Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odpaliłem dziś auto i komputer wyświetlił mi czerwony podnośnik i informację" BRAKE PADS WORN'. HAWE THEM REPLACED BY NEAREST BMW SERVICE"

Tarcze przód i tył są Ok. Dwa miesiące temu wymieniłem tylne klocki i sensor - komp po resecie pokazuje 60k do wymiany, przodu nie ruszałem- na oko jest ok, a komp pokazuje 16k. Auto jeździ normalnie, hamulce działają bez zarzutu.Jeżeli ktoś to przerabiał proszę o podpowiedź co jest przyczyną wywalenia błędu(klocki tarcze sensory czy jechać do ASO :duh: . Pozdrawiam

Opublikowano

jeśli z tyłu wymieniałeś klocki to powino być ok, sprawdź tylko czujnik czy jest dobrze wpięty, czy nie jest uszkodzony, ew wymień. Sprawdx dokładnie stan przednich klocków i upenij się, ze czujnik sie jeszcze nie przetarł.

 

ok roku temu zapalił mi się serwis hamulców a klocki tez mialem jeszcze dobre, okazało się, ze czujnik sie przetarl gdzieś przy wtyczce, wymiana tylko czujnika i po kłopocie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
U mnie to samo. 1000km pi wymianie wyplul mi błąd klocków. Okazało sie ze wtyczkę od czujniki była brudna. Przeczyszczenie i kasowanie błędu pomogło.
  • 3 lata później...
Opublikowano
U mnie to samo. 1000km pi wymianie wyplul mi błąd klocków. Okazało sie ze wtyczkę od czujniki była brudna. Przeczyszczenie i kasowanie błędu pomogło.

 

Hej mam taki przypadek.

 

Wymianiałem klocki tył (bo już się kończyły, ale żadna kontrolka się nie zapaliła jeszcze).

Wymienione klocki, podczas odpinania dobrego czujnika mechanik urwał go i polutował (że niby wszystko ok), przełożył do nowych klocków i oczywiście się spierdoliło.

Po odpaleniu wyskakuje błąd klocków (kasuje standardowo przyciskiem zerowania licznika i BC).

Skasowałem, jak to po wymianie (teraz wiem, że to był błąd, bo powinienem od razu nowy czujnik kupić).

I zapala się kontrolka czerwonego podniośnika, błąd przednich i tylnich klocków. Syf

 

 

Kupuję nowy czujnik na tył marki TRW (czy TRM) montujemy go i to samo. Błędy nie znikają, co więcej wchodząc do menu przez BC, świeci się tylko jedna komenda SERVICE i nie można go zresetować. Podpinaliśmy do kompa, ale mechanik nie wiedział jak to usunąć.

 

Czy trzeba to kasować kompem, czy odpiąć i podpiąc jeszcze raz nowy czujnik i próbować kasować BC?

Opublikowano
Nie wiem czy w poliftach jest inaczej ale u mnie jak się przetarł czujnik i wywaliło mi czerwony podnośnik i ikonę hamulców to wymieniłem czujnik i nic nie musiałem kasować. Błąd sam zniknął. Kasować muszę tylko inspekcję jak skończyło się odliczanie do kolejnej wymiany.
Opublikowano

Ok, czyli pewnie ten nowy czujnik też źle zamontowali.

Pojadę do nich, bo brak siły.

 

PS: mój nie jest poliftowy.

 

Tylko nie wiem dlaczego mi wywaliło też przednie klocki, skoro nie były ruszane.

Opublikowano
Rozumiem, że masz iDrive? Może tu też jest różnica bo ja nie mam - więc miałem tylko na desce czerwone auto na podnośniku plus ikonę ręcznego. Więc nawet nie wiedziałem czy przód czy tył dopóki nie zerknąłem na czujniki - i okazało się, że mój błąd, przy montażu nie zabezpieczyłem dobrze przewodu poprzez włożenie go pod gumkę od odpowietrznika zacisków. No i przetarł się o którąś część - chyba o zacisk właśnie.
Opublikowano
Tak mam iDrive i też swieci mi się kontrolka jak od ręcznego na desce oprócz tego podnośnik na czerwono i w iDrivie na czerwono błąd klocków.
Opublikowano
Wymianiałem klocki tył (bo już się kończyły, ale żadna kontrolka się nie zapaliła jeszcze).

Wymienione klocki, podczas odpinania dobrego czujnika mechanik urwał go i polutował (że niby wszystko ok), przełożył do nowych klocków i oczywiście się [bAD].

Było już o tym na forum - czujnik ma dwa punkty przetarcia - pierwszy sygnalizuje moment częściowego zużycia, drugi - całkowitego. Kontrolka zapala się dopiero po przetarciu drugiego punktu. Jeśli przetarty został pierwszy punkt to przy próbie skasowania klocków komputer będzie krzyczał.

 

Trzeba kupić nowy czujnik.

  • 1 rok później...
Opublikowano
słuchajcie jestem laikiem w sprawach bmw.czy moze ktos opisac mi kasowanie błędu z hamulcami,dokładnie jak to zrobić krok po kroku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.