Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

poszukuję BMW E46 330i +LPG lub 330D, w każdej budzie, chociaż preferowany jest Touring.

Szukam 3.0 bo chcę auto użytkować w zasadzie w weekendy ~200km max oraz czasem się pobawić boczkiem gdzieś gdzie jest bezpiecznie lub może na torze poznań. Na co dzień jeżdżę do pracy rowerem albo autobusem ~3,5km więc nie widzę sensu odpalać żłopa. Będzie to raczej samochód rekreacyjny.

Szukałem auta do 25tys jednak widzę że E46 stoją dość wysoko.

Więc pojawiło się pytanie czy warto pakować się w E46?

Przy tych preferencjach użytkowania samochodu?

Zależy mi głównie na osiągach względem przyśpieszenia i zabawy bokiem, chociaż nie wiem jak znosi to podwozie e46?

 

Przykładowe aukcje:

http://allegro.pl/show_item.php?item=2307684911

http://allegro.pl/show_item.php?item=2295141728

http://otomoto.pl/bmw-330-oplacona-C22358451.html

http://otomoto.pl/bmw-330-touring-C23986803.html

Opublikowano

Fajny pomysł, poważnie - rower + trzylitrowe BMW... Sam kombinuję jak tu się zmusić aby do pracy rowerem śmigać. Tym bardziej, że BMW jako samochód, jak to napisałeś rekreacyjny, z jego skłonnościami do sprawiania radości z jazdy, nada się w 100%. Zwłaszcza z trzylitrówką pod maską! :)

 

Co do wyboru konkretnego egzemplarza - z tych, które wymieniłeś jako linki, znam z opowiadań czerwoną (to samochód naszego kolegi z forum) i myślę, że warto się nią zainteresować.

 

Zaś co do samego E46, hmmm, będzie trochę dziegciu - model bardzo udany, ładny, popularny, jak już pisałem, potrafi sprawić przysłowiową radość z jazdy. Awaryjność w normie, koszty utrzymania też ok. Są tylko dwa problemy: z zakupem dobrego egzemplarza (niedawno twierdziłem, że to nie problem, ale od czasu jak pomagam znaleźć coś sensownego koledze, zmieniłem zdanie) a drugi to wieśtuning. Jak już po setkach lub tysiącach nabitych kilometrów znajdziesz coś co po następnych kilkunastu tysiącach okaże się nadal dobrym zakupem, to będziesz się wstydził zabrać mamę/dziewczynę/żonę/kochankę do kina, niestety. Żal mi dupę ściska, ale E46 jako model zaczyna się powoli kojarzyć z furą, albo nawet bardziej furmanką spod remizy. Bardzo szkoda, że taki ładny stylistycznie klasyk kończy tak żałośnie :(

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
Witam,

poszukuję BMW E46 330i +LPG lub 330D, w każdej budzie, chociaż preferowany jest Touring.

Szukam 3.0 bo chcę auto użytkować w zasadzie w weekendy ~200km max oraz czasem się pobawić boczkiem gdzieś gdzie jest bezpiecznie lub może na torze poznań. Na co dzień jeżdżę do pracy rowerem albo autobusem ~3,5km więc nie widzę sensu odpalać żłopa. Będzie to raczej samochód rekreacyjny.

Szukałem auta do 25tys jednak widzę że E46 stoją dość wysoko.

Więc pojawiło się pytanie czy warto pakować się w E46?

Przy tych preferencjach użytkowania samochodu?

Zależy mi głównie na osiągach względem przyśpieszenia i zabawy bokiem, chociaż nie wiem jak znosi to podwozie e46?

 

Przykładowe aukcje:

http://allegro.pl/show_item.php?item=2307684911

http://allegro.pl/show_item.php?item=2295141728

http://otomoto.pl/bmw-330-oplacona-C22358451.html

http://otomoto.pl/bmw-330-touring-C23986803.html

 

wiem, że to paskudna kryptoreklama, ale polecam się zapoznać z tym wątkiem: viewtopic.php?f=5&t=184991 :8)

Opublikowano

Kolego to od razu nie polecam diesla bo diesel lubi jeździć a jak ci będzie stał więcej niż jeździł to będziesz musiał w niego kasę wpakować.

