Skocz do zawartości

316i M40 stukanie zawieszenie przod


j0hnny2007

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, dawno mnie tu nie bylo :)

 

Problem polega na tym, ze wymienilem praktycznie caly przod, czyli:

2x wahacz + tuleje (cale nowe, nie ze zmieniane sworznie czy cos)

2x laczniki stabilizatora (osemki)

2x koncowki drazka

 

czy z rozjechana zbieznoscia ma prawo stukac?

Nie weim czy gosc nie pomylil czasem ustawienia tuleji w uchu (zwrotnicy) tak zeby znaczki sie pokrywaly, ma to dosc istotne znaczenie nie? Macie jakas fote przykladowa jak ma byc to ew. sprawdze na kanale jeszcze.

Chodzi o to, ze jak pojade zrobie zbieznosc/geometrie a dalej bedzie pukac to jak juz nawet znajde i wymienie to co jest wywalone to po raz wtory musze placic za to samo... macie jakies pomysly?

Dodam, ze zwykle stuka przy skreconej kierownicy, na wprost chyba cisza, choc dokladnie nie zbadalem tematu jeszcze.

 

btw. na ile wyceniacie koszt robocizny (jak jest u Was) za wymiane jednego wahacza przod i tuleji wahacza, mi policzyl 120 co wydalo mi sie przesadnie za duzo jak za cos takiego... dlatego pytam o obiektywna opinie bo zwykle robie auto sam, ale nie mialem dostepu do kanalu tym razem

 

pozdr

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

ad. kosztów to ja w zeszłym roku wymieniałem same sworznie w wahaczu i skasowali mnie 30 zł za ten krótki (zewn.) i 40 zł za długi (wewnętrzny). A roboty jest z tym więcej niż tylko wymiana całego wahacza na inny.

 

Co do mocowania tulei wahacza w jej obejmie, to na gumie tulei masz wytłoczony znaczek (strzałka lub coś w tym rodzaju). Przy montowaniu ma to znaczenie aby ten znaczek pokrył się ze znaczkiem w obejmie tulei. Chodzi o to aby wahacz prawidłowo pracował w tulei - lewo, prawo a nie np. góra dół - bo jak wiesz tuleja wahacza (ta standardowa) jest zalana w pełni tylko u góry i na dole (względem tego znaczka na gumie tulei), po bokach jest pusto, więc chodzi o to aby umożliwiała ona poruszanie się wahacza tylko w jednej płaszczyźnie - POZIOMEJ :cool2:

 

Zerknij proszę na ten link: [E36] Wymiana sworzni i tulei wahacza przedniego FOTO. Koleś ma ślicznie opisane jak to wymienić. Zwróć uwagę na to zdjęcie:

http://www.piotres.boo.pl/z3/zawieszenie/23.jpg

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie masz magla,jak duży luz ,to moze pukac.

Dokładnie jak kolega wyżej pisze.Jeszcze jedno wymieniałeś same końcówki drążków :?: Czy drążki też,ja ostatnio wymieniałem końcówki razem z drążkami luz był na drążkach,po wymianie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki, sprawdze jutro czy te tuleje wlozyl poprawnie chociaz...

Jak jednoznacznie sprawdzic maglownice, bo z tego co wiem to jest iles teorii na to.

1) Luz w przeniesieniu na kola, ruszam kier. = ruszaja sie kola (kazda ma luz)

2) stuki - chyba naleza do rzadkosci, albo dopiero jak jest porzadnie wywalone

3) ubytki / wycieki wspomagania

 

czy cos innego?

 

Tak wymienialem same koncowki bo tak zalecili spece ze stacji po sprawdzeniu zawiasu... ale widac jak zawsze zle oceniaja :mad2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...spece ze stacji...

Hehe...nie ma takich :cool2:

Mnie na szarpaku, tzw. "szpece" powiedzieli, że mam wywalone sworznie wahacza przedniego - wymienione 3 tygodnie wcześniej (FEBI) :duh:

 

Ja ZAWSZE sam wchodzę ze "szpecem" w kanał i sam oglądam i dotykam elementy na szarpaku - pamiętaj, że osoba, która posiada i sama majstruje przy BMW będzie dobrze, jak nie lepiej, widziała o co kaman :mrgreen:

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok thx, jedna tuleja krzywo wsadzona, mozna to jakos bez obaw przesunac, czy sa to raczej jednorazowego uzytku typu wloz - zle wlozysz, kupuj nowa...

drazki kompletne mi przyszly, w koncu juz musi przestac pukac bo calosc bedzie nowa!

zaloze to sie dowiemy czy to bylo to...

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok thx, jedna tuleja krzywo wsadzona, mozna to jakos bez obaw przesunac, czy sa to raczej jednorazowego uzytku typu wloz - zle wlozysz, kupuj nowa...

drazki kompletne mi przyszly, w koncu juz musi przestac pukac bo calosc bedzie nowa!

zaloze to sie dowiemy czy to bylo to...

