Skocz do zawartości

3.0i Wysoka temperatura silnika.


Daro 31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich klubowiczów. Mam pytanko ,wyskoczyl mi dzis komunikat o wysokiej temperaturze silnika a z wentylacji mimo maxymalnej ustawionej temp.leci zimne powietrze. Mysle ze to termostat padl ale moze wy cos wiecie wiecej na ten temat,dodam tylko ze to 3.0l w benzynie i termostatu jak dotád nie znalazem. Jesli wiecie gdzie takowy w takim silniku sie znajduje to proszé o podpowiedz.Z gory dziéki i pozdrawiam .

 

Popraw tytuł tak viewtopic.php?f=71&t=117569

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio tu na forum jeden z kolegów miał podobne objawy w silniku N52, okazało się że uszkodzona była elektryczna pompa wody, czasem się zatrzymywała. A termostat znajduje się po prawej stronie silnika, pod spodem. Edytowane przez cdxa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź przede wszystkim czy jest prawidłowy obieg płynu dotykając chłodnicę ? Jeżeli nie będzie cała gorąca również dół a tylko od góry ,to znaczy że masz problem z obiegiem np : pompa lub termostat .

Nie sprawdzaj czasami paluchami miedzy wentylatorem :nienie:

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, tak jak pisał cdxa, czy poprawnie działa pompa wody.

 

Ja właśnie miałem tą awarię. Kręciła ale tylko do pewnych obrotów a przy ostrzejszej jeździe nie mogła się rozpędzić i się wyłączała całkowicie. Objawą tego było przegrzanie, komunikat i momentalnie zimne powietrze z nadmuchów bo poprostu pompa nie pompowała płynu. Po ponownym uruchomieniu silnika zaczynała pracować od nowa ale skończyło się na wymianie.

Sprawdź błędy z silnika w INPA. Założę się, że będzie o pompie wody.

 

W przypadku mojego silnika N52 aby sprawdzić pompę należało wejść do INPA i następnie

-wybrać rodzaj silnika

-wybrać F6

-wybrać F1

-wybrać Shift + F1

Tam można na załączonym zapłonie (bez silnika) sterować pompą w trzech zakresach 5% 50% i 90%.

U mnie nie mogła przekroczyć 75% wiec gdy wybierałem ustawienie 90% zaczynała wariować.

Nie wiem jak jest w przypadku twojego silnika, wieć musisz popróbować.

 

Przeczytaj mój post na ten temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=177032

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem chlodnice po rozgrzaniu silnika i u gory wáz byl gorácy a na dole zimny. zgasilem silnik odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego i zapalilem silnik plyn zaczol krázyc i poziom sie podnosil. Na co wam to wygláda pompa czy termostat. Mysle ze jak by to byla pompa to by nie bylo obiegu plynu w zbiorniczku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim powinieneś odczytać błędy z silnika, jeśli oczywiście masz kabel i wymagane programy.

 

Ale tak jak pisałem u mnie pompa też pompowała i był widoczny obieg w zbiorniczku.

To jest elektryczna pompa i nawet jeśli dodał byś chwilowo gazu to nie zakręci się szybciej jeśli komputer nie stwierdzi, że jest taka potrzeba aby mocniej schładzać silnik

Więc na wolnych obrotach będziesz widział obieg w zbiorniczku bo pompa pracuje na małych obrotach i wszystko wygląda normalnie.

 

Zakładam, że problem powstaje przy dynamicznej jeździe kiedy pompa niewystarczająco szybko pracuje aby schłodzić silnik

i finalnie zatrzymuje się całkowicie.

No dokładnie tak było u mnie.

 

Przede wszystkim błędy, bo tak sprawdzisz co mu jest.

 

Mogą się pojawić błędy takie jak:

 

-Water pump speed deviation

-Water pump speed out of tolerance

-Water punp cut off

-Water pump communication error

 

Te błędy wskazywały by na awarię pompy

 

Termostat może również wyświetlić błąd:

 

-Termostat heater open circuit lub closed circuit

 

Dotyczą one przepalonej grzałki termostatu lub zwarcie instalacji

Ale w tym przypadku mógłby się ewentualnie przegrzać na samym początku gdybyś ostro pojeździł jeszcze na zimnym silniku bo ta grzałka ma za zadanie wcześniej otworzyć termostat na duży obieg jeśli jest taka potrzeba.

 

Ale ze względu na to, że napisałeś o zimnym powietrzu podczas komunikatu o przegrzaniu to stawiam 99% na pompę wody, która się wyłączyła całkowicie i nie pompowała płynu co doprowadziło do zawysokiej temperatury silnika i do braku ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej,jednak to pompa :| . Po wymianie jak ja odpowietrzyc ? przy pomocy kompa czy jakos tradycyjnie ?

 

http://forums.5series.net/topic/109632-does-the-e60-coolant-automatic-bleeding-venting-procedure-work-well/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Dziéki wszystkim za pomoc,auto zrobione troche to kosztowalo ok 2,5 tys. zl. Teraz juz czekam z niecierpliwosciá na nastepne awarie :P

 

Troche dużo, ja za pompe dałem 1000 zł. Coś więcej robiłeś czy bierzesz części z ASO?

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Siemka widzie ze ta rozmowa byłą juz dawno ale mam nadzieje ze ktos mi doradzi

mam  problem tez z wysoka temperatura płynu ale u mnie sie objawia co 400 500 km

wyskakuje bład i dodam ze pompe kupiłem  4miesice temu   skf a termosta wahler chłodnic rowniez nowa

jeśli wyskakuje bład o wysokie temperaturze to na inpie mam błąd pompy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.