna uwage ale niezauwazylem dymu za mna :duh:

Przejechalem 750 km z dziurawym dolotem do agr i wtedy uslyszalem juz gwizd turbiny i tak gwizdze juz 20000km no i przy szukaniu niedoladowania mam przyczyne.

Mysle ze to co wpadlo musialoby przeleciec przez intercoller a nastepnie do kolektora ssacego i silnika :?:

Czy to mozliwe?

I napewno zrobilo jeszcze troche bigosu w silniku

 

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobny przypadek , miałem zaślepiony EGR blaszką nierdzewką włożona była przed chłodniczkę spalin. Niestety ją przepaliło i zaciągnęło przez turbinę do silnika. Jeden kawałek przeleciał a drugi się zatrzymał na łopatkach turbiny blokując ją , trochę przyrysował łopatki. Turbinkę sobie wyciągnąłem usunąłem ten kawałek , rozebrałem wyczyściłem zmienną geometrię i minęło już ponad 2 lata i wszystko oki. Blaszki już żadnej nie zakładałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wczoraj postanowilem zajzec do turbiny I pokazal mi sie taki widok.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c0494eab5cb40d2b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/687e68a44c5d31cd.html

Od kupna auta walcze z za niskim doladowaniem i czarnym dymem no i jeszcze problemow od groma.

Pytanie czy moge jeszcze troche pojezdzic na tej turbinie (luzow na wirniku brak)do czasu kupna innej?

Co moglo wyrzadzic cos takiego z lopatkami?

POZDRAWIAM

 

Wlasnie jestem na etapie demontazu turbo .

Znalazlem dwa malutkie metalowe kawalki przypuszczam lopatek jeden w chlodnicy od turbiny a jeden co ciekawe w wezu nr 7

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2003/october/browse/fuel_preparation_system/mass_air_flow_sensor_intake_silencer/

Jakim cudem leci w strone odmy?

Co najlepiej zrobic przed zalozeniem nowej TURBINY ?

Czy mogly kawalki lopatek przedostac sie do komory spalania?

Pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...miałem zaślepiony EGR blaszką nierdzewką włożona była przed chłodniczkę spalin. Niestety ją przepaliło i zaciągnęło przez turbinę do silnika..."

Nie rozumiem - gdzie turbo a gdzie EGR ?? - przecież to dwa różne końce dolotu w dodatku nie ten kierunek przepływu ... no chyba że piszesz o ciepłej stronie turbiny...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.