Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
siemka mam pewien problem ze swoja e-36 325 24v Vanos. Szukalem podobnego tematu na forum ale nic nie znalazlem.Otoz juz od dluzszego czasu slychac postukiwanie w silniku pytalem fahury o rade jedni mowia ze to hydroelementy padaja od LPG inni z kolei twierdza ze to lancuch rozrzadu sie wyciagnal lub jest cos nie tak z zaplonem. i juz nie wiem komu mam wierzyc :mad2: . moze ktorys z was miel juz podobny problem. Dodam ze Autko ma 180 tys na tacho a na gazie zrobilem dopiero 40 tys i jezdzi na castrolu magnatec. Nie za bardzo wiem co w szklankach moglo by stukac. Dzieki za kazda rade :roll:
Opublikowano

Tzn w szklankach nic nie stuka tylko zawory stukaja na wskutek zle dzialajacej szklanki - jest to mozliwe.

Rowniez mozliwe jest ze halasuje rozrzad ale to bys musial dokladniej opisac

Opublikowano
poprostu klekocze jak staw z zabami mniej wiecej jak w 2,5 TDI jak go zapalam to przez chwile klekocze potem sie uspakaja dopiero jak sie troche przejade i silnik sie nagrzeje i potem pochodzi chwile na wolnych obrotach to zaczyna klekotac
Opublikowano
Ja stawiam na hydraulike zaworów. Nie jest to wynik ingerencji LPG, może to być zwykłe zanieczyszczenie kanałów olejowych lub zużycie. Opisywany przez Ciebie przebieg raczej nie przemawia za drugim wariantem.Mam jeszcze jedną sugestię, ale niestety nieznam na tyle dobrze tego silnika żeby od razu to zasugerować. Czy napinacz łańcucha rozrząu jest hydrauliczny? Jeżeli tak to on może też powodować że będzie słyszalny klekot.
Opublikowano

z tego co opisujesz to hydrosztosy czyli szklanki (choc to przypadłość m40 to może i u ciebie jast podobnie,

co do łańcucha to przyłuż do jego obudowy cienką ,długą listewkę podczes pracy silnika i przyłóż do niej ucho jak usłyszysz jak usłyszysz wyraźne "chrobotanie" i przesadne drgania to wtedy może być też łańcuch.

metodą "listewki"możesz wysłuchać (w przybliżeniu) z której części silnika dobiega największe "chrobotanie".

Opublikowano
no dobra sprobuje to sprawdzic ale dopiero jutro po poludniu bo moja betona narazie ma urlop w garazu a ja wracam dopiero jutro. a jeszcze jedno z jakiego materialu powinna byc ta listewka do sparwdzania?
Opublikowano
zalecalbym zmiane oleju na jakis gestszy lub bardziej odporny na efekt plyniecia po zagrzaniu...mialem podobny objaw w 34ce i zmiana na mobil polsytntetyk pomogla

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Witam co do wymiany oleju to jeden z mechanikow tez mi to poradzil wiec chyba to wyprobuje. Mam jeszcze jedno pytanie ktos powiedzial mi ze olej pompowany do smarowania glowicy ma jakis osobny filtr. jesli tak jest to gdzie mam szukac tego filtra i jak go wymienic?
Opublikowano
Każdy porządny mechanik powinien mieć stetoskop do diagnostyki - coś jak słuchawki lekarskie, tylko z igłą na końcu. Można tym dość dokładnie zlokalizować miejsce, które hałasuje. Takie badanie to 5 minut, więc nie powinno kosztować więcej niż 20 zł. Na forum możemy zasugerować różne usterki, ale przed wymianą połowy silniak lepiej potwierdzić to u mechanika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.