Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autko odpala bezproblemowo na benzynie,

temperaturę silnika "łapie" dość szybko choć dużo wolniej niż kiedyś, (strzałka na połowie),

brak jest natomiast ogrzewania w środku (nagrzewnica) i nie idzie płyn na parownik do gazu (zamarza jak przełączę na gaz),

najprawdopodobniej po otwarciu się termostatu zaczyna się grzanie parownika i trochę nagrzewnicy. Po tym czasie jest już OK z parownikiem (gorący), nagrzewnica słabo grzeje ale grzeje (czuć to po powietrzu z dmuchawy- pokrętła na max). No i słychać syczenie za kierownicą, a dziś kiedy stałem na światłach za kierownicy i z okolic kierownicy zaczeła lecieć strasznie para!!! Wyłączyłem silnik, otworzyłem maske i powolutku zaczołem odkręcać korek od chłodnicy, po czym słychać było wyraźne "bulgotanie" całego układu chłodzenia.... Problem mój zaczoł się po stłuczce... chłodnica lekko ciekła więc wlałem uszczelniacz wysztko było ok, tylko tyle że nie było ciepłego powietrza w środku... próbowałem odpowietrzyć ale po tych próbach zaczoł tylko zamarzać dodatkowo parownik... a dziś jeszcze taki numer wyszedł z tą parą... Proszę o pomoc!javascript:emoticon(':?:')

Question

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wyciąg z "katechizmu" tego forum:

- sprawdzić szczelność ukł. chłodzenia i grzania

- dobrze odpowietrzyć układ

- sprawdzić termostat

- sprawdzić Visco

- sprawdzić pompę

- sprawdzić korek chłodnicy

 

Jeśli to nie doprowadzi do rozwiazania problemu to : "Hyuston mam kłopoty" = pytaj na forum i dużo czytaj

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
I wymienic wode z ukladu chlodzenia na plyn chlodniczy ;-) W zimie tak jest lepiej... :mrgreen:

 

Jest płyn chłodniczy:] Castrol Antifreze:]

Niewiem co jest:/ ma ktoś moze schemat calej instalacji układu chłodniczego w E 30? w silniku 1.8 M40?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Poszukaj tu:http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AJ51&mospid=47273&hg=11&fg=35

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
tak tu juz patrzylem, ale chodzi mi o to dokladnie, gdzie mam szukac nagrzewnicy, tzn wiem gdzie tylko jak najlatwiej do niej dojść:/
Opublikowano
ja tak mialem. Byl uklad zapowietrzony. Musisz dokladnie odpowietrzyc kilka razy i dolac plynu. Jesli nie bedzie stanu to parownik ci bedzie zamarzal. a jesli chodzi o nagrzewnice to moze byc dodatkowy problem typu twoj uszczelniacz. Kiedys slyszalem ze w bmw sa bardzo cienkie rurki w nagrzewnicy i jak sie kreta wsypie to sie zapychaja i traci sie grzanie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Termostat to nr.7 na tym rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AJ51&mospid=47273&btnr=11_0556&hg=11&fg=35

 

nagrzewnica to jest to:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AJ51&mospid=47273&hg=64&fg=15

 

Jednak praktyka moja w E30 jest słaba - nich się wypowie kto tego dotykał

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Rozebrałem auto przy nagrzewnic jest takie coś niby zawór niewiem co to dokładnie jest, to jest nitowane, i nity są zerwane i to się wlasnie zepsóło co spowodowało ten numer z parą w samochodzie, proszę powiedzcie mi co to jest jak to się nazywa?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AJ51&mospid=47273&btnr=64_0514&hg=64&fg=15

to jest element nr 16 to mam rozerwane. prosze pomóżcie mi:)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
nr16 to elektrozawór - poszukaj jakiejś sensownej używki

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Zreanimowałem ten elktrozawór, podłączyłem go teraz pod wtyczke i chodzi bez problemu, jutro składam autko:) Napisze jutro co i jak:) a jesli odpukac pojawią sie jeszcze jakies problemy bede pytac:)
Opublikowano
Niepokoi mnie Twoj parownik mialem tak samo w swojej 316 tez ciekla chlodnica tez nasypalem tego badziewia i zamulilem sobie chlodnice i parownik musialem wszystko robierac i czyscic parownik nie ma dobrego grzania i zamarza i to w lipcu :cry2: najlepiej kup srodek do odmulania chlodnic tez sa takie ale z parownikiem do gazownika zycze powodzenia!!
Opublikowano

Nastała szczęśliwa chwila:) Właśnie wróciłem z garażu gdzie złożyłem swoją beemeczke no i wszystko jest ok:) konkretnym problemem był padnięty termostat i zapowietrzony układ, co w efekcie spowodowało wzrost ciśnienia i rozerwanie elektrozaworu przy nagrzewnicy.

 

Dziękuje Wam za pomoc, to naprawdę świetne uczucie jak samemu się coś naprawi:) a bez Was byłoby to niemożliwe chyba:P

 

Pozdrawiam wszystkich beemkowiczów:P

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czyli nasz katehizm prawdę mówi :norty:

 

Gratulacje za samodzielność :cool2:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Hahaha nie dokońca wszystko dobrze, odkryłem że u mnie wentylator nie zatrzymuje sie nawet na chwilke, i przez to dość długo silnik się nagrzewa. Co to moze byc?
  • 3 lata później...
Opublikowano
Wyciąg z "katechizmu" tego forum:

- sprawdzić szczelność ukł. chłodzenia i grzania

- dobrze odpowietrzyć układ

- sprawdzić termostat

- sprawdzić Visco

- sprawdzić pompę

- sprawdzić korek chłodnicy

 

Jeśli to nie doprowadzi do rozwiazania problemu to : "Hyuston mam kłopoty" = pytaj na forum i dużo czytaj

 

jak w zapleczu własnego garażu sprawdzić pompę cieczy chłodzącej i korek chłodnicy?

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.