Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam silnik 1.8 m40 w mojej e36 i oto moje problemy:

 

chcialem bagnetem sprawdzic stan oleju w silniku a tam ... sucho .. ok dobra odkrecam korek od oleju a tam jest on z czyms pomieszany (plyn chlodniczy ? ) no dobra patrze po silniku nad swiecami caly uzygany olejem wiec domyslam sie ze do wymiany jest uszczelka pod pokrywa zaworow ?

 

i moje pytanie czy to od tej uszczelki zalezy ze sie olej miesza z plynem chlodniczym ? czy to mozliwe ze uszczelka pod glowica tez do wymiany ? (oby nie)

 

drugi moj objaw to jak odpalam auto na biegu jalowym to obroty faluja przez jakiees 5-7 sek jest to spowodowane ta uszczelka ?

 

trzeci objaw to obroty dochodzi do 5 tys i przymulenie .. jest to spowodowane uszczelka ? a moze przez to ze mi olej uciekl podniszczyl sie troche walek rozrzadu ? albo cos w silniku ogolnie ?

 

mechanikiem nie jestem pojecia na temat bety nie mam ogolnego to co wyczytalem w necie napisalem ... dodam ze objaw ten mam od tygodnia ale dopiero dzisiaj zajrzalem do silnika czy cos jest nie tak i prosze was o porady ewentualnie na odpowiedzi na moje dosc slabo sprecyzowane pytania ; ) dodam ze silnika nie katuje 3-3.5 tys obr to max jak jezdze jedynie w niedziele chcialem v max przetestowac dzieki czemu na taki objaw sie natknalem

 

 

_________

Poprawiłem tytuł. Proszę zapoznać się z tym: viewtopic.php?f=68&t=120678 . Następnym razem będzie ostrzeżenie. /mattiss

Opublikowano

Wersja lightowa i najbardziej prawdopodobna to:

- ubytek leju głównie spowodowany nieszczelnością w pokrywie zaworów,

- nieszczelnośc ta mogła wyniknąć z zapchanej odmy oleju, stad mogąteż falować obroty (uszczelka pokrywy i gniazd od swiec),

- masło pod korkiem? moze krótkie odcinki robisz?

 

To taka pierwsza wersja do sprawdzenia.

Sprawdź czy ci płyn chłodniczy ubywa.

Opublikowano

plyn chlodniczy ubywa to jest pewne

 

chodzi ci o odcinki na obrotach ? nie nie robie takiego czegos jak napisalem 3 tys max 3.5 tys tak jezdze no chyba ze tak jak w niedziele dla testu ale to jednorazowo ... i nawet odciny nie bylo tylko przymulenie ..

 

zmienie ta uszczelke przy swiecach i od pokrywy i zobaczymy efekty mam nadzieje ze pomoze ; )

Opublikowano
Sprawdź jeszcze drożność odmy i w jakim stanie jest ten wąż, bo napewno będzie tam sporo masła w niej. Jak tego nie zrobisz to po wymianie uszczelki gdzies moze dalej wyciskać olej.
Opublikowano

Bizon Ty zawsze taki pesymista jesteś :wink:

 

m40 chodzą za takie grosze, że jakbyś się uparł, to i za 1200 zrobisz, tutaj ktoś z forum się męczył ze sprzedażą 40-ki za 600 zł ;)

 

Widać jednak, że chłopaka nawet taka kwota przerasta. Więc pozostaje wymiana uszczelki.

Opublikowano
Bizon Ty zawsze taki pesymista jesteś :wink:

 

m40 chodzą za takie grosze, że jakbyś się uparł, to i za 1200 zrobisz, tutaj ktoś z forum się męczył ze sprzedażą 40-ki za 600 zł ;)

 

Widać jednak, że chłopaka nawet taka kwota przerasta. Więc pozostaje wymiana uszczelki.

Nie wieże by ktoś za 600 zł sprzedał silnik w super stanie.

