Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pewien problem zmienialem chlodnice w aucie i nie mam nabitego freonu na dniach uzupełnie ale jedno mnie martwi po wcisnięciu przycisku wlaczenia klimy auto nie reaguje a chyba powinny zmaleś obroty ??? czy bez freonu całkowicie nic nie bedzie działać? bo nie wiem juz sam czy nabijac czy cos musze wymienic.
Opublikowano
Witam. Chcę dobić gazu i czy ktoś z Was wie może, który zawór do nabijania klimy jest zaworem niskiego ciśnienia? Czy jest to ten bliżej przodu, czy ten dalej?
Opublikowano
Witam. Chcę dobić gazu i czy ktoś z Was wie może, który zawór do nabijania klimy jest zaworem niskiego ciśnienia? Czy jest to ten bliżej przodu, czy ten dalej?

 

Podleć do warsztatu, który zajmuje się klimatycjami i tam załatw sprawę. Nie chodzi tylko o nabicie gazu. Trzeba to zrobić właściwie tzn. musi być odpowiednia ilość gazu, oleju w gazie a przy okazji, jeśli miałeś zmienianą chłodnice to sprawdzą ci szczelność układu klimatyzacji :cool2: .

Ps. Do nabicia trzeba też mieć sprzęt :norty: .

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Sprzęt do nabijania gazu-tego odpowiedniego mam. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f39e4be100ce63a.html W zestawie były dwie butle po 350 gram gazu R134a z olejem PAG (60 gram na butle) oraz przyrząd do nabijania z zaworem i wskaźnikiem ciśnienia.

W moim poprzednim aucie (Celica VVTLi 190km) było opisane, który z zaworów jest od niskiego ciśnienia. Gazu dobiłem bez problemu i bez konieczności jechania do warsztatu. Po podpięciu do klimy, wskaźnik ciśnienia pokazuje ciśnienie w układzie i jeśli trzeba dobić więcej to na włączonej klimie odkręcam zawór. W momencie, gdy ciśnienie wzrośnie do określonej wartości, zakręcam go. Klima chłodziła naprawdę super i przez całe lato.

Mam nadzieję, że z BMW też się uda.

Opublikowano
Jeśli wymieniałeś chłodnice to jak rozumiem nie masz gazu w układzie, więc najpierw trzeba zrobić próżnie w układzie a dopiero potem nabić gaz z olejem w odpowiedniej ilości.
Opublikowano
Nabijanie czynnikiem chłodniczych na zegarach to wyższa szkoła jazdy, dla laika ciężko wykonalna. W taki sposób niektórzy się bawią, ale trzeba jeszcze wiedzieć ile czynnika się nabijało, dlatego potrzebują do tego wagę na której stoi butla, najczęściej 12 kg ( są jeszcze klimaciarze co w ten sposób nabijają klimę ). W Twoim przypadku waga będzie zbyteczna, bo do samochodu wchodzi ok 700g czynnika. Ale jak chcesz olej zaaplikować? Bez oleju zarżniesz sprężarkę. Podjedź lepiej kolego do autoklimaciarza, zapłacisz za wszystko 200zł i będzie wszystko cacy :)
Opublikowano

Panowie- spokojnie (niektórzy przynajmniej) .

Jak pisałem wcześniej, dobiłem gazu w poprzednim aucie, ( proszę czytać dokładniej ), chłodnicy też nie wymieniałem. Dla zainteresowanych:

Proces dobijania gazu (tym co ja mam): Na wyłączonym silniku podpinam szybkozłączkę do zaworu niskiego ciśnienia, włączam silnik, ustawiam klimatyzację na max. chłodzenie i w tym momencie na zegarze pojawia się ciśnienie w układzie- widocznie w każdym układzie jest podobne ciśnienie, niezależnie od ilości czynnika. Jeśli jest potrzeba dobicia gazu, wkręcam butlę w przyrząd, zwalniam zawór i samochód zaczyna zasysać gaz wymieszany z olejem. Butlę należy trzymać do góry dnem i butlą wykonywać ruchy wahadłowe do momentu, aż zegar wskaże odpowiednią wartość. Jeśli to nie nastąpi należy podpiąć następną butlę. Trwało to ok 60sekund i efekt chłodzenia był natychmiastowy. Dam znać jak będzie z BM-ką.

 

A jaki jest koszt takiego zestawu i gdzie to zakupic?

Mieszkam w UK, kupiłem na eBay za 30 funtów (ok 150 zł) z dwoma butlami i przyrządem, który mogę używać wielokrotnie. Oto link do podobnej aukcji (ponad 500 sprzedanych tylko na tej aukcji), http://www.ebay.co.uk/itm/R134A-CAR-AIR-CON-SYSTEM-REGAS-RE-GAS-REFILL-AIRCON-/370264422880?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item56357ab9e0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.