Skocz do zawartości

BMW E90 325i - pytania początkującego użytkownika ;)


poli_x

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałem się przywitać- tak więc WITAM! :)

 

Planuje zakup swojego pierwszego BMW wstępnie padło na 325i które spodobało mi się podczas oglądania ogłoszeń....

Jednak mam tutaj takie pytanie,jak najlepiej sprawdzić samemu samochód? Na co zwrócić uwagę?

Wstępnie samochód oglądałem,wyświetla jeden błąd (klocki hamulcowe z tyłu)

Jednak tutaj jest takie pytanie czy ogólnie kasacja takich błędów jest łatwa lub jest sposób na wykrycie ingerencji w komputer?

Chodzi o to że samochód ma 80 tys. km przejechane,wszystko udokumentowane.

Pokazuje że do wymiany świec jeszcze sporo,klocki przód również można śmiało długo jeździć czy olej w silniku też jest ok.

Jednak może jest to tylko ściema?

Może głupie pytanie ale nigdy wcześniej nie miałem BMW nie wiem jak to działa ten "ekosystem" ;)

Kolejne pytanie czy jadać powoli na 2 biegu brak jakichś odgłosów jest normalny? mam na myśli że ma się wrażenie że jedzie się samochodem elektrycznym taki dziwny głos.

Oczywiście mi się to podoba jednak wolę się upewnić.

I ostatnie pytanie.

Czy czerwona kontrolka na desce (wykrzyknik w kółeczku)- typowy dla zaciągniętego ręcznego np.

Jest wynikiem jak najszybszej wymiany tych tylnych klocków?

 

Jest jakaś strona ogólno europejska gdzie można sprawdzić samochód dokładnie po numerze VIN? czy Nr. Rejstracyjnym?

Pytam ponieważ samochód będzie kupywany w Irlandii bo tu obecnie przebywam.

Ze stron jakie ja znalazłem to.

https://www.motorcheck.ie

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

ps.

Samochód który planuje zakupić nie ma w radiu Bluetootha,czy wiąże się to z wymianą całego radia? czy jest to kwestia jakichś opcji?

ponieważ słuchawka do odbioru połączeń(tak się domyślam) na kierownicy jest....

Edytowane przez poli_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOD: Musiales zacytowac caly tekst zeby na niego odpowiedziec zaraz pod :mad2: :mad2:

 

Bardzo dużo rzeczy o które pytasz było wielokrotnie poruszane na forum, wystarczy poszukać trochę... Odpowiadając na wybrane kwestie:

"jak najlepiej sprawdzić samemu samochód? Na co zwrócić uwagę?" - to zależy od Twojej tolerancji, czy dopuszczasz np auto po stłuczce itp... Najogólniej mówiąc a) sprawdziłbym nr VIN, pełne rozkodowanie (nie musisz na stronie, na tym forum jak ładnie poprosisz zapewne ktoś Ci to całkowicie rozkoduje), b) miernik do lakieru (test na względną bezwypadkowość), c) przegląd w ASO (niestety koszt ca. 600 PLN w Polsce który musisz ponieść) + sprawdzenie historii serwisowania z kluczyka (książka serwisowa przy okazji), d) porządna jazda próbna.

"wyświetla jeden błąd (klocki hamulcowe z tyłu) Jednak tutaj jest takie pytanie czy ogólnie kasacja takich błędów jest łatwa lub jest sposób na wykrycie ingerencji w komputer?" Wykasowanie rzeczy typu wymiana klocków jest bezproblemowe, możesz zrobić w parę chwil samemu i nie trzeba do tego żadnej tajemnej wiedzy (forum, youtube, be my guest); z tego co wiem fakt kasowania takich rzeczy nie jest rejestrowany nigdzie także nie wykryjesz tego (trudno to nazwać "ingerencją").

