Skocz do zawartości

320Ci - Dyferencjał - mniejsze przełożenie z 3.45 na 3.38?.


Daredevil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Zamierzam dokonać wymiany dyferencjału, stary ma dość spore luzy czego efektem jest niski basowy dźwięk pojawiający się przy zmianie biegów, możemy nawet stać w miejscu i jak wrzucimy jedynkę usłyszymy stukot. Niestety przeglądając allegro dyferencjałów o przełożeniu 3.45 które montowane były w wersji 320Ci - manual, 318 –automat (http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=33107533148&showus=&showeur=1&series=E46, ) jest naprawdę mało, dokładnie trzy (stan na 21.03) z czego dwa wyglądają jakby były wzięte ze szrotu. Zadzwoniłem do sprzedawcy z trzeciej aukcji, niestety dyferencjał sprzedany. Jednak okazało się że ów sprzedawca prowadzi warsztat specjalizujący się w naprawach BMW i doradził mi wstawienie dyfera z wersji 318 o przełożeniu 3.38. Twierdził że nie odczuje różnicy to tak jakbym zmienił felgi z szesnastek na siedemnastki, auto zyska trochę na przyśpieszeniu straci z 5km z maksymalnej prędkości . Stwierdził że to jedyne sensowe rozwiązanie gdyż „dyferencjały o przełożeniu 3.45 były za słabe żeby w pełni przełożyć napęd sześciocylindrowego silnika” i efektem były dość częste usterki, luzy na moście po przejechaniu np. 100000km. Inaczej sprawa wygląda z dyferencjałami 3.38 które montowane w autach z czterocylindrowym silnikiem są na rynku wtórnym w znacznie lepszej kondycji i łatwiej trafić dobry egzemplarz.

 

Czy mógłbym prosić was o opinię w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Wznawiam zapytanie, właśnie stoję dokładnie przed tym samym dylematem. Mostu o przełożeniu 3.45 w PL praktycznie nie ma, jakieś niedobitki w DE, czy UK najbliżej w kosmicznych cenach.

Czy most o przełożeniu 3.38 z np. E46 318i pasuje bez problemu? (długość półosi, długość wału, sama obudowa)?

 

Sądzę, że objętych tym problemem jest wielu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie przleozenie ma most od 323i, 325i albo 330i?

Czemu nie w ta strone?

 

Pasowal bedzie raczej kazdy inny dyfer. Zmienia sie troszke przelozenia.

Numer przelozenia na dyfrze oznacza ilosc obrotow walu do jednego pelnego obrotu kola. <- EDIT

 

Czyli im mniejsze, tym lepiej auto bedzie przyspieszalo ale bedzie mialo tez mniejsza predkosc maksymalna.

Na 1000% nie odczujesz roznicy miedzy 3,45 a 3,38.

 

PS: 330i tez mialo 3,38 :)

http://moto.allegro.pl/bmw-3-e46-330-3-0-i-ci-most-dyfer-3-38-3-38-automa-i3003519543.html

Edytowane przez dxtr71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ale jak się nie mylę i bliżej zera tym przełożenie większe i się traci na dynamice. im bliżej 5 tym dynamika jest lepsze. Z mojego przykładu tak zaobserwowałem, gdyż przy dyfrze 4,4 przy 3 tyś mialem 100 km a przy 4,1 na tych samych obrotach mam 110. Wiec jeśli zmienisz z 3,45 na 3,38 to minimalnie zwiększych prędkość przy tych samych obrotach. Na pewno w trasię będzie ciut mniej palił, chodź przy tak małej róznicy raczej szału i tak nie będzie.

Przełożenie oznacza ile trzeba razy wałem kręcić by wykonać jeden obrót kołem...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Panowie, zaobserwowałem jedną rzecz. Wczoraj musiałem zdjąć kanapę i odkręcić dekielek od zbiornika paliwa. I zrobiłem tak krótką trasę zaobserwowałem wycie na 4 biegu tylko i wyłącznie w granicach obrotów 2.5 do 4 około podczas przyśpieszania. Dodatkowo podczas schodzenia z obrotów tylko i wyłącznie od ok. 2 tys podczas jazdy strasznie wyje zapewne dyfer. Czy to znaczy, że jego stan jest bardzo kiepski ? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest jedna podpora. Czyli te wycie zaczynające się jak zaobserwowałem od obrotów około 2.3 tys niżej z jednostajnie wzrastająca głośnością może wskazywać również na uszkodzone, łożysko w podporze wału np ? Gdyby było łożysko w kole alus by się nie nagrzewał ? Sprawdzę to oczywiście na podnośniku niebawem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak, ja mialem wycie a wrecz drgania z przodu. Jako, ze wystepowaly mi pod nogami i tak to slyszalem, wzialem sie za sprawdzenie lozyska od strony kierowcy.

Co sie okazalo? Walilo to od strony pasazera. Sprawdz i wtedy bedziesz wiedzial, ciezko dywagowac na podstawie subiektywnych odczuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.