Wiesz jeżeli wyciągniesz to jakimś ściągaczem, ale nie za gumę, tylko za ten metalowy pierścień to myślę, że możesz spokojnie przełożyć. Tam dokładność wymiarów jest do dziesiętnych mm, więc nic się z nimi nie dzieje w momencie zakładania. Chyba, że kupiłeś takie tuleje z nacinanym pierścieniem, to on wtedy podczas wpasowywania tulei w uchwyt się "dopasowuje" (nagina pomiędzy tymi nacięciami).

 

Dla pewności, gdy przełożysz już tą tulejkę, to złap całość w imadło, tak żeby imadło trzymało samą tuleje za jej pierścień (on wystaje z obu stron) i poruszaj uchwytem i sprawdź czy nie ma luzów.

A jeżeli się obawiasz o swoje bezpieczeństwo to zawsze możesz kupić nowe tuleje - to w końcu nie majątek :wink:

 

pozdrawiam :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok panowie wiec obecnie wymienione jest na nowe tak:

 

kompletne wahacze przednie wraz z tulejami (niestety tuleje to jednorazowka - wlozysz zle - raczej juz nie wyjmiesz bez uszkodzen, tak ku przestrodze, zmieniona na nowa juz prawidlowo)

drazek kierowniczy wraz z koncowkami (calosc)

laczniki stabilizatora (osemki, tych dlugich nie mam)

ustawiona zbieznosc, swiezo zrobiony przeglad

 

problem ze stukaniem pozostal

nawet na lekko nierownej drodze daje sie uslyszec czasem - z wpadaniem w dziury roznie - raz jest raz nie - wydaje sie ze jest to prawa strona - ale pewnosci nie mam, mocne lewo prawo gdy auto sie przechyla na jedna ze stron praktycznie zawsze stuka, musze jeszcze potrenowac zjazdy z kraweznikow zeby potwierdzic strone.

 

co obstawiacie?

lozysko/poduszki amortyzatorow?

 

a jesli to byly by mocowania amorkow przod, to czy mozna je zmienic bez rozwalenia zbieznosci? Rozumiem musze wyciagac sprezyne amortyzator nie? :mad2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zmiany poduszki amortyzatorów nie musisz ściągać sprężyny - taka poduszka to osobny element. W E36 sprężyna wychodzi razem z amortyzatorem.

Ale jesteś pewien, że to zawieszenie Ci stuka? Pytam ponieważ ostatnio oglądałem na youtube takiego kolesia 'EricTheCarGuy', któremu ktoś zlecił sprawdzenie zawieszenia bo coś tam stukało (wyglądało to jak wybity jakiś sworzeń). A co się okazało to była poduszka silnika.

 

Nie wiem czy już nie sprawdzałeś, ale może ponieś przód auta, złap koło w we własne imadło (ręce :wink: ) i ruszaj - może coś wyjdzie.

 

pozdrawiam :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmmm nei wiem jak w e36 ale w e30 nie da się zdemontować poduszki, bez ściśnięcia spręzyny.

Rzeczywiście możę to stukać, tak samo możę stukać amortyzator, lub wywalone łożysko koła (tak tak, nie zawsze łożysko objawia się wyciem). Może równiesz byćcoś luźnego, jakiś przewód, kamień, pozostawiony klucz...Te stuki mogą też przochodzić z tyłu....

Nie wymieniłes jeszce gum stabilizatora.

Możę byc róniesz tak, żę wahacze (pewnie kupowałeś jakieś tanie) są wyrobione. Bardzo często z tymi tanimi tak bywa ze długo nei jeźdzą.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien ze zawieszenie, silnik raczej jest ok i sie trzyma na swoim miejscu.

Z tym kolem zawsze mozna sprawdzic, ale chyba na szarpakach powinno wyjsc co?

 

Lozyska nie moge wykluczyc - ale nic nie huczy, a mialem juz takie ze wylo.

Zostawione nic nie jest - i na 100% przod.

Gum stabilizatora nie bylo sensu wymieniac - sa w dobrym stanie. (kupilem i beda lezakowac)

Wahacze sa dobrej firmy nie jakis hart i nie zrobily nawet 500km, tyle co zmienilem i pojechalem na zbieznosc - juz od wtedy pukalo - zbieznosc ustawiona prawidlowo. 3 lata gwarancji na przod zawias bez limitu km - i tak raczej sprawdzac tego nie bede...

 

Totolotek lozysko kola czy amorka...

na przod kola jest tylko z piasta nie?

na tyle tez? czy samo lozysko?

 

Czyli zeby zmienic te poduszko/lozyska amortyzatora co wlasciwie musze wyjac, zeby nie wyjmowac za duzo niepotrzebnie?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zeby zmienic te poduszko/lozyska amortyzatora co wlasciwie musze wyjac, zeby nie wyjmowac za duzo niepotrzebnie?

