Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupiłem 530xd bez fap(sprzedawca poinformował mnie o tym). Od początku drażni mnie zapach spalin-tym bardziej,że czasem kiedy stoję pod światłami to czuję je w kabinie. Postanowiłem wstawic nowy pdf. W serwisie gdzie zdemontowano oryginalny odwodzą mnie od tego. Polecają wstawienie dodatkowego katalizatora w miejsce tłumika-tłumaczą, że szkoda się męczyc z filtrem cząstek stałych. Nie pamiętają czy razem z pdf usunęli katalizator (robią to w zależnosci od życzenia klienta). Pierwszy właściciel też nie pamięta czy usunął fap z katalizatorem. Serwis twierdzi, że przeważnie usuwali pdf bez usuwania katalizatora. Mój dylemat polega na tym, że jeśli pozostawili oryginalny katalizator to czy dodatkowy poradzi sobie z tymi żrącymi spalinami. Niestety nie wiem czy ten oryginalny katalizator jest w obudowie. Może lepiej nie oszczędzac i wydac 4000pln( nowy zamiennik z wstawieniem i programowaniem) na zamontowanie nowego fapa. Proszę o poradę osoby które jeżdżą bez fapa. :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze nie pdf tylko DPF i nie fap bo w bmw one nie występują. Ja jeżdżę bez DPF-a i spaliny są ok ale mam katalizator w oddzielnej puszce, napisz jaki masz silnik i rocznik bo w tych nowszych DPF i KAT są razem i możliwe że ci co go usuwali poszli na łatwiznę i pozbyli się również katalizatora, nie kupuj zamienników bo podobno gra nie warta świeczki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może kolektor pęknięty

 

Właśnie jeśli chodzi o spaliny w kabinie to tak jak kolega darcyn napisał (częsta usterka)

Opublikowano
Tu mam prawie 100% pewność że to kolektor wydechowy sam jak szukałem E60 w 3.0d to spotkałem kilka takich przypadków a tu objaw taki sam jak w tamtych.
Opublikowano

jesli czujesz spaliny w kabinie to masz prawdopodobnie pekniety kolektor wydechowy,

sam mam to samo. jak znajde troche czasu biore sie za wymiane

Opublikowano

Auto po lifcie 10.2007 3 litry xd 235KM.

Dzięki za podpowiedź z kolektorem (w kwestii zapachu w kabinie). Też o tym pomyślałem i muszę to sprawdzic. Ale pozostaje kwestia dpf-czy jest nierozdzielnie połączony z katalizatorem (smród z rury). Przepraszam za pisownię pdf i nieznajomośc w kwestii fap. Generalnie mi jako laikowi chodzi o filtr cząstek stałych. Dziękuję za podpowiedzenie mi że zamiennik nie wart uwagi.

Jeszcze pytanie w kwestii kolektora wydechowego- czy jest on taki sam w autach poliftowych w napędzie na tył i 4x4, czy jest jakaś różnica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale pozostaje kwestia dpf-czy jest nierozdzielnie połączony z katalizatorem (smród z rury). Przepraszam za pisownię pdf i nieznajomośc w kwestii fap. Generalnie mi jako laikowi chodzi o filtr cząstek stałych.

 

Tak u Ciebie DPF i KAT są lub były razem w jednej puszce i pytanie jest czy usunęli sam filtr cząstek stałych czy również KATA, Jeśli chciałbyś założyć z powrotem to bardziej opłaca się kupić na allegro oryginalną używkę niż nowy zamiennik.

Opublikowano

dpf masz razem z katalizatorem w jednej puszce. te spaliny moga sie tez wydostawac z tej wlsnie puszki jak ja byle jak pospawali po wywaleniu bebechow :D

niemniej jednak jesli nie masz ani kata ani dpfa to warto by wsadzic chociaz katalizator

Opublikowano
...nie fap bo w bmw one nie występują...

DPF -Diesel Particulate Filter

FAP -Filtre à particules

 

Jak widzisz wiec,to to samo w zaleznosci z jakiego jezyka jest skrot... :duh:

 

Jezeli chodzi o zapach spalin...

Ja mam u siebie sprawny FAP (DPF) a spaliny tez rano w garazu gryza w oczy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...nie fap bo w bmw one nie występują...

DPF -Diesel Particulate Filter

FAP -Filtre à particules

 

Jak widzisz wiec,to to samo w zaleznosci z jakiego jezyka jest skrot... :duh:

 

Jezeli chodzi o zapach spalin...

Ja mam u siebie sprawny FAP (DPF) a spaliny tez rano w garazu gryza w oczy...

 

Zgadza się że DPF i FAP to filtry cząstek stałych ale są między nimi różnice.

 

FAP- Filter A Particulare czyli tzw. system mokry występujący najczęściej w samochodach grupy PSA /Citroen,Peugeot /

DPF –Diesel Particulare Filter, czyli system suchy stosowany w pozostałych markach samochodów.

