Skocz do zawartości

Bmw X5 DSC i Wykrzyknik ;/ Co jeszcze zrobic?


radzio668

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Posiadam Bmw X5 E53 rok 2004. 3.0 D 218km

 

Mój problem polega na zaświecającej się co jakiś czas kontrolce DSC (Na środku zegarów na żółto 4x4) oraz wykrzyknika (Coś takiego (!) SWIECI NA ZÓŁTO nie czerwona jak przy odpalaniu.

Najczesciej wyswietla się to np gdy dojadę od świateł i ruszam wtedy auto leciuteńko rusza jest takie szarpnięcie i zapalają się te kontrolki. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika już się nie świecą a za jakiś czas znowu.

Lub np gdy na Piasku przy ruszaniu koła lekko zaboksują. I swieci się aż do wyłączenia silnika. Zapala sie przy ruszaniu itp

 

Wymieniłem:

Całą kompletną skrzynię biegów wraz z reduktorem ;/ - dalej to samo

Czyscilem czujniki ABS, styki itp

Wymiana czujników klocków. Czyszczenie styków w tych kostkach połączeniowych.

Kasowanie błędów z komputera za kazdym razem.

 

Co zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ci odkręcą ten silniczek i sprawdzą ta zębatkę. Też bym na to stawiał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma innych pomyslow.wez sie w garsc i daj auto do porzadnego mechanika ktoremu dasz przeczytac viewtopic.php?f=83&t=137048&hilit=kontrolka+4x4 .Jesli jest to za trudne to zadzwoncie do mnie to wytlumacze :duh: Zębatke nalezy przekrecic i po sprawie.no chyba ze byla juz obracana i zjechana jest dookola.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie wyskakiwaly rozne bledy po gwaltownym dodaniu gazu. Blad byl w regulatorze napiecia, ktory podczas zwiekszenia obrotow puszczal za duze napiecie.

Dla spokojnosci odblokuj sobie liczniki i monitoruj napiecie ladowania. U mnie wyskakiwalo na ponad 14,7 V - w skrajnych przypadkach wylaczalo sie radio na moment nawet.

Uszkodzenie regulatora w taki sposob zeby dawal za duze napiecie jest podobno bardzo rzadkie ale wystepuje w naturze. W moim przypadku wystepowal jako czesc - 15 minut wymiana i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny problem, był powodowany słabym akumulatorem.

 

Myślę, że może coś być z napięciem. Dziś przy czyszczeniu auta słuchałem muzyki i gdy chciałem odpalić zabrakło prądu, trochę podładowałem i odpaliłem. Zapaliły się kontrolki 4x4 abs i wykrzyknik. A i nie mogę włączyć radia,winda chodzi i kaseta wychodzi ale się nie włącza. Podładuję i odłączę aku ale chyba będę musiał jechać na skasowanie błędów, bo jakoś nie wierzę,że odłączanie coś daje. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam :)

Posiadam Bmw X5 E53 rok 2004. 3.0 D 218km

 

Mój problem polega na zaświecającej się co jakiś czas kontrolce DSC (Na środku zegarów na żółto 4x4) oraz wykrzyknika (Coś takiego (!) SWIECI NA ZÓŁTO nie czerwona jak przy odpalaniu.

Najczesciej wyswietla się to np gdy dojadę od świateł i ruszam wtedy auto leciuteńko rusza jest takie szarpnięcie i zapalają się te kontrolki. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika już się nie świecą a za jakiś czas znowu.

Lub np gdy na Piasku przy ruszaniu koła lekko zaboksują. I swieci się aż do wyłączenia silnika. Zapala sie przy ruszaniu itp

 

Wymieniłem:

Całą kompletną skrzynię biegów wraz z reduktorem ;/ - dalej to samo

Czyscilem czujniki ABS, styki itp

Wymiana czujników klocków. Czyszczenie styków w tych kostkach połączeniowych.

Kasowanie błędów z komputera za kazdym razem.

 

Co zrobić?

siema co jakiś czas u mnie wyskakują te same kontrolki zazwyczaj przy odpalaniu rano traci moc silnik i kopcić zaczyna i nierówno pracuje

cóz to może być ? gotdeim :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujników ABS się nie czyści tylko się je wymienia. Uszkodzone mogą powodować rożnego rodzaju objawy właśnie i tego typu co występuje w twoim przypadku.Dość często na pozór wydają się być sprawne a nie są.Powinieneś dobrze się im przyjrzeć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

cześć wam

Byłem w serwisie bmw w lipcu (w Szwajcarii ) wzwiązku z tymi je......i kontrolkami i przerywającym silnikiem, oddałem im auto zrobili test i wskazali, że te kontrolki zapalają sie ze względu na padnięty czujnik kąta skrętu w kierownicy. nie wymieniłem tego do tej pory, zrobiłem trasę z CH do PL(1500km) i z powrotem na autostradzie nie dzieje sie nic(ani razu nie wystąpił błąd) ale za to na krótkich odcinkach 200 m (dojazd do pracy jazdana małych obrotach zazwyczaj) pojawia sie notorycznie, jak już pisali inni i tez tak samo powiedzieli w serwisie czyli po zgaszeniu auta błędy znikają,- co zauważyłem najbardziej głupieje podczas upałów

inna sprawa - byłem w polsce u takiego jednego mechanika elektyka i on za to wybadał co innego mianowicie żeza duże ciśnienie jest w przewodzie paliwowym między bakiem a silnikiem i powiedział , że jest walnięte coś po jednej albo po drugiej stronie przewodu czyli pompka paliwa w baku lub na drugiej stronie przy silniku jak on mi tłumaczył taki rozpryskiwacz w szynie paliwowej , małe gówienko wielkości paznokcia, które ma na zakończeniu sitko rozpryskujące tak cienkie, że niewidoczne okiem, nie żdążyłem zostawić mu auta bo gośc miał nawał roboty i pojechałem tak z powrotem 1500km.

 

teraz morał z tego -kto ma rację??!! :)

pozdro jANUSZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.