Skocz do zawartości

stukniecie przy ruszaniu w tylnim moscie


hajpa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem tego typu ze jak ruszam do przodu czy do tylu jest najpierw stukniecie jak puszcze sprzeglo na biegu oczuwiscie tak jak by byl gdzies luz wal sie przekreci kilka milimetrow stukniecie i wtedy ciagnie przy zmianie biegow tez tak jest.Stukniecie slychac z tylu tak jakby w moscie napedowym co to moze bys konkretnie?? prosze o jakas podpowiedz jezeli ktos mial juz z takim czyms do czynienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem tego typu ze jak ruszam do przodu czy do tylu jest najpierw stukniecie jak puszcze sprzeglo na biegu oczuwiscie tak jak by byl gdzies luz wal sie przekreci kilka milimetrow stukniecie i wtedy ciagnie przy zmianie biegow tez tak jest.Stukniecie slychac z tylu tak jakby w moscie napedowym co to moze bys konkretnie?? prosze o jakas podpowiedz jezeli ktos mial juz z takim czyms do czynienia.

mialem w e39 takie stuki ,najpierw,przy ruszaniu ,i to niezawsze ,z czasem bylo czesciej,nawet podczas jazdy,tak jakby przeskakiwalo,pozniej niedalo sie jechac ,tak walilo ,i byl to tylny przegob,wymienilem cala polos,mnostwo problemow z odkreceniem pourywalem sroby,duzo nerwow,masz podobne objawy,ja bym stawial na przegob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przegladalem tam nic tylko opisalem to co sie dzieje,ale w tamtym roku zdarzylo mi sie to kilka razy strasznie szarpalo mi samochodek w trakcie jazdy i jak ruszalem pozniej to ustalo a teraz to stukanie.Najlepiej pewnie trzeba by wjechac na kanal i posprawdzac prawda?? moj brat mowi ze to moze byc tlumik drgan czy cos takiego taka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj jeszcze czy jest to taki wyraźnie metaliczny stuk czy raczej taki głuchy? Jeśli to drugie to najprawdopodobniej masz już wyjechany tłumik drgań na wale - jest to taki gumowy krążek gruby na około 2-3cm, łączący wał ze skrzynią biegów. Wprasowane są w niego metalowe tuleje na śruby. 3 śruby przykręcone sa do wału a pozostałe 3 śruby do skrzyni. Z czasem te tuleje metalowe ubijają gumę i robi się tam luz, który właśnie jest odczuwalny rpzy zmianie biegu, puszczaniu sprzęgła i wszelkich zmianach prędkości obrotowych między wałem a skrzynią. Przerabiałem dokładnie to samo u siebie.

Jak wejdziesz pod auto to zaraz za skrzynią będziesz dość dobrze widać tą gumę.

Element nr 2 na poniższym schemacie:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=26_0188&hg=26&fg=10

Jeśli to typowo metaliczne stuknięcia to raczej szukałbym właśnie w dyfrze, ośkach napędowych, tulejach pływających z tyłu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno powiedziec siedzac w kabinie to slychac raczej taki gluchy,ale nie jestem teraz w stanie tego okreslic sprawdze to przy otwartych drzwiach wtedy bedzie lepiej slychac.Mi sie wydaje ze to gdzies z tylu ale nie jestem pewien poprostu trzeba bedzie to sprawdzic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te stuki są pojedyncze,głuche i dochodzące z podłogi to podpora wału,jak pojedyncze przy ruszaniu to tuleje pływające,jak przy zmianie biegów to może być łącznik elastyczny wału,przerabiałem to.

Jak stuki są rytmiczne i metaliczne w rytm obracającego się koła, nasilające się przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem to przegub półosi-też to przerabiałem :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stuk jest jeden jak ruszam do przodu lub do tylu lub w trakcie jazdy jak zmieniam bieg ale to dziala na tej samej zasadzie co ruszanie z miejsca.Puszczam sprzeglo wal wprawia sie w ruch i jezeli wszystko jest ok to odrazu zaczynaja ciagnac kola,u mnie jest jakis luz gdzie najpierw wal sie przekreci kilka milimetrow i zaczyna ciagnac kola.A stuk jest od tego bo jest luz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie na to wołają:

- łącznik elastyczny wału,

- tłumik drgań,

- RealOEM zwie to "tarcza przegubowa" (choć tej nazwy tak na prawde nigdy nie słyszałem :wink: ).

W każdym razie zacznij od tego bo jak lookniesz z kanału to przy dobrze oświetlonym miejscu można zauważyć, że tuleje metalowe ubiły już ta gumę i są tam luzy/szczeliny (czasem nawet ten krążek gumowy jest postrzępiony i zwisają z niego różne nitki bo jest wzmacniany właśnie takimi włóknami).

