Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktoś dysponuje dokumentacja techniczną, a dokładniej informacjami o momentach obrotowych do silników M54 z E60 i E46.

Już wyjaśniam o co chodzi.

Mam na warsztacie E60, gdzie właściciel wsadził motor M54 z E46 2.3. W samochodzie był motor M54 2.5. Problem polega na tym jakie momenty obrotowe powinien mieć na poszczególnych biegach oryginalny motor 2.5 a jakie ma 2.3 z e46.

problem polega na tym iż auto jest wyposażone w skrzynie automatyczną i podczas jazdy gdy biegi dochodzą do trójki auto redukuje na jedynkę i wpada w tryb awaryjny. Nie jest to wina skrzyni ani sterowania, było to już wymieniane ze dwa razy. Problemem jest według mnie różnica momentów na poszczególnych biegach. Chciałbym po podnosić momenty w mapie programu ale chciałbym to zrobić na takie jakie maja być, lub choćby zbliżone.

Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji.

Opublikowano
Może nie do końca na temat ale w e46 nie było silnika 2.3, w ogóle taki w tym modelu nie istniał. Chodziło Ci zapewne o silnik z modelu 323i czyli 2.5 o oznaczeniu M52B25 ale ten z kolei nie występował nigdy w e60 ponieważ jego produkcja trwała bodajże do 2000r. W e60 i e46 montowano równolegle silniki M54B25 (525i, 325i). Czyżby ktoś aż tak dał ciała i wsadził do e60 silnik M52 ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w ogóle nie rozumiem określenia "jakie są momenty obrotowe na poszczególnych biegach". Moment obrotowy zależy od obrotów silnika a nie biegów. Po drugie w silniku wolnossącym ciężko Ci będzie mapować sobie jak leci bo dużego pola manewru nie masz. Może źle przekazałeś to co masz na myśli, bo mało zrozumiale to wszystko brzmi.

 

A nie lepiej dobrać sterownik do skrzyni taki aby zgadzał się z silnikiem i skrzynią zamiast kombinować? No chyba że włożony jest silnik, który w ogóle w E60 nie występował, ale wtedy to już w ogóle jest masło maślane w tym aucie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam na warsztacie E60, gdzie właściciel wsadził motor M54 z E46 2.3. W samochodzie był motor M54 2.5. Problem polega na tym jakie momenty obrotowe powinien mieć na poszczególnych biegach oryginalny motor 2.5 a jakie ma 2.3 z e46.

 

Jesli ktos tam wsadził M52b25 to trzeba by go wyrzucic i wsadzic M54.

 

Silnik M52 ma całkiem inną elektronike niz M54... silnik m54b25 jest tani w zakupie, po co ktos tam wrzucał m52?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.