Skocz do zawartości

[E60] 525d - rozładowujący się akumulator, przekaźnik RL2


macieksz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Od miesiąca jestem posiadaczem 525D. Od dwóch tygodni mam problem z akumulatorem i zasilaniem.

Problemy rozpoczęły się, gdy w trakcie jazdy padł mi akumulator, samochód po prostu zgasł. Odpaliłem po kablach od innego,

dojechałem do domu i wymieniłem na Centrę Futurę 100Ah. Zarejestrowałem nowy aku przez INPĘ, jednak codziennie rano

komputer wyświetla komunikat "Niski poziom naładowania akumulatora". Cały czas się rozładowuje.

 

Zbadałem prąd i wychodzi na to, że na postoju z wyłączonymi systemami mam pobór prądu ok 8A. Pobór spada, gdy wyciągnę przekaźnik

RL2. Przekaźnik zaznaczyłem na zdjęciu poniżej.

 

Czy ktoś wie od czego jest ten przekaźnik i co może powodować taki wysoki pobór prądu?

Ewentualnie prośba o polecenie jakiegoś dobrego elektryka w Warszawie.

 

http://desmond.imageshack.us/Himg607/scaled.php?server=607&filename=imag00342.jpg&res=medium

 

Dzięki i pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Inpa nie pokazuje błędu IBS. Kiedyś raz się pojawił, a później już się nie.

Jedyny błąd jaki mam to świeca żarowa na jednym cylindrze.

Czy takie objawy pasują do problemu z IBS?

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podepne sie pod temat z troche innym problemem.

 

Jestem w posiadaniu od niedawna BMW e61 530 (sciagniete z Belgii). Sledze forum od dluzszego czasu i tak powoli porobilem wszystkie "wady" typu klapki, usunalem pdf, wymienilem olej w skrzyni, odme itp.

 

Mam powazny problem z zdiagnozowaniem problemu z ladowaniem, podczas prac w warsztacie co jakis czas rozladowywal mi sie akum, nie bylo ladowania ale po wymianie przekaznika swiec zarowych niby ok, ladowanie wrocilo. Mimo wszystko postanowilem wymienic na nowy akum. ktorego nie adoptowalem poniewaz elektryk stwierdzil ze jego pojemnosc jest taka sama wiec nie trzeba. Przez kilka dni bylo ok, ale ostatnio po dluzszym postoju znow brak ladowania (podczas jazdy wywala blad transmission foult) Staje, sprawdzal ladowanie 11,98 V, po jakims czasie (podejzewam, ze gdy sie silnik rozgrzeje ale to tylko moje przypuszczenia) ladowanie powraca 14,3V!

 

Nie znalazlem takiego postu wiec prosze o pomoc bo juz nie wiem co sprawdzac !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie adoptowalem poniewaz elektryk stwierdzil ze jego pojemnosc jest taka sama wiec nie trzeba

 

witam,troche elektryk sie pomylil gdyz trzeba zarejestrowac ze wsadziles nowy akumulator pomimo tego ze ma taka sama pojemnosc,

przerabialem to kilka tygodni temu-mam nowy aku.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam objaw tzn aku cały czas sie rozładowywuje lub nie jest ładowany w trakcie jazdy i wyskakuje znajoma choineczka na zegarach... :duh: Raz bryczka mi stanęła na światłach i musiałem też odpalać z kabli... :mad2: Przyczyn może być wiele począwszy od regulatora napięcia na alternatorze po brak adaptacji nowego aku lub trefną klemę minusową IBS... Mam taki sam aku jak autor tematu tzn Futurę 100Ah, lecz wymieniał go poprzedni właściciel i nie zaadaptował go, a ja z racji że nie mam kabelka i inpy nie mogę tego zrobić :mad2: Nie mam jakoś weny na wywalanie kasy na nowy regulator lub klemę IBS, ponieważ planuje sprzedać betke, więc drogą dedukcji i rady jakiegoś kolegi z naszego forum odpiąłem taki cienki kabelek idący od klemy minusowej do dodatniej przy akumulatorze i na razie błędy ustały lecz jest to wciąż loteria :norty: a ładowania nie sprawdzałem. Może warto sprawdzić czy wam też pomoże takie rozwiązanie lub jeśli ktoś mógłby sprawdzić co pokazuje inpa po odpięciu tego kabelka???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhy, no to jutro podjae zeby zaadaptowac aku. ale z tego co mi wiadomo to nie ma nic wspolnego z ladowaniem poniewaz adaptacja jest tylko po to zeby samochod go ladowal w odpowiedni sposob a on mi go poprostu nie laduje zaraz po odpaleniu po dluzszym postoju.