"jadać powoli na 2 biegu brak jakichś odgłosów jest normalny" - no wiesz, chyba m.in. dlatego kupujesz bmw ;)

"ponieważ słuchawka do odbioru połączeń(tak się domyślam) na kierownicy jest" - tak samo jak jest przycisk do sterowania głosem, ale jeśli nie masz tego w samochodzie to te przyciski są nieaktywne. Doposażenie w te opcje jest drogie, zestaw bluetooth już chyba lepiej kupić jakiś "niefabryczny" typu nokia i będzie tak samo dobrze, choć oczywiście go z kierownicy nie obsłużysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do profilu powiedz czym teraz jeżdzisz i dlaczego tak wysoko- 2,5 i startujesz???

o ile jakąś 70 konną wozidłą z przednim napędem- to polecisz po 13 deszczu do rowu -jak większość po fazie przejściowej oswajania....

:D Reszta pytań- standartowe- dotyczą w sumie każdego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialo byc 320/320d

Podczas poszukiwan okazalo sie ze nie ma nic sensownego mimo ze 320/320d jest wiecej w internecie.

A wyczytalem tu na forum ze koszt utrzymania bedzie taki jak 320d bynajmniej porownywalny.

325i ktora znalazlem wydaje sie byc elegancka,tylko 50tys mil i udokumentowane,z ostatnim serwisem przy 47tys

Stan auta jak dla mnie wyglada jak nowe tu w Irlandii baaaaaaardzo ciezko znalezc samochod w takim stanie,nawet u dealera ktory wiadomo dodaje do ceny rynkowej +30% to sa sztuki w ktorych nawet cupholdery sie nie otwieraja bo sa pozaklejane syfem poprzedniego uzytkownika,srednio 100 tys mil przebiegu a caly samochod poryspwany i poobijany.

Co do jazdy po rowach-bede uwazal ;)

 

Ps smigam Primerą 1.6 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze post pod postem,robie to żeby podbić temat.

 

Mam pytanie,czy da się składać tylne siedzenia jeżeli nie ma w bagażniku rączek do ich składania?

Nieziemskim szokiem jest dla mnie fakt kupna składanych tylnych siedzeń jako dodatkowej opcji LOL

 

Wiadomo raz na rok mogą się przydać składane tylne siedzenia żeby przewieźć coś dłuższego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do checku , ja mieszkam w angli i sa rozne strony gdzie mozesz sprawdzic, wpisujesz numer rejestracyjny ,czy samochod mial wypadek byl po powodzi i takie tam, oczywiscie kosztuje to, ale lepiej wydac 10euro i miec pewnosc ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod juz kupilem,wiec wszelkie poprzednie pytania sa juz nieaktualne,sprawdzilem samochod po VIN-ie i na stronie motorcheck.ie,dodatkowo zbadalem jego historie poprzednich wlascicieli.Ogolnie wydaje sie byc ok,zobaczymy jak bedzie sie sprawowal,na chwile obecna do zrobienia tylko klocki z tylu tak jak zreszta sie pytalem w tym temacie.

Jako ze to moje pierwsze BMW to wrazenia sa nie do opisania oczywiscie bardzo pozytywne.

 

Jedyne o co prosze na chwile obecna to tak jak pytalem wyzej jakies wskazowki czy da sie zlozyc tylne siedzenia mimo braku dodatkowej opcji do ich skladania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy czy chcesz wsadzic same lampy zeby dzialaly ,czy chcesz jeszcze do tego dorabiac spryskiwacze i samopoziomowanie . paru kolegow z forum zakladalo juz ksenony .Za wlozenie samych lamp z kodowaniem bez spryskow i samopoziomowania to chyba w granicach 2500zł ,a tak jak by bylo z fabryki to ze 2-2.5 razy wiecej :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek na samym zbiorniczku dość prosto to wyjaśnia.

Na pływaku masz takie zgrubienia co 2-3cm. Pierwszy od góry wyznacza minimum, a drugi max. Tak więc "patyczek" musi wystawać ponad ten zbiornik między, jednym a drugim.

To jestem tepy w takim razie bo dalej tego nie rozumiem....wyjasnie to tak,jak odkrece korek i polozyl bym cos plaskiego na ta "dziure" po nakretce to patyczek dotykal by tej plaskiej powierzchni,chodzi o to ze nie wystaje ponad obudowe plastikowa ale nie wpada tam tez do srodka,jest zrownany z gwintem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek na samym zbiorniczku dość prosto to wyjaśnia.

