Skocz do zawartości

chip 520 N47


szkudi

Rekomendowane odpowiedzi

Za cholerę nie mogę znaleźć tematu, chociaz wiem ze kiedys czytałem... nawet wyszukiwarka mi za wiele nie pomaga. W środę jestem umowiony w olsztńskim V-techu, chciałem coś poczytać a tu nic. Możę ktos pomoże?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wszystkim.

Pierwsza niespodzianka jaka wynikła po zmierzeniu na hamowni to seryjnie 157 koni i 320 NM. :shock: Drugie Hamowanie 157 koni 320 NM, :shock: dalej trzecie hamowanie 159 koni 321 NM :( . Wiec dużo za mało tego co ma mieć fabrycznie. Sprawdzili filtr DPF bo było podejrzenie ze może jest zadymiony ale nie, jest w normie. Blędów żadnych nie ma, auto czyste. Wynika z tego, że poprostu fabrycznie tyle dostała i koniec. Natomist po chipe jest teraz 187 koni i 385 NM. Czy jest różnica? Na pewno odczywalna przy wyższych prędkościach najlepiej to czuć od 100 km/h do 180 km/h. Chociaż do 100 km/h też jest dużo lepiej.

Jest za to inny problem, przy prędkości do 100 km/h na wysokim biegu wściskam gaz skrzynie nie redukuje biegu, idzie z dołu ale pojawiają sie drgania gdzieś na ukladzie przeniesienia napędu. Mniej wiecej wygląda to tak jakbyśmy wjechali na tarkę... Jutro znowu do V-techu na sprawdzenie tego objawu, dodadam że wcześniej tego nie bylo...

 

P.s. Bylismy na dwie Beemki kolega moj 530D 218 koni. Po pierwszym hamowaniu wyszlo tyle co podaje producent 218 koni i 520 NM. Natomist po programie wyszlo 258 koni i 575 NM. U niego wszystko w pożądku pięknie wciska w fotel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie przed cipem z deklarowanych 177KM było 165KM . Też mi to z początku nie dawało spokoju i szukałem przyczyny której nie znalazłem. To żadne pocieszenie ,ale nasze przypadki niedoboru mocy w serii w tym silniku nie są odosobnione.

Jaki masz przebieg ,jeżeli powyżej 100tyś. to warto wyczyścić kolektor ssący.

Jak możesz to wrzuć do porównania wykres z hamowni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przed chipem wyszło 140KM i 320Nm :evil: ,po chipie 185KM i 390Nm a po wycięciu DPFa jest 190KM i 400NM ,właściciel hamowni przypuszczał że ten pierwszy pomiar był źle zrobiony przez jego pracownika,2a pozostałe robił osobiście. Auto od 2 tyś obr kula fajnie ale poniżej tych obrotów to szału nie ma tym bardziej że skrzynia automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak tam u was z przepływomierzami szczególnie w wyższych obrotach czyli powyżej 3500. Obawiam się ze przepływomierze źle mirzą i komputer daje za mało paliwa w stosunku do powietrza. Ponad to filtry paliwa powinniście wymienić jeśli nie były wymieniane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Na jednym filtrze nawet i 100 tys km mozna zrobic i ubytek mocy jest minimalny w tym silniku z tego co slyszalem

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja przed hamowaniem wymieniłem filtr powietrza i paliwa. Z charakterystyki przebiegu momentu i mocy nie wynikało że to wina przepływki ,dodatkowo żadnych błędów .Wykres jak fabryka nakazała tyle że o 17Nm i 12KM mniej. DPF też był ok ,wtryski super - sprawdzone korekty i przelewy , kolektor ssący sprawdzony wyczyszczony .Sprawdzona szczelność układu dolotowego . Odpuściłem bo nie wiedziałem i nadal nie wiem czego jeszcze mogę się czepiać . Co ciekawe, sprawdzałem pół roku później ponownie na hamowni i parametry się nic nie zmieniły , czyli nic się nie psuje. Żadnych niepokojących objawów . Czyżby tak się urodziło :shock: Po niewysilonym cipie 192KM i 393 Nm .I co Wy na to , odważy się ktoś postawić diagnozę ? :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej to masz podobne parametry po chipie jak ja. Diagnoza jest taka że poprostu sie takie urodzily nasze samochody. A nie zauważyłes po chipie przy niskich obrotach i wysokim biegu podczas przyśpieszania ale takiego delikatnego ze auto wpada w wibracje (drżenie) nie wiem jak to nazwac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Andrzej to masz podobne parametry po chipie jak ja. Diagnoza jest taka że poprostu sie takie urodzily nasze samochody. A nie zauważyłes po chipie przy niskich obrotach i wysokim biegu podczas przyśpieszania ale takiego delikatnego ze auto wpada w wibracje (drżenie) nie wiem jak to nazwac...

