Skocz do zawartości

528iAT M52 Zablokowany kluczyk w stacyjce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Uruchomiłem silnik - normalnie bez problemu, ale musiałem na chwilę po coś wrócić więc chciałem wyłączyć i chyba zrobiłem to za szybko ponieważ przy wyciąganiu kluczyk się zablokował - wydaje mi się, że w pozycji 0 ale nie można go wyciągnąć. Nie daje się też go przekręcić w żadną stronę: nie można przełączyć w pozycję I ani II i oczywiście nie daje się uruchomić silnika. Kluczyk można tylko troszeczkę wyciągnąć ale jest to może z 5 mm ruchu i stop. Mam też wrażenie, że nie do końca jest włożony. Próbowałem nawet trochę mocniej pociągnąć ale bez rezultatu. Jeżdżę tym autem 4 lata i pierwszy raz coś takiego.

 

Jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Automaty mają taką smieszną blokadę kluczyka, nie puści jak nie wrzucisz skrzyni na P, i to samo, nie ruszysz skrzyni jak nie wsadzisz kluczyka.

Niedawno ktoś tu na forum miał ten problem, do wymiany był zdaje się ten element łączący stacyjkę z dźwignią zmiany biegów. To się chyba interlock nazywało, ale pewności nie mam.

Zdejmij osłonę lewarka i poszperaj tam, może ta blokada nie puściła.

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi. Niestety, już wiem, że nie jest to "interlock" jak to się okazało u tommyarbi, sprawdziłem tą opcję. Stacyjka wraz z kolumną jest w tej chwili u speca od zamków, stacyjek i innych zabezpieczeń w tym elektronicznych z licencją II stopnia... (tak akurat trafiłem). Wiem, że będzie prawdopodobnie wymieniany wkład stacyjki bo zacięło się mocno i będzie oczywiście kosztowało parę stówek... Szkoda tylko, że teraz nie będą mi pasować kluczyki zapasowe - a mam komplet, i ten z pilotem i obydwa serwisowe... a za dorobienie takowych to aż boję się pytać o cenę...
Opublikowano
Stacyjka wraz z kolumną
Kolumną Kierowniczą ???? Przeciez mozna samą wkładke wyjąć nawet jak kluczyk w srodku zostal .... :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dorabiane są wkładki pod wzór kluczyka.

Czyli masz nowe wkładki i stary kluczyk.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
tommyarbi napisał:

Przeciez mozna samą wkładke wyjąć nawet jak kluczyk w srodku zostal ....

 

Nie wiedziałem, a jak to zrobić?

Opublikowano

Rzeczywiście, odebrałem od w/w speca stacyjkę wraz z kolumną, tak mi się wydaje, że wraz z kolumną, bo to co zawiozłem do tego człowieka to: http://zapodaj.net/e991f356d3d4.jpg.html

Niestety przy próbie zamontowania w aucie okazało się, że kluczyk jest dalej zacięty choć przy odbiorze od "stacyjkarza" sam przekręcałem kluczyk, wyciągałem go i wkładałem - słowem: działało - oczywiście aby kluczyk dało się wyjąć należało śrubokrętem zasymulować obecność wkręconej linki interlocka czyli dźwigni w położeniu P http://zapodaj.net/88eedac6b999.jpg.html i dało się wyciągnąć. Jutro rano z powrotem całość jedzie do speca "stacyjkarza". CDN...

Opublikowano (edytowane)
przez CIHY525

Dorabiane są wkładki pod wzór kluczyka.

Czyli masz nowe wkładki i stary kluczyk.

 

Prawdopodobnie tak, bo kluczyk był ten sam i - jak pisałem wyżej - działało.

Edytowane przez pilar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No faktycznie cała kolumna.A nie lepiej było samochód zaprowadzić i niech sobie wyjmnie?A może jednak cos z sygnałem sterującym co idzie od skrzyni.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No faktycznie cała kolumna.A nie lepiej było samochód zaprowadzić i niech sobie wyjmnie?A może jednak cos z sygnałem sterującym co idzie od skrzyni.

 

Tak też początkowo zrobiłem ale spec od stacyjek popatrzył, pomanipulował i stwierdził, że nie ma możliwości/narzędzi jej wymontować i musiałem w okolicy szukać innego, który się tego podejmie. Nie chciałem tego robić sam, ze względu na ryzyko trafienia na moment gdzie zatrzyma mnie brak jakiegoś narzędzia.

 

Jedyny sygnał jaki dochodzi do tej stacyjki ze skrzyni to właśnie ta linka interlocka, o której pisałem wcześniej. Trzpień, który widać na moim zdjęciu jest wypchnięty tylko wtedy kiedy dźwignia zmiany biegów jest na P - i u mnie tak się dzieje - patrzyłem na odkręconym interlocku, a jak go wcisnę kciukiem to odblokowuje mi dźwignię zmiany biegów. A może ktoś wie ile mm powinien normalnie ten trzpień wystawać w położeniu P? Może u mnie wystaje za mało (na oko jakieś 6 - 7mm)? Ale jak pisałem wcześniej, próbowałem przez wpychanie śrubokręta symulować ten trzpień i kluczyk nie chce się ruszyć. Poza tym Tommyarbi pisał, że wtedy dawało się odpalić samochód a u mnie kluczyk nie chce się przekręcić - zablokowany jest w poz. 0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.