Na pływaku masz takie zgrubienia co 2-3cm. Pierwszy od góry wyznacza minimum, a drugi max. Tak więc "patyczek" musi wystawać ponad ten zbiornik między, jednym a drugim.

To jestem tepy w takim razie bo dalej tego nie rozumiem....wyjasnie to tak,jak odkrece korek i polozyl bym cos plaskiego na ta "dziure" po nakretce to patyczek dotykal by tej plaskiej powierzchni,chodzi o to ze nie wystaje ponad obudowe plastikowa ale nie wpada tam tez do srodka,jest zrownany z gwintem.

 

Nie tępy, tylko po prostu jest to inne rozwiązanie niż to, do którego pewnie przywykłeś ;)

Zobacz tutaj znalazłem jakiś obrazek.

Tak jest max. I jest ok.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSIERrIo2ngxBdgnpY0juyAp2nioD7vkKFazyGRjEYkQHqyOT7JdeM2BTq

Czyli po prostu musi ten patyczek wystawać :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie jest inaczej,patyczek jest schowany zrownany z tym gwintem od korka moze wystaje z 1cm nie wiecej.

Pytanie tylko czy powinienem sprawdzac to na zimnym czy cieplym silniku...?

Takie mam tam glupie swoje rozwody bo jest to moje pierwsze bmw,pierwszy samochod z tak duzym silnikiem.Wiec wszystko dla mnie jest nowe i czuje sie jak jakis laik....Okropne uczucie bo czlowiek jedzie i nonstop nasluchuje,sprawdza,dotyka i mysli....

A w szczegolnosci ze nie ma temp silnika na blacie wiec tez nie wiek czy silnik ma juz optymalna temp czy nie a moze za wysoka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotke juz mam wiec wkleje moze jutro,jednak z cyklu pytania laika mam kolejne pytanie....

Dzisiaj po przebyciu jakichs 20-30km zaczeło mi byc cieplo w noge,jak sie okazalo tunel srodkowy,w sumie tylko w jednym miejscu na wysokosci popielniczki byl cieply...czy to normalne?wiem ze to R6 wiec silnik siedzi dosyc mocno w "samochodzie" wiec mysle ze dlatego moze byc czuc troszke cieplo na tunelu srodkowym.Oczywiscie podczas normalnej jazdy zadnych szalenstw.

Druga sprawa na jaka zwrocilem uwage z tym zwiazana,po przejechaniu ww. trasy 20-30km jak samochod juz stoji na wolnych obrotach to jest dosyc cieplo pod maska wiem ze to silnik i ma prawo byc goracy,ale troche samochodow mialem i zaden nie "oddawal" tyle ciepla....to normalne?

Nawet jak reka pod samochdem pod progami np. przeciagam to czuc cieple "powietrze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz ogrzewanie na tył i podłokietnik wtedy tunel nie powinien być gorący, ja w lato jak włączyłem klime na full to był lodowaty.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img580.imageshack.us/img580/2274/img0131th.jpg

 

tak to wygląda i czy to jest

a)prawidłowy stan

b)średni

c)minimum

 

Z moich przemyslen to wyglada ok,zakladajac ze strzalka jest punktem odniesienia.

i pytanie poprzednie....

 

Druga sprawa na jaka zwrocilem uwage z tym zwiazana,po przejechaniu ww. trasy 20-30km jak samochod juz stoji na wolnych obrotach to jest dosyc cieplo pod maska wiem ze to silnik i ma prawo byc goracy,ale troche samochodow mialem i zaden nie "oddawal" tyle ciepla....to normalne?

Nawet jak reka pod samochdem pod progami np. przeciagam to czuc cieple "powietrze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie za 100pkt

Czemu na komputerze nie wyswietla mi informacji ze ktores drzwi sa otwarte? Zalacza sie ta opcja po przekroczeniu jakiejs predkosci czy powinienem widziec na blacie informacje odrazu po otwarciu drzwi nawet na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ruszysz to dopiero się pokaże że któreś drzwi są niedomknięte - tak to też i u mnie działa.

Chyba niemieccy inżynierowie zakładali, że na postoju kontrolujesz co się w kabinie dzieje więc kontrolki nie trzeba :D

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.