Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
...także wrzucanie na N na światłach nie jest wskazane - można to robić na dłuższym postoju np. na przejeździe kolejowym jeśli nie gasisz silnika...

Dlaczego wrzucanie na N jest niewskazane na światłach? Od pewnego czasu robię tak, ale zastanawiam się czy tak można. Instrukcja nic o tym nie mówi. W ogóle po co jest N? :) Ani jechać ani stać nie można na tym.

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Więc... Wczoraj wyjechałem z Wrocławia, przejechalem 70 km drogami lokalnymi i 140 autostrada. Wynik: spalanie 7,5, średnia prędkość 98 km/h, pól zbiornika paliwa i cała rodzina jako obciążenie.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano
Znowu wszyscy odpisujecie na posty tego samego idioty co zwykle... Panie Moderator - nie te posty Pan kasujesz co trzeba.

 

Fakt, straciłem tym razem czujność.

 

Więc... Wczoraj wyjechałem z Wrocławia, przejechalem 70 km drogami lokalnymi i 140 autostrada. Wynik: spalanie 7,5, średnia prędkość 98 km/h, pól zbiornika paliwa i cała rodzina jako obciążenie.

 

A ja mam ciekawą obserwację. Tę samą trasę co kiedyś (430 km z czego 1/3 autostrada reszta zwykła jednojezdniowa krajówka) pokonałem przy podobnym natężeniu ruchu. Poprzednio po autostradzie poruszałem się w granicach 160-180 km/h, obecnie ok. 200-200. Pozostałą trasę pokonałem z podobną, zbliżoną do przepisów prędkością. Efekt: średnia prędkość poprzednio wyniosła 91 km/h a średnie spalanie 7,2l. Obecnie średnia 93 km/h a spalanie 8,6l. Obciążenie miałem w pierwszym przypadku nawet większe.

Opublikowano
No właśnie co z tym wrzucaniem N

N (od neutral) czyli luz, służy do dłuższego postoju, przepchnięcia lub holowania samochodu. W żadnym wypadku nie powinno się wrzucać luzu podczas jazdy. Na luzie ciśnienie oleju w automacie spada do wartości spoczynkowej, pogarsza się smarowanie, i grozi jego uszkodzeniem. Włączanie N w czasie krótkich postojów, np. na światłach, nie ma sensu. Dla skrzyni znacznie zdrowsze jest „przytrzymywanie” auta hamulcem. Z holowaniem też trzeba uważać, w większości automatów dystans holowania jest ograniczony do kilkudziesięciu kilometrów z bardzo niską prędkością, a niektórych aut nie wolno holować wcale.

A poza tym, to jest OT...

Opublikowano
I kontynuując: właśnie wróciłem do domu, tym razem tylko autostrada plus dojazd około 15 km wioskami pod dom. Efekt: spalanie 7,2, średnia prędkość 119,5 km/h, obciążenie: rodzina plus teściowa. I o co kaman? Szybciej = oszczedniej, nie tylko czasowo ;)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jazda autostradą na tempomacie to brak przyspieszenia i hamowania, a to jest najbardziej paliwożerne.
Opublikowano
Jazda autostradą na tempomacie to brak przyspieszenia i hamowania, a to jest najbardziej paliwożerne.

 

Czyli nie warto według ciebie brać tempomatu z funkcją hamowania jako wyposazenie dodatkowe,rozumiem na autostradzie a na normalnych drogach lub w miescie. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.