Rozumiem o co Ci chodzi . Nie, u mnie nic takiego się nie dzieje .Skrzynie masz manualną ? ja tak. Przy jakich obrotach na danym biegu to się dzieje ? Może za wcześnie i z dużym pedałem biegi zmieniasz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej62 - tym bardziej stawiam na przepływomierz, trzeba zrobić prosty test inpą. Długa prosta 60 km/h 4 bieg i gaz do dechy i nagrywanie ekranu lapka i potem sprawdzenie sekunda po sekundzie jakie wartości są oczekiwane przez komputer a jakie zmierzone. zobaczysz w jakim zakresie przekłamuje przepływomierz.

Kolego nie pisz ze wykres jest taki jak fabryka nakazała skoro brakuje w nim 12 KM :duh:

 

szkudi - u ciebie tez bym sprawdził przepływomierz, to szarpanie może być przyczyna złych odczytów.

 

Przepływomierze nawet jak działają i wydaja się być ok okazują się w takim teście jak podałem wyżej nie sprawne, nie trzymają parametrów. O ile nietrzymanie parametrów w górę czyli zawyżanie daje pozytywny efekt o tyle zaniżanie zmniejsza moc nawet o 12 KM.

 

Jest jeszcze jedna sprawa czujnik ciśnienie i regulator ciśnienia na szynie CR to tez możenie trzymać parametrów ale to by na wykresie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej to masz podobne parametry po chipie jak ja. Diagnoza jest taka że poprostu sie takie urodzily nasze samochody. A nie zauważyłes po chipie przy niskich obrotach i wysokim biegu podczas przyśpieszania ale takiego delikatnego ze auto wpada w wibracje (drżenie) nie wiem jak to nazwac...

 

U mnie w poprzednim aucie a było to passat był to objaw dużego momentu obrotowego od dołu i dwumas dawał o sobie znać - to te drgania które opsiujesz. Sztuką tunera jest nie ruszać mapy fabrycznej do 2 tys a dopiero poźniej dołożyć powera. W passatach regułą było że zawsze duże bonusy w serii były u mnie np. seria 130 a hamowania wypluła 145 kucy. Rozumiem bo jest na etapie zakupu 520 że mam się liczyć z tym że serii nie trzyma ?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/832/pomlysy.jpg/ to wykres byłego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szatynwroc - nie mam impa więc tak jak proponujesz nie sprawdzę . Sprawdzałem tak jak proponował ROGER-NYSA - na 4 biegu przy 100km gaz do dechy -ekonomizer powinien iść do końca ,jak tak to jest ponoć ok. U mnie szedł , co Ty na to ?

Nie będziesz kiedyś przejeżdżał przez Koźmin pomiędzy Krotoszynem a Jarocinem , kierunek na Poznań to może byś był tak dobry i sprawdził ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sposób jest bardzo dobry o którym pisze ROGER-NYSA jednakże określa on czy przepływomierz jest zły czy dobry. to super funkcjonuje w autach starszej generacji gdzie skrzynie były 5 biegowe choć w 6 biegowych też to działa. U ciebie jak parametry przepływomierza odbiegają od normy 10% to od razu błąd wywali bo jest to bardziej kontrolowane.

Jednakże jeśli przepływomierz zaniża wartości o prawie 10% to tobie będzie brakować nawet 17KM a błędu nie będzie i wskaźnik ekonomizera będzie dochodził do maxa.

 

Jeśli chodzi o inpę to warto sprawdzić ciśnienie doładowania, ciśnienie na szynie CR oraz odczytane wartości z przepływomierza dla różnych zakresów obrotów, wtedy będzie widać czy jest problem i gdzie dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Andrzej Ja mam skrzynie automat. Myślicie ze w ASO mogą mi sprawdzić ten przepływomierz i szyne CR? Jadę w następnym tygodniu do Zdunka na przegłąd to bym im zlecił żeby to posprawdzali...

Daj znać ,nie zapomni napisać co stwierdzili :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w porownaniu do tego co ty wkleiłeś to rzeczywiście słabszy. Nie wiem ale Panowie Vtechu nie byli skłonni kręcić go badziej. Dyskutowali to z technikami i stanelo na tym co jest. Obawiali sie ze jak w serii tak slabo to zeby go mocniej nie kręcić nawet ze względu na skrzynie aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrali program, poprawili i wgrali nowy.

Dla sprawdzenia chcę sprawdzić na hamowni jak to wyszło i czy się potwierdza z przypuszczeniami.

 

Kolego to co zrobiłeś to morderstwo. A jak masz niesprawne auto i brakuje ci z 30 KM to tego nie odczujesz a teraz dot ego dorzuciłeś jeszcze program i dalej nie wiesz ile masz mocy tylko szacunki, nie mówiąc o tym że nie wiesz czy nie masz za dużego ciśnienia na CR czy na dolocie.

Robienie programu bez hamowni to moim zdaniem bzdura, bo przyrost jest ale jak duży tego nikt nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.