Skocz do zawartości

BMW E36-1.8i M43 kontrolka oleju


nasa8787

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z góry chciałbym uprzedzic zeby nie wysyłano mnie do kategorii wyszukaj. Gdyz tam juz byłem i wczesniej widniaełm pod nazwą Nasa87 lecz nie moglem sie zalogowac. Ale przechodząc do tematu mam dziwny problem z moją E36 ,otoz po rozgrzaniu silnika zapala mi się kontrolka oleju (stan jest odpowiedni ) na obrotach 1000rpm. Po dodaniu gazu problem ustepuje.Przyczyna pojawial się wczoraszego dnia, przez ostatni miesiac kiedy byly mrozy samochod praktycznie byl caly czas niedogrzany przez to wytworzyła się tzw.smietanka na bagnecie jak i kroku wlewu oleju. I tutaj kieruje do was pytanie co moze byc przyczyną tej usterki ?Najgorsze w tym wszystkim jest ,że silnik wymieniałem 4 miesiące temu i szlak mnie trafi jak i ten idzie na wymarcie.Może ktoś z was miał podobny problem i moglby mi pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu na wymarcie....wszystko można naprawić.

 

Pierwsze co zrób to wymień olej skoro w obecnym masz zebraną śmietankę :) i to od kliku miesięcy, później zmierz cisnienie oleju = bedzie wiadomo czy to pompa. Jeżeli z silnika nie słychać zadnych niepokojacych dzwięków to mozna wykluczyc panewki i powinno byc dobrze.,

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pompy to nie zapcha.

 

Problematyczne w "śmietance" jest to że:

 

Silnik pracujący zimą na krótkich odcinkach - nie mający jak się zagrzać zbiera w sobie wilgoć - ta nie ma gdzie odparować, miesza się z olejem i masz śmietankę, dodając do tego fakt że zimą samochód pracuje na bogatszej mieszance (wtryskiwacze podają więcej paliwa) zachodzi możliwość mieszania się benzyny z olejem - duża ilość paliwa nie spala się w całości w cylindrze i wraz z filmem olejowym trafia do miski olejowej.

 

Tak rozcienczony olej nie ma odpowiedniej lepkości - przez to pompa ma problem z ytworzeniem przy pomocy takiego oleju odpwoedniego cisnienia przy małej predkosci obrotowej silnika - olej jest za rzadki.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie chce podważać twojej teorii ale ja np. jeżdżę mało 7km do pracy i nie mam żadnej śmietany na korku wlewu.Jak silnik ma przedmuchy to robi tzw."masło" na korku od oleju i w tym wypadku wg, minie tak jest. A to że kontrolka się zapala to może być wina:

1.Czujnik ciśnienia oleju uszkodzony

2.Pompa olejowa do wymiany za małe ciśnienie daje na wolnych obrotach

3.Panewki na wale ale to już by było słychać .

 

Pozdrawiam emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bagnet wyciągniesz to masz olej klarowny czy cały jest taki mazisty? U mnie była taka maź tylko gdy mialem padniętą uszczelkę pod głowicą i deko płynu się do oleju dostało, ale w drugim aucie jak mi poszła na poważnie to "majonez" był na całym bagnecie :mrgreen:

 

Jeśli to tylko osad na korku to możliwe ze wilgoc sie osadziła, u kolegi też tak było, no ale tylko na korku i to mala ilość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z emilo. tez jezdzilem krotkie odcinki i zero jakich kolwiek sladow masla itp dlatego draznia mnie takie bzdury. moj ojciec jezdzi jeszcze zadziej i i ma 20letnie auto i nie ma zadnych masel itd. :twisted:

 

no widzisz, a w moich są .. i w 99% aut które znam. no ale ok - nie wiem co piszę..... :D.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
zgadzam się z wypowiedzią forumowicza sarna1.Miałem takie same objawy prawie co każdą zimę .Żona jeździła do pracy robiąc ok 4 km w jedną stronę.Silnik nie dogrzany i kontrolka oleju w połowie zimowego sezonu się zapalała.Woda w oleju zamarza i dostaje się do pompy..Nagrzewnica w garażu pod silnik ,wymiana oleju i filtra.Olej wypłynął a jeszcze co jakiś czas podczas nagrzewania miski olejowej wylatywały krople wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co musisz zrobic to zmierzyć cisnienie oleju na zimnym i cieplym silniku

Wg mnie rozsypala sie juz pompa Oleju + obejrzenie panewek i wału (obejrzenie oznacza zmierzenie) o ile sie orietuje luz montażowy miedzy wałem a panewką to max 0.1 mm jeśli wał jest zużyty i panewki wiecej niż 0.1 mm to trzeba szlifowac wał i zmienic panewki (450 zł okolo caly koszt)

To najgorszy scenariusz. Jeszcze moze byc tak ze uszkodzony jest tylko czujnik oleju ale to tak jak mowilem wczesniej zmierzyc trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.