Samo wyjęcie włożenie silnika też 500 zl nikt nie zrobi (fachowo)

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
OK, nie kłócę się. Mam to szczęście mieć dobrego kumpla mechanika, który mi liczy jakieś grosze za robociznę.
Opublikowano
mozna tez samemu wymienic silnik wedlug mnie wcale to takie skomplikowane nie jest ;] coz kwestia jak kto woli ja sam wszystko robie i daje rade :D
Opublikowano
Bizon Ty zawsze taki pesymista jesteś :wink:

 

m40 chodzą za takie grosze, że jakbyś się uparł, to i za 1200 zrobisz, tutaj ktoś z forum się męczył ze sprzedażą 40-ki za 600 zł ;)

 

Widać jednak, że chłopaka nawet taka kwota przerasta. Więc pozostaje wymiana uszczelki.

 

szczeze ci powiem ze kwota mnie nie przerasta ; ) a jak juz pisalem rodzice przyhamowuja proces wymiany bo jak to oni twierdza seryjne to seryjne najlepsze a nie takie cudowanie a potem ciagle cos sie bedzie sypalo ... ; ) i wola mi to zrobic niz "kombinowac" w przekladki cena nie gra roli w to akurat uwierzyc mozesz ; ) (ja najchetniej bym silnik od 328 wrzucil i ogolnie wszystko co jest potrzebne bo blaszaka mam odziwo zdrowego i sprawnego w sumie nic dziwnego bo moi rodzice szukali seryjnej bmki) w sumie z deka im sie nie dziwie autko jest od paru ladnych lat u mnie i maja jednak jakis sentyment do niego ; )

Opublikowano
mi m40 poszła w e30 chciałem wymienić uszczelkę pod głowicą ale po rozmontowaniu okazało się, że kaplica i koszt remontu byłby zbyt wysoki... w efekcie kupiłem silnik m40 z e36, który wyciągnięto z automatu z małym przebiegiem..... koszt przekładki + częśći [silnik oleje pasek rozrządu płyn chłodniczy itp] + robocizna wyszło mnie trochę ponad 2 klocki ;/....
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
taniej kupić m43 i wymienić ;p samemu

Polemizował bym.

Koszt wymiany uszczelki to ok 500-600 zł.

Nowy, zdrowy silnik M43 przyjdzie z jakieś 800-900. Do tego pasek rozrządu, rolki, napinacz + robocizna za to - wyjdzie pod jakieś 1800-2000 talarów polskich złotych z orzełkiem.

 

Zresztą rodzice mają rację - oryginał to oryginał :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
taniej kupić m43 i wymienić ;p samemu

Polemizował bym.

Koszt wymiany uszczelki to ok 500-600 zł.

Nowy, zdrowy silnik M43 przyjdzie z jakieś 800-900. Do tego pasek rozrządu, rolki, napinacz + robocizna za to - wyjdzie pod jakieś 1800-2000 talarów polskich złotych z orzełkiem.

 

Zresztą rodzice mają rację - oryginał to oryginał :cool2:

kolego a gdzie masz w m43 pasek rozrzadu?? :mad2:

Opublikowano
Now silnik M43 .... Do tego pasek rozrządu

 

No chyba raczej nie :nienie: :norty:

 

Aj tam się czepiacie :cry2: :D Pisałem to mając na myśli M40. Faktycznie w M43 jest łańcuch zamiast paska. Faktem jest też to, że wytrzymuje większe przebiegi niż pasek - choć nie jest dożywotni i czasami też się psuje - nawet nie koniecznie sam łańcuch ale np. jego ślizgi. A tu wydatek jest już spory.

 

Ale nawet gdyby to miało być dajmy z 1500 zł za wymianę z robocizną to i tak to prawie 3 razy drożej niż wymiana uszczelki. Nie upieram się tutaj koniecznie za nie-swapowaniem silnika na M43, czy tam M42.

Moje zdanie w tym poście kierowane jest tylko i wyłącznie względami finansowymi. Choć jak pisze autor tego tematu - kasa nie ma znaczenia :cool2:

 

Dzięki za wytknięcie błedu :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.