Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jutro jade na myjnie, bo auto stalo w komisie troche, bialy, nie metalik, nie lubie metalikow :-), na razie jestem strasznie zadowolony, czas pokaze czy sie to nie zmieni. :dance:
Opublikowano
mam najprostrzą instalację z możliwych -bez komputera -jedynie niezbędne emulatory -przeważnie 30-40% przebiegu w mieście czasem w korkach -jedno co zauważyłem przy obliczaniu spalania to jakość gazu na którą 735 jest wybitnie uczolona -różnice sięgają nawet trzech litrów na setke -średnie spalanie w mojej E32 to 14-16 litrów bez zerkania na ekonomizer -nie wiem jak przy skrzyni manualnej -ale w automacie i tak z taką instalacją nie da sie jeździć na maxa -a już na pewno nie na sportowym trybie skrzyni -chcąc wyciągnąć fabryczne 211km trzeba jej dać benzyny
Opublikowano

Panowie, jedna uwaga.... bardzo istotna.

 

Z instalacjami gazowymi, kręcąc śrubką-kami na reduktorze

i gdzie się da, można zejść ze spalaniem niżej niż z benzyną.

 

Tylko jest jedno ale...

 

Spalana jest wtedy uboga mieszanka. Konsekwencje

to sukcesywne "wyniszczanie głowicy" co spowoduje

jej niedomaganie.

 

I teraz należy sobie zadać pytanie.

 

Czy nie lepiej spalić 2-3 litrów lpg więcej (mając "dobrą" mieszankę)

dopłacając od 4 do 7 zł więcej na 100 km niż po pewnym

czasie wkurzać się na kulejący silnik i zbliżającą się naprawę

głowicy? Taka naprawa pochłonie pieniążków tyle, że

moglibyście spalać 5 litrów więcej na 100 km.

 

Mam Omege 3000 z lpg, spala mi to w mieście od 18-19 litrów

w zwyż... zależy ile się stoi w korkach. Na trasie jadąc spokojnie

trzymając około 120 to wychodzi około 13 literków.

Trochę szybciej, od 140 do 160 to już 15 literków.

 

Oma jest lżejsza o jakieś 100-150 kg od E32...

 

Nie warto skręcać instalek na max oszczędności...

ponieważ przy remoncie głowicy po 20-30 tyś władujecie

4 x tyle co zaoszczędziliście.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
jestem tego samego zdania -z resztą -kto kupuje E32 po to żeby tanio jeździć...? w ramach oszczędności proponuje toyote corolle 1.8D model CE90 -sam mam taką jako woła roboczego na dojazdy do pracy -splanie wacha sie między 5-6 literków oleju napędowego lub innego -zależy od pomysłowości użytkownika hihihi ;) :mrgreen: -każde auto musi swoje spalić -istotną role odgrywa stosunek masy do mocy -trzeba sobie zdawać sprawe że ponad 1,5 tony z silnikiem od 3 litrów w zwyż nie pojedzie na powietrzu -ci oszczędni ,którzy posiadają tempomat powinni zwrócić uwagę jak steruje silnikiem podczas jazdy -a wiadomo że ktoś kiedyś myślał nad tym żeby maksymalnie wykorzystać osiągi i nie narażać właściciela na zbyt częste odwiedzanie stacji paliw ;) silniki starszej generacji (m30) palą nie tylko na dystans ale i na czas ,więc nic nie daje powolne rozpedzanie do określonej prędkości -wiem z autopsji-czy wcisne na maxa -czy powoli przyspieszam -efekt w zbiorniku jest taki sam -zależy tylko ile razy hamuje i przyspieszam na danym dystansie
Opublikowano

No to mam swiezutki bilans - bmw 735 (E32) mam ok 3 tygodni :)

 

dystans - 260 km (65% miasto 35% trasa)

 

poszlo:

- 20 litrów benzyny

- 45 litrów gazu (instalacja starego typu)

 

Średnie spalanie na 100 km : 17 litrów

Cena za 100 km (gaz + benzyna) 65 zł

 

 

 

Myslalem ze bedzie nie wiecej niz 40 ale jest zima, jezdze raczej spokojnie - nie da sie ukryc ze koszty sa wysokie ale i tak warto - przypominam ze 65% to miasto - Kraków - gdzie czesto jedzie sie srednio 20 - 30 km/h w duzych korkach