 

Sama zasada działania i budowa filtrów w obydwu systemach jest podobna.Zasadnicza różnica polega na tym, że w systemie FAP/tzw. mokry/ do paliwa dodany jest specjalny płyn /EOLYS/ obniżający temperaturę spalania się sadzy co ułatwia regeneracje . Płyn taki mieści się w osobnym zbiorniku o pojemności 5l i wystarcza na ok. 80-240 tyś . km przebiegu .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Owszem są różne typy DPFów ale FAP to tylko francuska nazwa DPFa, a nie inny typ. Nie mieszaj. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Dla wyjasnienia...

http://fap-dpf.pl/

 

Tak jak napisałem wyżej :

Zgadza się że DPF i FAP to filtry cząstek stałych

 

ale nawet w twoim artykule jest napisane że FAP potocznie nazywany jest filtrem mokrym którego w BMW nie ma.

 

 

Czasami warto samemu pomyśleć zamiast przepisywać bzdury pisane przez polskich "speców". ;)

 

Nie uważam że te artykuły to bzdury, wręcz przeciwnie a polskim specem jak widać Ty jesteś :cool2:

Opublikowano
...FAP potocznie nazywany jest filtrem mokrym którego w BMW nie ma...

To ci powiem w ten sposob:

Potocznie w krajach francuskojezycznych filtr czastek stalych nazywa sie FAP i nie interesuje tutaj nikogo jego zasada dzialania.Czy on jest suchy czy mokry to wsio jedno:

FAP (Filtre à Particule)

Bedac pewnego razu w serwisie BMW (nie w Posce) rozmawialem na temat filtra czastek stalych z mechanikiem.Uzywal on wlasnie w rozmowie skrotu FAP.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...FAP potocznie nazywany jest filtrem mokrym którego w BMW nie ma...

To ci powiem w ten sposob:

Potocznie w krajach francuskojezycznych filtr czastek stalych nazywa sie FAP i nie interesuje tutaj nikogo jego zasada dzialania.Czy on jest suchy czy mokry to wsio jedno:

FAP (Filtre à Particule)

Bedac pewnego razu w serwisie BMW (nie w Posce) rozmawialem na temat filtra czastek stalych z mechanikiem.Uzywal on wlasnie w rozmowie skrotu FAP.

 

Zgadza się że tłumaczenie z francuskiego FAP i z angielskiego DPF = to samo ale jednak tunerzy opisują FAP-a jako filtr mokry a DPF-a jako suchy a jak wiadomo w BMW mamy suche i o to mi chodziło pisząc do autora tematu.

Opublikowano
Panowie żeby trochę uspokoić temat dpf fap chciałem się spytać (jako laik) o poruszony wcześniej problem pękniętego kolektora. Jak sprawdzić nieszczelność w nim? Czy prosto jest ją zlokalizować ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się że tłumaczenie z francuskiego FAP i z angielskiego DPF = to samo ale jednak tunerzy opisują FAP-a jako filtr mokry a DPF-a jako suchy a jak wiadomo w BMW mamy suche i o to mi chodziło pisząc do autora tematu.

 

A kogo obchodzi co wypisują tunerzy na swoich stronach i co potocznie nazywają? Przepisałeś bzdurę i tyle. DPF to skrót angielski, FAP francuski i wszystko w temacie. Zobacz swoje tłumaczenie skrótu FAP, które przekopiowałeś od Goduli!!! Parodia parodii. :) Nie broń się na siłę. Czy to taki problem przyznać się do błędu? Dawno już byśmy zapomnieli o temacie i sympatycznie dyskutowali dalej o problemie kolegi, a tak to zacietrzewiłeś się i brniesz dalej nie wiem po co.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się że tłumaczenie z francuskiego FAP i z angielskiego DPF = to samo ale jednak tunerzy opisują FAP-a jako filtr mokry a DPF-a jako suchy a jak wiadomo w BMW mamy suche i o to mi chodziło pisząc do autora tematu.

 

A kogo obchodzi co wypisują tunerzy na swoich stronach i co potocznie nazywają?

Z pewnością wielu to obchodzi bo niby czemu laik ma nie wierzyć komuś kto się tym zajmuje od lat?
DPF to skrót angielski, FAP francuski i wszystko w temacie.
To już było pisane wyżej, czytaj uwaznie.
Czy to taki problem przyznać się do błędu?
Z tego co wypisujesz to raczej firmy chiptuningowe powinny przyznać się do błędu' date=' bo wg. Ciebie wypisują bzdury.
Dawno już byśmy zapomnieli o temacie i sympatycznie dyskutowali dalej o problemie kolegi,
Dobra koniec bo faktycznie ta rozmowa do niczego nie prowadzi.
Opublikowano
u mnie byl pekniety kolekor wydechowy.Wystarczy ze zobaczysz filt powietrza kolo kolektora.Jak bedzie okopcony to znaczy ze kolekto pekniety.U mnie tak bylo wiec moze i tak jest u ciebie.
Opublikowano
W poniedziałek umówiłem się na kontrolę układu wydechowego. Mam takie pytanie-czy w poliftowych 530xd były tylko stalowe kolektory? Jeśli tak (gdzieś na forum czytałem), czy do tego silnika pasuje ten żeliwny kolektor z poprzedniego modelu 5? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.