Przepraszam wprowadziłem cię w błąd - jednak trzeba ściągać sprzężynę - tak jak w E30 :oops: (ale mi wstyd).

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacz jeden maxgear (germany) a drugi kmk (japan) tylko z tego wzgledu ze mialo sie skonczyc na 1 wahaczu wg przegladu na sciezkach, ale caly czas pukalo i w efekcie wymienilem wszystko, bo mnie w... :mad2:

chcialem wziac 2 kmk, ale mi przyslali przez pomylke inny. (na dobra sprawe znaczenia to nie ma, zawsze to lepsze niz wbijane sworznie twierdze - fabryka lepiej wbije nie ma sily zeby bylo inaczej)

no i potem tulejki lemfordera z czego jedna kosz, i mechanik zamowil na wlasny koszt (tym razem delphi)

bedzie niezly test co szybciej padnie i jest lepsze - ale trzeba wziac pod uwage prawa strona pada szybciej...

 

ok czyli trzeba jednak sciagac wszystko jak sprezyne... ehh :mad2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

MAXGEAR czy KMK to taki sam śmietnik jak HART!!!! Zadne geramny, nawet przez germany to nie jeździ! Lepiej za te pieniądze było kupić dobre sworzenie i wbijać! Lepiej się na tym wyjdzie. Zawsze swoeim klientom oferuję w cenie gównianego wahacza (maxger, SRL, KAMOKA, KRAFT, Hart, Kager czy inne niemiecko brzmiące) lepsze sworzenie i tuleje. Lepiej sie na tym wychodzi.

No ale mimo wszystko wąpie by padły tak szybko.

Tak by wymienić poduszkę amora trzeab wszystko rozbierać.

Warto spradzić czy mechanik wszystko dobrze dokręcił....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% masz do wymiany gumy stabilizatora. Nie duży koszt ( 20zł za dwie sztuki). Stukanie na najmniejszych nierównościach jest typowym objawem zużycia tych gum. Na oko mogą wyglądać jeszcze dobrze ale stukać będą .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAXGEAR czy KMK to taki sam śmietnik jak HART!!!!

 

Nie przesadzaj... mialem juz rozne firmy i spore przebiegi na nich robilem.

 

Lepiej za te pieniądze było kupić dobre sworzenie i wbijać! Lepiej się na tym wyjdzie. Zawsze swoeim klientom oferuję w cenie [bAD] wahacza (maxger, SRL, KAMOKA, KRAFT, Hart, Kager czy inne niemiecko brzmiące) lepsze sworzenie i tuleje. Lepiej sie na tym wychodzi.

 

Wymien "dobre" bo krytykowac to mozna wszystko tylko podstaw ku temu nie widze...

Majac jeden komplet wahaczy w sworznie bym sie nie bawil - majac 2 juz mozna sie pobawic tylko, ze i tak wole cale nowki.

 

Na 100% masz do wymiany gumy stabilizatora. Nie duży koszt ( 20zł za dwie sztuki). Stukanie na najmniejszych nierównościach jest typowym objawem zużycia tych gum. Na oko mogą wyglądać jeszcze dobrze ale stukać będą .

 

No to ok tak zakladajac to mozliwosci

gumy stabilizatora

lozysko

badz mocowanie amorka

 

gumy stabilizatora zeby wymienic to zbieznosc poleci czy nie? bo wiecie robilem juz raz placilem a po 5 razy nie chce, jak potem wyjdzie ze to jednak amor albo lozysko... :mad2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i zonk!

mialem gumy juz zakupione, zdjete, juz do zalozenia, i okazalo sie ze tu byl zawias od Mki kiedys, poobnizane itd i mam nietypowa srednice. Teraz jest na "cywilnej" wysokosci, ale drazek jak widac byl inny.

W IC robia duze oczy, i ze nie maja. Po allegro szukalem, tez nie ma takiej... jedynie poliuretan moglbym wziac bo jest.

Zostal mi febi, ktorego nie wykorzystam i raczej nie zwroce juz (takze jak ktos chce) ma chyba 22 czy 3, a potrzebuje 26mm.

Jedyne co znalazlem to 25 i 25,5mm. Kupic takie bo to nie duza roznica?

nr czesci Ø26 - 31351140188

 

http://allegro.pl/guma-stabilizatora-bmw-e36-przod-25mm-i2363297974.html

http://allegro.pl/tuleja-guma-stabilizatora-przod-bmw-e36-z3-i2356261508.html

 

26 nikt nie widzial, tylko:

http://allegro.pl/guma-stabilizatora-bmw-z3-e36-poliuretan-przod-i2371595202.html

 

zdjecia oryginalu

 

http://img338.imageshack.us/img338/1244/001tjn.jpg

 

http://img855.imageshack.us/img855/7168/002fa.jpg

 

Zamiescilem duze, bo jak dalem miniaturki to sie nie ladowaly :/

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.