Diesla kupuje się jak się jeździ powyżej 20 tyś rocznie. pozostaje benzyna ale jak to ma być rekreacyjne auto to po co duży silnik ?

Co do jazdy bokiem to musisz brać pod uwagę tylko R6 bo czterocylindrowej jednostki szału nie robią.

Przed zakupem sprawdź dokładnie auto pod komputerem bo wszystkie auta po 2000 roku bardzo dożo elektroniki mają.

Opublikowano

Zależy mi głównie na benzynie z dobrą instalacją gazową, a to ze względu na sytuacje, stać mnie na utrzymanie samochodu, ale nie stać mnie na w zasadzie wyrzucanie pieniędzy na stosunek naszych zarobków do cen na stacjach paliw. Uważam to za nie potrzebną stratę, wolę za to napić się dobrego trunku.

A 330stek z LPG jest niestety nie wiele, a znów benzynowe zadbane egzemplarze nie są tańsze jak te z instalacją lub nie wiele tańsze od diesli, więc wpakowanie na dzień dobry 4tys-5tys na dobrą instalację też mi się nie uśmiecha, w młodszy samochód bym włożył instalację bez problemu, w starszy nieszczególnie, nie wiem ile to auto u mnie zostanie planuję rok, dwa, może więcej ale to różnie bywa.

Dlatego pomyślałem o dieslu, jest ich dużo na aukcjach, są zadbane sztuki, przynajmniej pozornie, więc jest w czym wybierać i większa szansa na zakup zadbanego egzemplarza.

Samochód rekreacyjny jednak biorę pod uwagę zabawę jazdy bokiem więc wolę mieć trochę niutonów pod butem, żeby nie męczyć samochodu, a jedynie dewastować gumy. Chociaż od zawsze jeździłem V6tkami z pod znaku Audi, więc mały silnik mnie zmęczy może nie fizycznie ale psychicznie, do dobrego się człowiek przyzwyczaja taka nasza natura.

Opublikowano

Widzisz ja sobie nie wyobrażam upalania dieslem, co z tego ze niutonów dużo jak turbina czy wtryski czy pompa wysokiego ciśnienia jak ci padnie to koszty są duże. Wolnossący silnik jest mniej dociążony niż turbo doładowany, nawet pomijając fakt czy diesel czy nie.

Może przede wszystkim zdecyduj czy ważniejsza jest jazda bokiem czy jazda rekreacyjnie. Skoro jeździłeś V6 to z R6 będziesz jak najbardziej zadowolony :-)

Opublikowano

Witam,

poczytałem trochę i widzę już o czym dokładnie mówisz, zaczynam się bardziej rozglądać za LPG i benzynami, pewnie dłużej poczekam ale może coś sensownego znajdę, a jeśli nie to chyba kupię diesla.

Auto generalnie po dłuższym namyśle będzie brane w dni deszczowe jako dojazd do pracy ~8km w dwie strony, bo inaczej jeżdżę bicyclem. W weekendy trasa 100km bądź 200km, chociaż wygląda że może nie zawsze, do tego dojdzie raz, dwa w roku zależy jak z pieniążkami będę stał wyjazd trochę dalej i ewentualne weekendowe upalanie, dla sportu i śmiechu, więc nie będzie to codzienna rutyna, a raczej jakiś wyjątkowy wypad.

Więc generalnie wygląda że miesięcznie nie będę robił więcej jak 500-750km.

Odpowiadając czy to może być auto rekreacyjne na pewno tak, ale musi też dać sobie radę bez większego potu i zmęczenia pojeździć bokiem :)

Dlatego też szukam głównie 330i chociaż co dzień zaglądając na otomoto/alledrogo widziałem tylko jedną ciekawą e46 z 3tygodnie temu, czerwony touring z LPG, jednak na drugi dzień już ogłoszenia nie było... pewnie ktoś już po nią się wybrał.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
A który silnik będzie lepszy do takiego użytkowania o jakim piszę, 330 czy 328?

 

obojętne czy 328i czy 330i - bierz tego w lepszym stanie, choć 330i będzie mocniejszy. Jak szukać taniej i dobrej instalacji LPG to polecam w poznaniu nową firmę od LPG - póki co mają bardzo dobre ceny, wysoka jakość montażu, montują instalacje STAG.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koleg chciał po prostu zareklamować nową firmę od LPG :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.