 

Ale mam jeszcze jedno na uwadze - mialem teraz honde Civic - przez miesiac wydatki mialem takie:

- 800 zl - naprawa zawieszenia

- 600 zl wymiana ukladu wydechowego

- 300 zl naprawa sprzegla (pompy)

 

co z tego ze palila 8-9l gazu na 100 jak w efekcie wyprala mnie z kasy dokumentnie, tymczasem BMW:

- 270 wymiana plynu w chlodnicy i odpowietrzanie, (troche ze mnie zdarli)

 

w ekfekcie bmw mimo wiekszego zuzycia wychodzi kilkadziesiat razy taniej niz japonczyk :)

Opublikowano
troche mało obiektywna jest ocena kosztów hondy i beemki -gdyby ci przyszło remontować zawieszenie w beemce to same wahacze więcej by kosztowały bo sworznie są niewymienne .... druga sprawa że nie czyni się tego co miesiąc -a beema mimo kosztów jest niezwykle trwałym autem -nawet na naszych drogach -robię rocznie 20-30 tys km i mniej-więce raz do roku musze wymienić któryś wahacz lub końcówke -pomijając łączniki stabilizatora które wymienia się przynajmniej raz w roku (przednie) -a ten kolo z audi niech sie tak nie cieszy -jego fura mimo że pewnie nic nie pali to pod względem kosztów części dwa razy przewyższa beemke i nie dorównuje jej trwałością
Opublikowano

 

dystans - 260 km (65% miasto 35% trasa)

 

poszlo:

- 20 litrów benzyny

- 45 litrów gazu (instalacja starego typu)

 

Średnie spalanie na 100 km : 17 litrów

Cena za 100 km (gaz + benzyna) 65 zł

 

 

Jezu, jezdzilem swoja z miesiac na benzynie. Za 200 zeta bez stresu przejezdzalem 330-340 km a w trasie wiecej. To zdaje sie nawet lepiej wychodzi niz tobie na gazie. ;-)

Tak realnie w tej chwili w zimie na 100 km spala mi jakies 15l gazu + 3l benzyny. Mieszcze sie w jakichs 45 zl za 100 km przy czym zdaje sobie sprawe, ze jezdze jakos tak 50% miasto 50% trasa, choc nie raz zdarza mi sie stac w korku w Warszawie.

Cos jest nie tak, jak mowisz ze na 260 km ci zuzyl 20 benzyny i 45 gazu... moze ci gaz wylatuje bokiem a jedziesz na beznynie?? ;-) Znam takich co sie chwala, ze e32 w trasie im 9 litrow pali.

 

Galen

Opublikowano
troche mało obiektywna jest ocena kosztów hondy i beemki -gdyby ci przyszło remontować zawieszenie w beemce to same wahacze więcej by kosztowały bo sworznie są niewymienne .... druga sprawa że nie czyni się tego co miesiąc -a beema mimo kosztów jest niezwykle trwałym autem -nawet na naszych drogach -robię rocznie 20-30 tys km i mniej-więce raz do roku musze wymienić któryś wahacz lub końcówke -pomijając łączniki stabilizatora które wymienia się przynajmniej raz w roku (przednie) -a ten kolo z audi niech sie tak nie cieszy -jego fura mimo że pewnie nic nie pali to pod względem kosztów części dwa razy przewyższa beemke i nie dorównuje jej trwałością Tak jak piszesz cała prawda :twisted2:
Opublikowano
ano -bez urazy -nie mam nic do audi -kożdy ma taką fure na jaką go stać lub jaką chce mieć -siedze w branży motoryzacyjnej 15 lat -zjeździłem w tym czasie troche fur i zostałem przy beemce -spowodowały to między innymi względy ekonomiczne -nie żebym był zadowolony ze zużycia paliwa -już stwierdziłem w poprzednich wypowiedziach że na razie na powietrzu jeździć sie nie da -ale to co ja zostawie na stacjach paliw -użytkownicy innych marek zostawiają w warsztatach i u mnie -czyli w firmach sprzedających części -kiedyś mocno chorowałem na mercedesa -ale niestety -mercedes z komforetem E32 albo więcej pali przy podobnych osiągach albo po prostu nie ma tych osiągów pomijając ergonomie zapożyczoną ze starego "puchatka" - BMW E32 jest autem ponadczasowym choćby ze względu na linię nadwozia ,wyposażenie i trwałość -czy da się coś więcej za takie pieniądze? porównajcie sobie fury ze współczesnego segmentu E -podobnie wyposażone i z takimi osiągami -a o ile droższe pod względem eksploatacji i kosztem zakupu -E32 to doskonały kompromis pomiędzy wydatkami ,osiągami i komfortem
Opublikowano

