Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

W moim nowo zakupionym BMW E87 z 2005r z systemem Keyless w dieslu chciałem zamontować blokadę zapłonu.

Ma to być zwykły Multiblok z ukrytym przyciskiem.

Elektryka nie jest mi obca, ale w tym aucie nie wiem gdzie mam podłączyć +12V po stacyjce (której nie mam)

Czy ktoś może mi wskazać miejsce w instalacji gdzie jest +12V po symbolicznym "włączeniu zapłonu" - takie, które nie zanika w czasie pracy rozrusznika ?

Opublikowano

Możesz wykorzystać zasilanie zapalniczki - napięcie pojawia się wraz z zapłonem.

Inna opcja to czerwony przewód z białym paskiem przy komputerze pod maską po prawej stronie. Pierwsze zdjęcia z tego linku pokazują dokładnie gdzie: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=173903

Możesz też poszukać w skrzynce bezpieczników czy na którymś wolnym gnieździe nie będzie napięcia po zapłonie.

Opublikowano
A masz może gotową "receptę" na pytanie co przeciąć w okolicy czerwono/białego przewodu pod maską?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym poszukał w obwodzie przekaźnika cewek zapłonowych- jeśli to benzyna. Napisz czy zadziałało.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Odkopuję, gdyż sam szukałem tydzień temu obwodu pod maską, na którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu. Może komuś moje doświadczenia się jeszcze przydadzą. Wskazany wyżej czerwony przewód z białym paskiem okazał się być fałszywym tropem - owszem, napięcie pojawia się na nim po włączeniu zapłonu. Pojawia się jednak również po otworzeniu drzwi, a zanika dopiero 2 minuty po ich zamknięciu lub 2 min. po wyjęciu pilota ze "stacyjki". Krótko mówiąc (a raczej pisząc), zanika gdy gaśnie podświetlenie przycisku "START ENGINE". Poszedłem zatem tropem poddanym przez primary1 i podpiąłem się pod przewód zasilający cewki zapłonowe - to ten gruby zielony przewód zaznaczony strzałkami. Jako że nie ufam wszelkiego rodzaju szybkozłączkom, zdjąłem odrobinę izolacji z przewodu, pobieliłem go cyną, dolutowałem swój przewód i całość porządnie zaizolowałem. Lepiej byłoby pewnie przeciąć przewód, założyć koszulkę termokurczliwą i polutować , ale jakoś nie miałem serca tego uczynić .

 

http://prism.w.interia.pl/terminal-15.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.