Skocz do zawartości

E39 523i -- EWS ? nie kręci rozrusznik


dajan

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj jeździłem i kilka razy zapalałem i wszystko było OK a dziś otwieram z pilota , przekręcam kluczyk - pomka chodzi , zegary włączyły się normalnie a rozrusznik nie pstryka ani nie kręci

rozrusznik nowy więc by go wykluczyć zwarłem styki na nim i kręci normalnie a silnik nie odpala

sprawdziłem też akumulator - trzyma 12 V

no i sprawdziłem drugi klucz i też nie odpali

wygląda na EWS

czy da się go pominąć ?

oczywiście kompem serwisowym

ma ktoś jaki pomysł by coś jeszcze sprawdzić ?

masy i główny kabel też OK bo na rozruszniku też jest 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostke stacyjki masz dobrą?

do ews wchodza dwa czarne kable Grube jeden czarny kabel jest od kostki sprawdz czy jest na nim napiecie po przekreceniu stacyjki

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedz gdzie jest moduł EWS ? za zegarami ?

przy rozruszniku są dwa czarne ciękie kabelki

jeden na dole pod kablem zasilającym rozrusznik - on po daniu mu plusa włancza rozrusznik na krótko

drugi jest nad kablem zasilającym -- czy prawdą jest że ma na nim być + 12V ???

tak gdzieś wyczytałem ale na nim nie mam napięcia

ale z drugiej strony to jakby był wypalony styk w kostce przy stacyjce odpowiadający za rozrusznik to kręcąc na krótko silnik by musiał odpalić

a znowu jak nie było by styku w kostce tam gdzie zapłon to ponoć zegary i kontrolki by nie zadziałały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do rozrusznika idą kable przez przekaznikii daleko za ews

EWS jest umieszony nad pedałem sprzegła w desce przyklejony do stelarzu trzeba sciagnać tą czesc z pułeczką na portfel

kabel z ews idzie do białej wtyczki która jest podłaczona do Komputera dme ,tylko juz nie pamietam jaki kolor kabla

sam rozrusznik sie odpala na krótko przy pomocy 2 plusów +12V i jednego -

mozesz tez rozebrac kolumne kierownicy i zbadac samą kostke

 

mialem tez taki przypadek ze alarmy nieorginalne padały a one mają odciecie na rozrusznik

 

zaraz ci poszukam mojego tematu jak walczyłem z rozrusznikiem

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety juz tego tematu nie ma

 

mam tu fotke stelarza tam gdzie czerwony napis to jest ews

 

http://img38.imageshack.us/img38/8599/stelarzd.jpg

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

robia popołudniu to chyba dopiero w sobotę to obadam

ale szczerze to nie mam nadzieji by przyczyną był tylko kabelek czy brak styku gdyż w takiej sytuacji musiałby odpalić na krótko

p.Krystian mówi że pewnie imobilajzer zgubił kod i czasami wystarczy zrobić synchronizację

z moim szczęściem to pewnie będzie cza wymienić EWS i komputer silnika a i pewnie koło zapasowe ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
niestety juz tego tematu nie ma

 

mam tu fotke stelarza tam gdzie czerwony napis to jest ews

 

http://img38.imageshack.us/img38/8599/stelarzd.jpg

dziś z wielką niechęcią poswięciłem szrotowi pare sekund ...

z lewej strony mam moduł MFL i mega złączkę ale nie mam EWSa

macałem , zaglądałem ale go nie mam

jest tylko przy stacyjce małe pudełko EWS ale ponoć to tylko wzmacniacz sygnału z pętli

no i spotkałem coś niezwykle ciekawego -- pedał (gej) sprzęgła ma jakiś wyłącznik tak jakby ten z pedału hamulca ale większy

po co to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są czujniki od pedałów jeden jest do wlanczania światel stop

a drugi na sprzegle rozłancza asc

 

mowisz ze masz wypaloną czesc kostki w stacyjce zewrzyj ją na krótko z kluczykiem w stacyjce

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N A P R A W I O N E !

