Skocz do zawartości

obrotomierz wykraczający poza skale


Izabelh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problemik:

szalały mi liczniki gasły swieciły się , właczały się wyłaczały podczas jazdy ....mechanik tez nie potrafił zrobić z nimi porządku- więc wkońcu zakupiłam inne i wymieniłam je...i wszystko spoko ładnie działają tylko zauważyłam,że przy ostrej jezdzie wskazówka od obrotomierza wychodzi nawet PO ZA czerwone pole 7.[obr./min] :?: i tak się zastanawiam czy może po wymianie liczników trzeba ja jakoś zrestowac czy cuś? czy to nie ma znaczenia? :?:

Edytowane przez Izabelh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test zegarów. W teście 02 pokazuje wersje zegarów (ilość cylindrów). Liczba 2 oznacza 4 cylindry, liczba 3 to 6 cylindrów. Nie wchodź w test 01 tylko od razu w 02. Skala obrotomierza zgadza się z twoją starą skalą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze ten test zrobiłam a więc tak: test wykazuje liczbe 374 144, po inspekcji co ida wskazówki na maxa to wskazówka obrotomierza zatrzymuje się ciut powyżej 7tys., a skala obrotomierza zgadza się w 100% z moja :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłaś test nr 01, trzeba przyciskiem od kasowania dziennego licznika przejść do testu nr 02. Test 01 zawiera w sobie pod testy. Powinno się pokazać: 2 02 lub 3 02. Co do testu zegarów to w moich licznikach wskazówki idą poza skalę obrotomierza (około 7,5 tys obrotów).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz gaz? wiem że to dziwne ale na gazie zauwazylem ze w mojej e36 przy gazowaniu na gazie licznik wychodzi poza skale... a na benzynie normalnie do odciecia, i wydaje mi sie ze dobrze wskazuje, na gazie tez ale czy mozliwe zeby wychodzily na gazie do okolo 8tys ?
ludzką rzeczą jest błądzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jałowych trzyma tak 1 tyś.obr/min czasami ciut poniżej........... ale dziś zauwałyłam,że po redukcji powinno tak standardowo być ,2, 2,5 tyś obrotów przy normalnej jezdzie a utrzymuja się na liczniku 3, 4 tyś...poprostu zawyżają ....jutro spowrotem założe stare liczniki i zobacze co na nich bedzie się działo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może to banalne ale możliwe jest to,że kiedyś rozbierał ktoś ten licznik co kupiłaś i żle wpiął wskazówkę od obrotomierza-licznik posiada jakieś ślady po modyfikacjach?-To całkiem możliwa przyczyna złego złożenia licznika tzn.w tym przypadku żle wpięta wskazówka.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test zegarów wykonujesz następująco:

1. Wciskasz przycisk od kasowania dziennego przebiegu i trzymasz.

2. Przekręcasz kluczyk w pozycję nr 1 (cały czas trzymasz przycisk).

3. Teraz puszczasz przycisk i klikasz nim aż zobaczysz na liczniku test 02.

4. Odczytujesz wartości, które podałem wyżej. Jeśli dalej masz z tym problem to poszukaj na YouTube filmików.

 

Koledzy wyżej dobrze piszą zarówno o tym przestawieniu wskazówki jak i obrotach na biegu jałowym (silnik rozgrzany). Naciskam na ten test, bo może ktoś poskładał licznik ze skalą od 6 cylindrów a cała elektronika licznika jest od R4, wtedy licznik przekłamuje obroty. Czy licznik został wymieniony z VDO na VDO (są liczniki produkcji VDO i Motometer)? Na starym liczniku miałaś problemy z obrotomierzem, gdy jeszcze działał?

Zmień treść tematu na zgodny z regulaminem, bo jak wpadnie tutaj moderator to zamknie temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wyszło wszystko , okazuje się iz faktycznie liczniki były składane z dwóch różnych liczników i wyglądowo sa takie same a środek zawiera elektronike z zegarów do silników 4rocylindrowych :evil: ...tak że dzieki wielkie koledzy za pomoc i "mr18"<-musze przyznac ze znasz się na rzeczy :wink: zegary dziś odsyłam i koleś dostanie takiego dużżżżżżego negatywa....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zakupu zegarów trzymaj się swojego rocznika. Stare liczniki np. z 1995 roku mają problem w nowszych autach np z 1997. U mnie nie działały kontrolki od abs i airbag, wszystko inne działa. U siebie mam licznik z 1998 roku, a auto jest z 1997 r. i wszystko jest ok. Rocznik licznika jest nabity zarówno na tyle licznika jak i na części będącej szybką licznika. Poszukaj na realoem.com właściwych numerów dla twojego silnika i roku produkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.