Skocz do zawartości

316ti n42 głośna praca silnika przy zapalaniu


draglukasz

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wyglada tak:

- odpalam silnik- bardzo głośna praca silnika- stukot jakby z pod pokrywy zaworów - jak dodam gazu ustaje głośna praca- nawet na niskich obrotach. Później już wszystko okej.

-auto postoi troche- kilkanaście minut - sytuacja się powtarza...

tak jakby olej spływał i nie było smarowania podczas rozruchu przy vanosie...

co to może być za przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam DOKŁADNIE to samo! Zauważyłem też, że gdy odgłos ten się pojawia, wtedy sporadycznie zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Dodanie gazu uspokaja objawy. Dziś po zajechaniu do pracy (silnik się rozgrzał) zauważyłem też jeszcze coś innego... Otóż, gdy silnik jest zimny, wtedy załącza się jakaś pompka i pracuje przez około 1 minutę i się wyłącza - tak było, ale się zmieniło. Pod biurem zauważyłem, że po ponownym zapaleniu silnika (pompka nie pracowała, bo silnik był rozgrzany) i pojawieniu się rzężenia w silniku (coś jak diesel), przygazowanie usuwało dziwne odgłosy z silnika, ale nie wiedzieć czemu załączyła się pompka. I wcale nie miałem złudzeń słuchowych, gdy jechałem do pracy, gdy wydawało mi się, że on pracowała non-stop. NIGDY tak nie miałem. Coś ewidentnie się posypało, albo dopiero się posypie. Byłem dziś u dobrego elektryka i ten stwierdził, że może to mieć coś wspólnego z rozrządem...

 

Niestety nie znam dobrego mechanika w mieście, do którego się przeprowadziłem... I teraz mam dylemat, czy zdecydować się na bieganinę pomiędzy elektrykiem - mechanikiem (bo pewnie na tym się skończy, że ani jeden, ani drugi nie będą w stanie zdiagnozować problemu), czy od razu autko wstawić do ASO (mimo że bardzo znacznie przepłacę - na co średnio mnie stać). Nie cierpię takich dylematów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wydaje mi się że lepiej do ASO zawieść auto bo przynajmniej zapłacisz raz porządnie i będziesz miał gwarancje na wszystko, jest bardzo mało mechaników w PL którzy znają się na tych silnikach z valvetronikiem i dużo ludzi wydało kupe kasy na naprawy i dalej mają problemy, piszę to z własnego doświadczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Właśnie skłaniam się do takiego rozwiązania... Jeszcze się waham, mimo że czas działa na moją niekorzyść, ale to kwestia 2-3 dni, abym podjął decyzję, bo naprawdę szkoda czasu i nerwów na szukanie dobrego mechanika. Mam kolegę z pracy, który śmiga coupe (ten sam model silnika) i swojego czasu mówił, że gdy robił swoje auto, to jeździł po kilku mechanikach, bo żaden nie miał wystarczającej wiedzy, aby zrobić coś od początku do końca. I to mnie najbardziej zniechęca...

 

Jestem z Białegostoku i niestety przeczytałem złe opinie na temat tutejszego ASO i teraz szukam dobrego mechanika, ale jest to cholernie trudne, bo wiele danych jest już nieaktualnych... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy u mnie niestety ten hałas przy zapalaniu jest jakby dłuższy i głośniejszy :x , kontrolka oleju gaśnie w ok sekundę po odpaleniu, po wymianie oleju przejechane jakieś 5000 km, zalany zalecany Castrol 5W30 LL04.

Na jakim oleju Wy jeździcie ? może faktycznie ten Castrol jest jakiś marny i traci swoje właściwości szybko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przeczytajcie sobie ten temat w całości bo jest tu sporo cennych informacji o głośnej pracy silników N42 i niektórzy uporali się z tym. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=62658&p=1380339&hilit=+n42#p1380339 lub http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=113054&hilit=+n42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Jak wspomniałeś o tym oleju, to sobie przypomniałem, że rok temu w lato miałem już podobny problem, który rozwiązałem ponowną wymianą oleju (miał już 2 lata) i filtra. Wtedy objawy zniknęły. Jeśli chodzi o markę, to zalałem Castrol'em Magnatec 5W40 C3 (jakoś tak to leciało). Na wtorek jestem umówiony z mechanikiem, który ma dobrą opinię na tym forum. Zobaczę, co ciekawego oni stwierdzą. Wstawiłbym do ASO, ale niestety... to chyba byłoby większe ryzyko.

 

Guzior2, właśnie te błędy VANOSa... Miałem je, czyli elektryk dobrze szacował, co może być ich ogólną przyczyną wystąpienia. Ogólnie z błędów można było wywnioskować, że komputer nie może wykalibrować jakichś zakresów związanych z zaworami wlotu i wylotu rozrządu (?)... Zapodziałem gdzieś karteczkę, na której miałem spisane te błędy i piszę teraz pamięci.

 

No cóż, zobaczymy, co powiedzą mechanicy, do których się wybieram.

Edytowane przez Touldie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej!

Jeśli chodzi o markę, to zalałem Castrol'em Magnatec 5W40 C3 (jakoś tak to leciało).

 

Do tego silnika powinieneś zalać 0W30 lub 5W30 ze względu na valvetronic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to po sprowadzeniu auta do Polski z Niemiec (przez mojego ojca) olej został wlany taki, na jakim jeździło w Niemczech (pewnie chodziło o właściwości, a nie o samą markę)... Guzior2, sugerujesz zmianę oleju? Przyznam szczerze, że gdy w lato ubiegłego roku wybrałem się do elektryka, to ten nasłuchiwał trochę pracy silnika i wspomniał, że jakieś dziwne odgłosy mu dochodzą z zaworów (odkręcał ten kurek z góry, co jest na wierzchu), jeśli dobrze kojarzę. Zasugerował zmianę oleju na inny przy następnej zmianie.

