Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, dzisiaj zauwazylem pewna "anomalie" ,mianowicie - wskazowka temp.wody jest lekko przechylona w lewo (patrz foto) jeszcze wczoraj stala rowno w pionie, silnik sie nagrzewa szybko czyt. normalnie, ogrzewanie w aucie jest, gaz lpg chodzi bez problemu, tylko ta wskazowka sie nie prostuje. Czy to moze byc termostat do wymiany?

 

http://images38.fotosik.pl/1394/dd67a324e66bf4d9m.jpg

Edytowane przez panzer1987
Opublikowano
Zrób sobie test zegarów i sprawdź temperaturę. Prawdopodobnie masz to dziwne uszkodzenie termostatu , które polega na otwieraniu termostatu przy 70 stopniach. Do 70 jest wszystko ok.
Opublikowano
jeżeli masz termostat EGR to jeszcze on może być uszkodzony przez co auto powoli się nagrzewa

 

Puk, puk ...benzyna takich wynalazków nie ma. To proste silniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Puk puk, nie każdy. Mogę dołączyć foto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
halo puk puk każdy ma milimetr w lewo wskazówke :D ja mam tak samo mimo że na teście 7.0 90 stopni pokazuje :P

 

 

Jeżeli już to na forum przeważały przypadki "milimetr w prawo". U mnie była w pionie do padu akumulatora tej zimy, po doładowaniu, auto stało weekend bez, miałem przesuniętą w prawo, po wymianie na nowy akumulator - auto znowu stało weekend bez - wróciła do pionu. Czemu tak nie mam pojęcia ale po wymianie termostatu z dwa lata temu cały czas miałem "lekko w prawo" aż do momentu kiedy ubiegłego lata zakładałem parrota i miałem parę godzin odłączony aku. Od tamtego czasu aż do padu aku w zimie wskazówka stała w pionie.

Opublikowano

Witam

 

Zamiast wróżyć z fusów proszę podłączyć się pod jakąś inpę i sprawdzić jaka jest temp silnika gdy jest rozgrzany w live data (prawidłowo dla M52TU i M54 wynosić powinna 93-97stC). Ja w M43TU miałem wskazówkę jak na zdjęciu i temp silnika wynosiła 70stC, a powinna wynosić około 103-105stC, także każdy milimetr może mieć znaczenie, ale jak pisze BaX, wcale nie musi. Wskazówka w nowszych beemkach jest mega nieprecyzyjna. Termostat nie jest tani, więc warto wcześniej potwierdzić diagnozę.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
halo puk puk każdy ma milimetr w lewo wskazówke :D ja mam tak samo mimo że na teście 7.0 90 stopni pokazuje :P

 

 

Jeżeli już to na forum przeważały przypadki "milimetr w prawo". U mnie była w pionie do padu akumulatora tej zimy, po doładowaniu, auto stało weekend bez, miałem przesuniętą w prawo, po wymianie na nowy akumulator - auto znowu stało weekend bez - wróciła do pionu. Czemu tak nie mam pojęcia ale po wymianie termostatu z dwa lata temu cały czas miałem "lekko w prawo" aż do momentu kiedy ubiegłego lata zakładałem parrota i miałem parę godzin odłączony aku. Od tamtego czasu aż do padu aku w zimie wskazówka stała w pionie.

 

Tak sie sklada ze akurat w ten dzien wkladalem akumulator bo ladowalem go noc w domu wiec BMW stalo bez niego prawie 20 godzin, cos w tym jest chyba :shock: No ale w niedziele lece na Poznan i auto jedzie na inpe bo DSC padlo przy okazji. Pozdrawiam

 

P.S. Podacie tajna procedure wprawdzenia temperatury cieczy na zegarach? Test 7 chyba ale nie moge znaleźć.

Opublikowano

Witam, Panowie i Panie dzieja sie cuda na tym świecie. Wsadzilem naladowany aku do auta, wskazowka wody wskazywala ze silnik nie dogrzany (jak na foto), dzisiaj zmienilem felgi na lato i po wyjezdzi z zakładu wulkanizacyjnego wskazów znow stoi pionowo ( w prawidłowym położeniu) :duh:

Morał: Masz poblem z termostatem?? Zmien felgi na wieksze :mrgreen: Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.