Skocz do zawartości

212 Vanos jammed M52 b20 ale inpa wzbudza!


jarekcrs

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
To jest klej anaerobowy.Kupisz go w sklepie motoryzacyjnym albo na allegro.Zabezpiecza nakrętki przed odkręceniem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za pomoc. wszystko smiga jak ta lala. :D :D :D :D

Automacik teraz rusza jak rakieta a nie jak przedtem nie moglem bez strachu w wiekszym ruchu ruszyc ze skrzyzowania.

Zero bledow jammed znikł , na INPIE trzyma 25,81 na wolnych obrotach.

Polecam operacje kontroli vanosa kazdemu kto ma dziwne wskazania na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam posiadam bmw e36 320i z 1997 roku. Od dłuższego czasu mam problem z brakiem mocy. Autko odpala bez większego problemu silnik pracuje równo natomiast, kiedy jest zimny auto bardzo muli. Po dogrzaniu silnika zachowuje się troszkę lepiej natomiast wszystko zależy od dnia. Czasami chodzi naprawdę fajnie (bardzo rzadko) czuć moc przy każdym wciśnięciu gazu, a za chwile muli tak, że ledwo się odpycha jak bym ciągnął za sobą załadowana przyczepę. Powyżej 4 tys obrotów, kiedy powinno dobrze się wkręcać i dostać drugie życie zaczyna zamierać. Wymieniłem czujnik położenia wału na orginał, kupiłem drugą przepływkę orginał Siemens, świece, dwie cewki i w zasadzie nic to nie pomogło. Po podłączeniu autka pod komputer pojawiają się błędy:

202 fuel trim limit bank 1

52 muffler flap

I w ostatnim czasie pojawił się nowy błąd mianowicie

http://imageshack.com/a/img633/7757/ceWz4Y.jpg

I tutaj moje pytanie czy w moim przypadku ten problem z muleniem auta może również być spowodowany vanosem. Sprawdzając wartości na biegu jałowym przy pomocy inpy widzę, że wartość camshaft position odbiega od podawanej normy, bo wynosi ok. 11.98. dołączam fotki z wartościami jakie pokazuje inpa na biegu jałowym gdyby ktoś wyczytał z nich coś więcej i powiedział co jeszcze może być nie tak byłbym bardzo wdzięczny.

http://imageshack.com/a/img913/715/oZu0i1.jpg

http://imageshack.com/a/img538/4807/TampPR.jpg

http://imageshack.com/a/img537/5226/ehRooT.jpg

http://imageshack.com/a/img673/3232/ErTeZl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozrząd jest do poprawki to widać po ustawieniu wałka.

Vanos jamed jest to błąd zaciętego vanosu na 99% spowodowany zużytymi uszczelniaczami vanosa.

Trzecia sprawa to jak podłączałeś kompa to miałeś silnik rozgrzany do temperatury roboczej?Bo czujnik płynu pokazuje 75 stopni.

 

Gdybyś chciał taniej kupić uszczelniacze to mam wystawione po przebiegu około 500km

http://allegro.pl/zestaw-vanos-bmw-e34-e36-e39-e46-m50-m52-i5071847511.html

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam moze troche odkopie tez ma problem z tym bledem. Nagralem live data z impy o wydaje mi sie ze mam walek przesuniety o 10C bo moje zakrest to 12-39 a nie tak jak powinno buc na jalowym 22 az do 49. Wczoraj zakladany zregenerowany vanos gdzie mechanik popelnil blad i co trzeba zrpbic zevy to dobrz ustawic. Zamieszczam film z live data

 

https://youtu.be/ozo_86H3NR0

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bylo mnie przy robocie , wiec ciezko powiedziec. Przed zrobieniem w inpie pokazywalo ze walej ma 22-22,8 na biegu jalowym, tylko podczas jazdy sie to nie zmienialo. Teraz sie zmienia ale na biegu jalowym ma 12-14 a podczas jazdy 38-39. Czy majac blodawy mozliwe ze mu sie to przestawilo? Podobno walki ustawial na jakies znaki. Wiec troche sie dziwie ze walki ustawia na znaki jak ma blokady.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno powiedzieć czy zakładał blokady,jeżeli nie to przy dokręcaniu można trochę przesunąć wałek ssący

trzeba by ustawić silnik na znakach na kole i obudowie rozrządu.pierwszy cylinder na górze i włożyć blokadę w koło zamachowe przy skrzyni biegów


wtedy zdejmujesz pokrywę zaworów i sprawdzasz czy stopki wałków rozrządu z tyłu silnika są równolegle do głowicy od tego też jest blokada która trzyma je razem


jeżeli któryś wałek jest krzywo to trzeba poluzować śruby na wałku wydechowym i skorygować- oczywiście powinien to poprawić mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.