 

Guzior2, sugerujesz, aby nie czekać i wymienić na taki, co podałeś, czy mogę jeszcze pojeździć na obecnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Guzior2, sugerujesz, aby nie czekać i wymienić na taki, co podałeś, czy mogę jeszcze pojeździć na obecnym?

 

Nie musisz tego robić już ale na twoim miejscu przy następnej wymianie zmienił bym na olej o mniejszej lepkości np. 0W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Białegostoku i niestety przeczytałem złe opinie na temat tutejszego ASO i teraz szukam dobrego mechanika, ale jest to cholernie trudne, bo wiele danych jest już nieaktualnych... :(

 

Do jakiego mechanika się umówiłeś? Może na pogodną za zdz? Koniecznie daj znać jaka będzie diagnoza.

 

Co do oleju to aktualnie jeżdżę na Valvoline Synpower 5W30 XL-III, wcześniej był Castrol Edge 5W30 (w u Niemca Castrol 0W40). Kilka miesięcy przed wymianą oleju też słychać było "terkotanie" zaraz po uruchomieniu silnika. Po wymianie w grudniu zniknęło ale niedawno od czasu do czasu zaczęło się pojawiać (przejechałem jakieś 2500km), zauważyłem że częściej gdy auto stoi pod lekkim skosem (przód auta ku górze). Podobno jest to związane z tym, że zawór zwrotny oleju nie trzyma wystarczająco i cały olej spływa do misy.

Edytowane przez Krzycho

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...

Zawór zwrotny oleju do wymiany...

Czy chodzi o element nr 3 wraz z 4 ?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-N42/LHD/N/2002/april/browse/engine/oil_pump_and_compensating_shaft_unit/

 

Czy ktoś to wymieniał i może napisać jak z dostępem do tego zaworu ? Pytam bo w TIS-ie nie zlokalizowałem instrukcji wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

do czyszczenia miałem zawór zwrotny pompy oleju oraz zawór zwrotny przy filtrze oleju.

Zapchany był resztkami szyny ślizgowej łańcucha rozrządu- szyna wcześniej wymieniona ale drobne opiłki plastikowe zostały- płukanie silnika..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

do czyszczenia miałem zawór zwrotny pompy oleju oraz zawór zwrotny przy filtrze oleju.

Zapchany był resztkami szyny ślizgowej łańcucha rozrządu- szyna wcześniej wymieniona ale drobne opiłki plastikowe zostały- płukanie silnika..........

 

Ile czasu zajęła cała operacja czyszczenia tych zaworów i jak wygląda dostęp do nich?

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dobrych wieści dla tych, którzy mają podobne problemy, jeśli wierzyć mechanikowi. Mówił coś o stukaniu na dole silnika, a potem dodał coś, że jedna z panewek może być uszkodzona. Potem siedział ze 20 min nad komputerem po odpaleniu samochodu i coś sprawdzał do momentu aż stukanie się pojawiło - od czasu do czasu migała lampka ciśnienia oleju. Powiedział, że strach jeździć takim samochodem, bo wygląda tak jakby nie było ciśnienia oleju przez co można zatrzeć silnik - dodał, że musi to dokładniej sprawdzić, bo może coś tam się przytkało.

 

Ostatecznie pocieszył mnie, że te silniki są najgorszymi jakie BMW montowało i jeśli potwierdzi się najgorszy z wariantów, to naprawa zakończy się wymianą silnika... I tak sobie myślę.. O tak, o? Na dzień dobry wymiana silnika? Z jednej strony może mieć rację za czym przemawiałoby kilka BMW stojących przed warsztatem... Zmartwiłem się nie na żarty :( Teraz czekam na telefon i werdykt po dokładniejszych oględzinach.

 

Do jakiego mechanika się umówiłeś? Może na pogodną za zdz? Koniecznie daj znać jaka będzie diagnoza.

 

Tak, na Pogodnej.

 

Dostałem informacje zwrotne. Mechanik przez telefon powiedział mi, że "słychać szklanki" - brak ciśnienia oleju i że silnik został przytarty. Kwestia kilometrów, aby kompletnie się rozkraczył. Powiedział też, że wiele rzeczy jest dobrych w tym silniku i wystarczy wymienić jakiś "słupek", czyli coś tam z głowicą... I teraz nie wiem, czy mam szukać kompletny silnik, czy tylko ten "słupek". Muszę dopytać, czego mam dokładnie szukać, bo dla mnie to czarna magia. FAK...

 

Ok, już wiem. "Słupek", to goły silnik bez osprzętu... Masakra.

Edytowane przez Touldie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z ciśnieniem oleju co powodowało zapalanie się czerwonej lampki i spadanie obrotów na biegu jałowym. Przyczyną okazał się zapchany filtr oleju i jakieś kanaliki przy pompie.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem mechanika, który podejmie się rozebrania silnika, by stwierdzić jego faktyczny stan. Powiedział, że jak nie jeździłem na palącej się kontrolce ciśnienia oleju, to może nie jest jeszcze tak źle. Poinformuję Was, jak cała sprawa się zakończyła.

 

Zastanawiam się tylko nad jednym... Czy w przeszłości miałem możliwość, by tej sytuacji uniknąć i gdzie popełniłem błąd, że jej nie uniknąłem... Nie daje mi to spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.