Skocz do zawartości

320Ci - Dyferencjał - mniejsze przełożenie z 3.45 na 3.38?.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Zamierzam dokonać wymiany dyferencjału, stary ma dość spore luzy czego efektem jest niski basowy dźwięk pojawiający się przy zmianie biegów, możemy nawet stać w miejscu i jak wrzucimy jedynkę usłyszymy stukot. Niestety przeglądając allegro dyferencjałów o przełożeniu 3.45 które montowane były w wersji 320Ci - manual, 318 –automat (http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=33107533148&showus=&showeur=1&series=E46, ) jest naprawdę mało, dokładnie trzy (stan na 21.03) z czego dwa wyglądają jakby były wzięte ze szrotu. Zadzwoniłem do sprzedawcy z trzeciej aukcji, niestety dyferencjał sprzedany. Jednak okazało się że ów sprzedawca prowadzi warsztat specjalizujący się w naprawach BMW i doradził mi wstawienie dyfera z wersji 318 o przełożeniu 3.38. Twierdził że nie odczuje różnicy to tak jakbym zmienił felgi z szesnastek na siedemnastki, auto zyska trochę na przyśpieszeniu straci z 5km z maksymalnej prędkości . Stwierdził że to jedyne sensowe rozwiązanie gdyż „dyferencjały o przełożeniu 3.45 były za słabe żeby w pełni przełożyć napęd sześciocylindrowego silnika” i efektem były dość częste usterki, luzy na moście po przejechaniu np. 100000km. Inaczej sprawa wygląda z dyferencjałami 3.38 które montowane w autach z czterocylindrowym silnikiem są na rynku wtórnym w znacznie lepszej kondycji i łatwiej trafić dobry egzemplarz.

 

Czy mógłbym prosić was o opinię w tym temacie?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Wznawiam zapytanie, właśnie stoję dokładnie przed tym samym dylematem. Mostu o przełożeniu 3.45 w PL praktycznie nie ma, jakieś niedobitki w DE, czy UK najbliżej w kosmicznych cenach.

Czy most o przełożeniu 3.38 z np. E46 318i pasuje bez problemu? (długość półosi, długość wału, sama obudowa)?

 

Sądzę, że objętych tym problemem jest wielu :(

Opublikowano (edytowane)

A jakie przleozenie ma most od 323i, 325i albo 330i?

Czemu nie w ta strone?

 

Pasowal bedzie raczej kazdy inny dyfer. Zmienia sie troszke przelozenia.

Numer przelozenia na dyfrze oznacza ilosc obrotow walu do jednego pelnego obrotu kola. <- EDIT

 

Czyli im mniejsze, tym lepiej auto bedzie przyspieszalo ale bedzie mialo tez mniejsza predkosc maksymalna.

Na 1000% nie odczujesz roznicy miedzy 3,45 a 3,38.

 

PS: 330i tez mialo 3,38 :)

http://moto.allegro.pl/bmw-3-e46-330-3-0-i-ci-most-dyfer-3-38-3-38-automa-i3003519543.html

Edytowane przez dxtr71
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale jak się nie mylę i bliżej zera tym przełożenie większe i się traci na dynamice. im bliżej 5 tym dynamika jest lepsze. Z mojego przykładu tak zaobserwowałem, gdyż przy dyfrze 4,4 przy 3 tyś mialem 100 km a przy 4,1 na tych samych obrotach mam 110. Wiec jeśli zmienisz z 3,45 na 3,38 to minimalnie zwiększych prędkość przy tych samych obrotach. Na pewno w trasię będzie ciut mniej palił, chodź przy tak małej róznicy raczej szału i tak nie będzie.

Przełożenie oznacza ile trzeba razy wałem kręcić by wykonać jeden obrót kołem...

 

PZDR>

Opublikowano

Ano masz racje. Mi sie pokielbasilo w druga strone :).

Im wyzszy numer tym sie dyfer krotszym zwie i za bardzo w ta strone powedrowalem :cool2:

  • 2 lata później...
Opublikowano
Odkopie. .

 

Czy do 2.0i (M52) podejdzie ten 3.38 ? :|

 

Co znaczy podejdzie? Czy bedzie sie dalo go zamontowac?

Bedzie sie dalo. Kwestia jakie masz przelozenie seryjnie i czy takie bedzie ci odpowiadac.

Opublikowano
Panowie, zaobserwowałem jedną rzecz. Wczoraj musiałem zdjąć kanapę i odkręcić dekielek od zbiornika paliwa. I zrobiłem tak krótką trasę zaobserwowałem wycie na 4 biegu tylko i wyłącznie w granicach obrotów 2.5 do 4 około podczas przyśpieszania. Dodatkowo podczas schodzenia z obrotów tylko i wyłącznie od ok. 2 tys podczas jazdy strasznie wyje zapewne dyfer. Czy to znaczy, że jego stan jest bardzo kiepski ? Pozdrawiam
Opublikowano

Czemu zapewne dyfer? U mnie wylo lozysko w kole np. Masz jeszcze lozyska w podporze walu/podporach walu.

Bez sprawdzania ciezko wrozyc.

Opublikowano
U mnie jest jedna podpora. Czyli te wycie zaczynające się jak zaobserwowałem od obrotów około 2.3 tys niżej z jednostajnie wzrastająca głośnością może wskazywać również na uszkodzone, łożysko w podporze wału np ? Gdyby było łożysko w kole alus by się nie nagrzewał ? Sprawdzę to oczywiście na podnośniku niebawem.
Opublikowano

Powiem ci tak, ja mialem wycie a wrecz drgania z przodu. Jako, ze wystepowaly mi pod nogami i tak to slyszalem, wzialem sie za sprawdzenie lozyska od strony kierowcy.

Co sie okazalo? Walilo to od strony pasazera. Sprawdz i wtedy bedziesz wiedzial, ciezko dywagowac na podstawie subiektywnych odczuc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.