dziś rano zaholowałem do serwisu w Katowicach i już wróciłem o własnych siłach

pierw komputerowa diagnostyka - brak błędów a auto nadal nie pali z obu kluczyków

zaczli szukać i mierzyć instalację i okazało się że spalił się główny bezpiecznik który znajduje się pod nogami pasażera

ponoć nawet nie spalony a zgnity i skorodowane śrubki co go trzymają bo on jest przykręcany (duży amperaż)

w sumie 100zł bo cza było pół auta rozebrać by pierw poszukać a następnie odkręcili fotel pasażera by dostać się pod dywanik

przy okazji dowiedziałem się że EWS czasami montowany jest przy module komfortu za schowkiem zamykanym po prawej stronie

szkoda że nie wiedziałem że taki bezpiecznik tam jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

panowie ja tez mam to samo :D zaczelo sie jak chwycily pierwsze mrozy. ale ma mna to patent, trzymajac kluczyk w pozycji max przekreconej czyli tak jakbym chcial odpalic auto wyciagam kostke z EWSa i powoli ja wsuwam. odpala za kazdym razem. psikalem na piny kontaktsprayem i poprawilem luty w EWSie ale nie pomoglo. na razie tak odpalam a jak bedzie cieplej to powalcze choc wtedy pewnie problem zniknie znajac zycie :D

och te bemki... :lol:

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś coś wie więcej na temat bezpiecznika pod fotelem pasażera??

ja wiem ! ja wiem !

jak spalony lub zgnity to komputer silnika nie dostaje prądu

wygląda to tak jakby padł EWS -- wszystko działa a rozrusznik nie kręci

można to sprawdzić po przez pokręcenie rozrusznikiem na krótko -- jak zakręci a silnik nie zapali to cza dobrać się do tego bezpiecznika

a wystarczyło poszukać bo jest mój temat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale raz mi zapalił i teraz znowu zero reakcji i zero błędów na INPA, czy jak padnie rozrusznik to też nic nie będzie klikać przy nim?? Nie wiem dokładnie bo leje deszcz, a nie mam garażu, ale jakby coś cykało jak sie próbuje odpalić na tyle cicho że nie wiem czy to jakiś przekaźnik czy rozrusznik. Jeśli odpalił to bezpiecznik ten mogę wyeliminowac czy może on nie łączyć?? No i nie wiem gdzie on jest żeby sprawdzić. Najbliższy warsztat który potrafi robić BMW jest 70km ode mnie więc musze radzić sam albo laweta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale raz mi zapalił i teraz znowu zero reakcji i zero błędów na INPA, czy jak padnie rozrusznik to też nic nie będzie klikać przy nim??

może być rozrusznik a może kostka przy stacyjce

takich awarii nie zdiagnozuje żaden komputer

musisz sam próbować ale najważniejsze to dobrze naładowany akumulator

ponoć EWS jak padnie to i zegary się nie włanczają (kontrolki)

jak po włączeniu zapłonu wszystko się oświeca normalnie a jedynie rozrusznik nie kręci i nawet nie pstryka to albo stacyjka albo ten główny bezpiecznik

stacyjkę wyeliminujesz jak uda się zakręcić rozrusznikiem na krótko i auto zapali

miałem też tak że rozrusznik czasami nawet nie pstrykał co w nim się działo nie wiem bo przeważnie powinien pstrykać a nie kręcić - wymieniłem na regenerowany i od tego czasu ani raz nie zaszfankował czyli przyczyną wtedy był rozrusznik

tak więc wracamy do tego że musisz sam poszukać

pierw bym zaczoł od sprawdzenia czy kręci na krótko lub jak się boisz to sprawdź czy prąd dochodzi do kabla tego co włancza rozrusznik

z tego co pamiętam kabel sterujący to ten który przykręcony jest nakrętką M6 czyli kluczyk 10mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Problem rozwiązany. Na początku sprawdziłem jeszcze raz wszystkie możliwe bezpieczniki, kable masowe i nic, później pod kompa, też nic, naładowałem akumulator (nowy) i nic, nawet nie kliknął żeby zapalić. Starą metodą jak nie kijem to go pałką, wziołem młoteczek, zdjołem rure do filtra kabinowego od strony kierowcy i jeb w cewkę rozrusznika...i nadal nic, no to od dołu w rozrusznik lekko 3 razy, wsiadam i od pierwszego odpalił i tak kikla razy i stop, po ponownym stuknięciu znowu działał. Po zajechaniu na podnośnik wymontowałem rozrusznik, a tam skończyły sie szczotki a jedna sie napaliła. Wyczyściłem i wymieniłem szczotki i szczotkotrzymacz i jak ręką odjoł wszystko działa jak należy. Dodam że w e39 montowane były rozruszniki Bosch, Valeo i Magneti Mareli który był u mnie i ma drogie części (szczotkotrzymacz + szczotki = 100zł, Bosch 30-50zł).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.