Byc moze spalilo mi sporo benzyny na poczatku dlatego ze chcialem zobaczyc co to auto potrafi i jezdzilem tylko na benzynie pierwsze kilka dni i tylko na pelnym gazie bo co kogos przewiozlem musialem pokazac jak przyspiesza :D

 

apropo porownania Hondy - BMW: Honde kupilem zaledwie 2 miesiace temu, bylem zachwycony komfortem jazdy, wnetrzem itp... dzisiaj jak wsiadlem do Hondy to ja odstawilem na parking po kilku minutach bo juz nie moglem zniesc jej niskiego komfortu i beznadziejnego wnetrza itp... i przesiadlem sie czym predzej do BMW.

 

W BMW mozna sie zakochac :mrgreen: i obym cale zycie jezdzil siodemka :)

Opublikowano
Znam takich co sie chwala, ze e32 w trasie im 9 litrow pali.

 

 

Ja jestem jednym z nich. 735 powinna się na trasie przy delikatnej jeździe spokojnie zmieścić w 9 litrach, moją 730 v8 udało mi się o ile dobrze pamiętać zrobić wynik około 8 litrów.. ale to było już szaleństwo ;)

Nawet 740 jeśli bardzo się starasz i jedziesz równo spokojnie zejdziesz poniżej 10 litrów.

Zaznaczam że podane spalania nie dotyczą agresywnej jazdy, są podane przy równej jeździe na trasie i są przeze mnie osobiście sprawdzone.

Opublikowano

to prawda,

 

zrobilem nim raz trase - ok 80-90 km/h max - bardzo delikatnie i zeszlo cos ok 9l benzyny, teraz jechalem A4 krakow - Katowice i z powrotem, srednio ok 110-120 km/h i wyszlo 12l gazu na 100

Opublikowano
mam 535(manual na sekwencji) na trasie złopie 13l(100-130km\h) gazu, a w miescie od 16l w góre w zaleznosci od ciezaru nogi. :twisted2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mi w e32 735 automat.średnie spalanie wychodzi 15 l,jadąc do Warszawy wyszło niecałe 11l,w mieście za mało jeżdżę więc nie wiem ile.mam IGS LPG

ten licznik w obc zakłamuje na gazie,więc podajcie dane z kalkulatora

 

ważne też na jaką temp.macie ustawiony moment,przełączenia z benz,na gaz...czy odpalacie na benz i od razu hop na gaz,kto ma jaką nogę,

inaczej spali w Szczecinie,inaczej w Warszawie,inaczej w Berlinie np.,gdzie są dobrze zestrojone światła,

czy dane miastowe są z "bmw taxi"czy z codziennego dojazdu do i z pracy bocznymi ulicami itd,itp

Opublikowano

ZAPOMNIAŁEM O NAJWAŻNIEJSZYM tzn,każdy z nas tankuje BENZYNĘ I GAZ gdzie indziej,

nawet gdy tankuję na jednej stacjii to widzę różnice w jakości gazu :nienie:

przez pewien czas sprawdzałem różne stacje w Szczecinie ,również tej samej firmy i robiłem własną selekcję

LUDZIE PRZECIEŻ TO PARANOJA,JAKIM CUDEM NIE MA TWARDYCH NORM CO DO JAKOŚCI LPG :mad2: :idea:

I SUROWYCH KAR DLA KANTUJĄCYCH STACJI PALIW np.KANTUJESZ 1 RAZ ZŁAPIĄ -OSTRZEŻENIE,2 RAZ ZAMYKASZ INTERES---chociaż na zamykanie to na pewno znależliby sposób,przepisanie stacji na żonę,potem córkę,syna,babcię,dziadka itd itd

najlepsze byłoby zajęcie majątku---stacja,teren gdzie stoi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.