Dla pewności możesz poprosić kogoś jak będziesz lookał na kanale żeby np albo lekko pchnął samochód by wprawić wał w ruch i wtedy zobaczyć czy widać luz na tych tulejach ewentualnie nawet Ty filuj z dołu a ktoś niech odpali auto i wrzuca bieg 1-kę, wsteczny i rusza kawałeczek przód-tył - wtedy natychmiast będziesz widział czy jest tam sztywno lub usłyszysz te stuki jeśli masz luz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeszcze sprawdź wyprzęgnik bo możliwe , że przez niego miałeś te szarpania przy ruszaniu.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to szarpanie mialem w tamtym roku moze z 7 lub 8 razy i jest ok.W zeszlym tygodniu wymienialem olej i filtry i bardzo dokrecilem srobe i pekla mi miska to jest problem lac sie nie leje ale jak rozgrzeje sie olej to kilka krople kapnie.Napisze nowy temat jutro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam podobny problem tylko, że stuki pojawiają tylko przy ruszaniu (do przodu, do tyłu). Podczas ruszania na wzniesieniu, jest gorzej - aż potrafi zatrząść autem (wrażenie jest jakby to dobiegało z tylnego mostu). Auto to e36, więc układ napędowy jest prawie taki sam. Nie chciałem zakładać nowego tematu bo już było wiele razy. :nienie: ,ale może ktoś miał taki problem, że auto prawie "podskakiwało" przy ruszaniu na wzniesieniu ???? :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo wpakowalem kupe kasy w autu i stukalo ,na poczatku stukalo to mechanik powiedzial ze zawieszenie zrobilem przednie zawieszeni wachacze amory koncowki gumki ,itp dalej walilo,mechanik znowu zawieszenie tyl ma pan rozwalone to znowu most wyjety ,sanki wszedzie nowe tuleje wszystkie,i amory oraz lacznik elastyczny walu ,i podpora walu dalej walilo zmienilem mechanika ,nastepny szpenio powiedzial ze most ma luzy i jest kaput spoko mowie zna sie to ma racie chociaz most nie wyl i nic sie niedzialo ,kupilem inny most ,dalej to samo wali ,pojechalem do jescze innego zakladu szpenio sie przejechal i mowi ze to skrzynia biegow slychac jakies szmery mowil ,spoko mowie tyle kasy wsadzilem odzaluje i kupie skrzynie i co sie okazalo dalej wali rozlozylem rece,jezdzilem i dalej walilo w kieszeni brak 4 tys i dalej wali

,az trafilem wrescie na magika od bmw i co okazalo sie przyczyna walenia panowie? konczacy sie dwumas ,przenosil stuki na wal az do mostu przez co dziwne odglosy dochodzily i te tumany co sie nieznaly kazdy inna diagnoze wystawial a ja plynalem z gotowki oddalem dwumas do regenarecji pod kielcami i mam spokoj cicho i biegi pieknie sie zmieniaja i jaki moral ze mechaniki sie h..a znaja na bmw dzieki nim jestem wyleczony na 5tys i auto w idealnym stanie ktorym trzeba bedzie jezdzic z 5 lat az sie rozsypie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeczytałem cały wątek i mam jeden wniosek z całej tej interlokucji :roll:

Otóż wymieniliśmy wszystkie elementy jakie mogą wpływać pośrednio i bezpośrednio na stukanie, ale bez podniesienia auta i sprawdzenia gdzie jest luz, to w sumie każdy może mieć rację. Zastanawiam się co dała ta dyskusja. Wg mnie nic.

hajpa - daj upust mojej ciekawości i napisz co to było? Zajrzałeś pod spód auta? Czy się tylko zastanawiasz co to może być?

 

Żeby nie było, że maruda się odezwał - miałem podobny objaw (stuknięcie przy zmianie biegu). Po podniesieniu auta wsunąłem się pod spód i niczego nie znalazłem. Dopiero w warsztacie po całkowitym podniesieniu auta pięknie było widać rozbitą gumę łącznika elastycznego. Poruszenie kołami na podnośniku naprawdę sporo przyczyn może wykluczyć.... zachęcam. W moim przypadku wymiana trwała 0,5h a koszt coś około 250zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moment moment moment.... chlopaki co sie tu dzieje :mad2: :mad2:

wszystko w zawieszeniu moze stukac... karoseria e39 siedzi na sankach (wozkach lub jak wolicie ramach). Podlaczona jest do tych ram (przednia i tylna) za pomoca tulei, z kolei rama laczy sie z kolami, dyfrem itd za pomoca wahaczy.. to chyba proste..

Kazdy z tych elementow moze stukac, czy przy ruszaniu czy podczas jazdy. Roznica w tym taka, ze kierowcy w czasie jazdy jest trudniej zauwazyc te stukania. To moga byc tulejki belki, tulejki wahacza, poduszki amortyzatora... Moze faktycznie cos zlego sie dzieje na poloskach (na przegubach) albo na wale... Jedz lepiej kolego na najblizsza stacje diagnostyczna. Wydasz 20 zl i ci sprawdza co sie dzieje... :) takie gdybanie jeszcze nikomu nie pomoglo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.