 

No chyba ze sie myle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozesz przypuszczac ze laduje - tylko to sprawdz,

mysle ze moze to byc regulator no ale podlacz miernik i obadaj jak jest

to bedziesz pewien

napisze tylko dla porownania ze u mnie na starym aku ladowanie w ukrytym menu przy temp. okolo 0°C to 14.8-15.2V

na nowym aku przy temp. okolo 5°C to 14.8-15.1V

ale na mierniku przy akumulatorze na nowym aku 14.5V i tylko tyle przez caly czas,

ale na mierniku na starym aku bylo 14.8-15.1V

tak dla porownania.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak juz zacznie ladowac to jest ok 14,5V. Alternator byl wymontwany i sprawdzany dokladnie przy wymianie podajnika do swiec zarowych i niby jest z nim wszystko ok. Oczywiscie sprawdze go jezeli bedzie taka koniecznosc ale wole najpierw poszukac w czyms mniej pracochlonnym :D .

 

Czyli adaptacja nowego akumulatora nie moze byc w moim przpadku przyczyna ?

 

Jeden elektryk mowil mi ostatnio ze po dluzszym postoju, zwlaszcza zima, na poczatku ladowania nie ma poniewaz wszystko jest przezucane na swiece zarowe... czy ktos slyszal o czyms takim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden elektryk mowil mi ostatnio ze po dluzszym postoju, zwlaszcza zima, na poczatku ladowania nie ma poniewaz wszystko jest przezucane na swiece zarowe... czy ktos slyszal o czyms takim ?

 

Bajki opowiada, tym bardziej że po uruchomieniu silnika świece już chyba nie działają?. Czasem alterantory sie tak psują że działają a za chwilę nie, być może regulator nie domaga, trzeba dobrej diagnozy, lub drugiego na podmiane i testy

Edytowane przez cdxa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co?.....rejestracje nowego aku to zrob lepiej bo i tak trzeba i tak,

a o tym czy ladowanie jest po dluzszym postoju czy go niema to nie slyszalem

ale wydaje mi sie ze ladowanie jest caly czas i niema to zwiazku z tym ze auto dluzej stoi,

a ten elektryk to mi cos jakos nie pasuje :|

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do elektryka, mowil ze gdzie wyczytal w jakies instrukcji ze (do VW) ze taka sytuacja moze sie utrzymywac od 5 minut po odpaleniu zimnego silnika. Akumuator zaadaptuje.

 

Zapewne to tez nie bedzie mialo zwiazku z ladowanie ale mam najprawdopodobniej zwarcie w instalacji czujnika temp. zewnetrznej (pokazuje -40C, czujnik nowy), zamierzam to zrobic lada dzien i sie łudzilem, ze moze to byc to :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie mam pewności co do IBS w moim samochodzie.

Możecie potwierdzić, że pobór prądu (ok 8A) na postoju (wyłączony silnik i wszystkie systemy) jest wynikiem uszkodzonej klemy minusowej?

Jak wyciągnę przekaźnik RL2 to pobór spada do normalnych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nadal nie mam pewności co do IBS w moim samochodzie.

Możecie potwierdzić, że pobór prądu (ok 8A) na postoju (wyłączony silnik i wszystkie systemy) jest wynikiem uszkodzonej klemy minusowej?

Jak wyciągnę przekaźnik RL2 to pobór spada do normalnych wartości.

 

Na zagranicznych forach w 70 % winna była inteligentna klema minusowa (IBS) ale różnie to bywa, możesz odłączyć cienki czerwony kabelek od klemy minusowej i wtedy posprawdzaj pobór prądu i ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Wymienię IBS i zobaczymy czy to to jest przyczyną.

Podzielę się wrażeniami po wymianie :)

 

Pozdr,

M

 

 

najpierw sprawdż czy to klema jest uszkodzona , odepnij cienki kabelek z klemy minusowej. Naładuj aku i zobacz czy problem ustanie jeżeli tak dopiero wtedy wymien klemę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładowałem aku i odłączyłem kabelek. Akumulator nie rozładował się :)

W końcu jakiś pozytyw w tej historii. Wymienię klemę i mam nadzieję, że problem się skończy.

 

Pozdr,

M

Jak nie chcesz wyrzucać kasy na marne to najpierw troche to potestuj, bo tak naprawde ludzie często wymieniaja sprawne IBS (sam tak zrobiłem) a okazuje sie że akumulator porostu jest zmęczony i jak ktoś jeżdzi krótkie trasy to się nie doładowuje, u mnie to nawet na długich się nie ładował poprawnie. Po wymianie na nowy inne życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.