Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zastanawiam się od pewnego czasu czy kręcenie silnika do bardzo wysokich obrotów (6 tys do ogranicznika) jest szkodliwe dla silnika (oczywiście mówię tutaj o normalnej jeździe a nie o katowaniu, paleniu gumy czy drifcie). Lubię przyspieszać ale boję się o silnik. Jedni mówią, że czasem nawet tak trzeba bo po jakimś czasie jeżdżenia do 2,5tys obrotów zamula silnik, inni mówią, że lepiej tak nie robić bo szybciej się zużywają części i można przegrzać silnik. Myślę, że długotrwałe jeżdżenie na takich obrotach może być szkodliwe ale krótkie np przyspieszanie? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Opublikowano
Powiem ci tak jak najbardziej mozesz , nawet nie musisz sie bac palenia gumy uwierz silniki w beemece wytrzyma wiele gorzej ze sprzęgłem które i tak jest wytrzymałe na ostre ruszanie czy palenie oczywscie kazde auto ma swoje granice ale BMW ma je wysoko postawione wiec napewno jazda normlana z wykorzystanie maksymlanych obrotów w beemce to chleb powszedni dla tej marki oczywiscie mówie tutaj o silnikach benzynowcyh.
Opublikowano
Gumy nie zamierzam palić bo szkoda samochodu bo poruszam się nim na co dzień a ruszanie z piskiem opon to moim zdaniem tylko kwestia czasu jak zetrze się sprzęgło :) To trochę mnie uspokoiłeś co do tych obrotów, oczywiście chodzi mi tylko o przyspieszanie.
Opublikowano
koledzy ja mam takie zdanie jezeli bmw i konstruktorzy ocenili ze 6tys, obrotów jest na tzw czarnym polu to mozna krecic go do takich obr i nic nie moze się stac ale juz powyzej 6 tys daja nam znac czerwona linia ze te obroty sa juz niebezpieczne dla silnika i nie mozna za często ich przekraczać takie jest moje zdanie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze praca silnika w okolicach obrotów maksymalnych jest dla niego większym obciążeniem niż przy normalnej jeździe. Masz już leciwe auto więc czym mniej "męczysz" silnik tym dłużej Ci posłuży.
Opublikowano
Kolego, jakby to było szkodliwe, to fabryka ustawiłaby odcięcie zapłonu na 4 tys. rpm ;) Jeśli mówisz o normalnej jeździe to sporadyczne przyciśnięcie jest wręcz wskazane (wypala się nagar, który odłożył się w silniku). Jeśli silnik masz sprawny, nic nie ma prawa Ci się przegrzać, nawet w 30-stopniowym upale. Jeśli wyprzedzasz - wykorzystuj cały dostępny na danym biegu zakres obrotów.
Opublikowano
r6 dobrze znoszą wysokie obroty to co może się odezwać to pompa wspomagania, jak robisz to raz na jakiś czas to jest nawet wskazane dobrze przegonić auto, jak na jakieś treningi to warto zadbać o lepszy olej 10w60 i czujnik temp. oleju. r6 NV niestety mają kieski dół i trzeba je kręcić.
tel. 514.99.46.99

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.