Skocz do zawartości

318i /N42/ lift. migające kontrolki ładowania,ABS, DSC...


MI-24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mój problem polega na tym, że od czasu do czasu jednocześnie włączają się w aucie kontrolki ABS,DSC, Hamulców, ( zwłaszcza po odpaleniu silnika) światła mijania świecą dużo jaśniej, kiedyś podczas jazdy wyłączyło mi nawiewy i radio.. Wczoraj po odpaleniu silnika i przełączeniu się na gaz,kilkukrotnie przy dodawaniu gazu włączały mi się te kontrolki, a gdy postanowiłem sprawdzić na benzynie to problem zniknął. Dodam jeszcze że tydzień temu w trakcie jazdy słyszałem dziwne "BUCZENIE" dziwny pisk , który ustał po tym jak wyłączyłem światła mijania..po właczeniu świateł znów buczało, po czym przestało.. Dodam,że jest to E46 po lifcie, 143KM.

Proszę o pomoc, bo jak zajeżdżam do mechaników to nie są za bardzo zdecydowani od czego zacząć..

Pozdrawiam

Edytowane przez MI-24
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witaj. Sam mam LPG u siebie i jakoś nie sądzę aby to instalacja powodowała ten problem (chyba, że jest źle podłączona, albo gdzieś się kable przetarły....). Celowałbym raczej w padający alternator. Ale żeby mieć 100% pewności, pojeździj np przez tydzień tylko na benzynie, a później tydzień tylko na gazie. Będziesz wiedział gdzie szukać przyczyny czy w insstalacji czy w alternatorze. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro buczenie jest związane z włączaniem i wyłączaniem świateł to winny jest alternator, widocznie pod obciążeniem nie daje już rady i dlatego wydaje dziwne dźwięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego sprawdź pasek i napinacz. Zobacz czy pasek nie skacze na rolkach, jeżeli tak to masz do wymiany sprzęgło alternatora. Padały w tych silnikach. Pisk paska spowodowany jest jego słabym naciągnięciem. Kiedy wymieniałeś pasek rolki i napinacz ?? Pewnie wcale.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Sprzęgło wymienione, szczotki też... Dziwnego dźwięku już nie ma, więc możliwe,że to było to sprzęgło :) dziękuję za poradę... Niestety, zaraz po naprawie po raz kolejny w czasie jazdy zaswieciły mi sie kontrolki ( od ABS, ESP, i coś jeszcze) i nie chciały zgasnąć... Zatrzymałem się, zgasiłem auto i nie mogłem odpalić.. Rozładowany akumulator... po 10 minutach odpaliłem i już się nie włączały kontrolki, wszystko było OK ... Od tamtej chwili te kontrolki zaświeciły mi sie może ze 3 razy, ale gasły... Moja mała sugestia: czy może to być związane z niskimi temperaturami (ostatnio mrugały kontrolki w temp. ok 5-6 stopni) ? Bo wyżej wymieniony objaw miałem wcześniejszej zimy, ale jak się zrobiło cieplej to ustąpił.. Elektromechanik będzie miał problemy ze znalezieniem tej usterki, gdyż to się pojawia bardzo sporadycznie...
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wymieniałeś pasek rolki i napinacz ?? Pewnie wcale.

Jeśli mam być szczery to nawet nie wiem gdzie to jest i co to jest... :/ i jak często to się wymienia? W przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę uszczelki pod głowicą, więc może i ten pasek rolki i napinacz też zrobić? Dodam też,że od jakiegoś czasu ( nie zawsze, ale sporadycznie) z niewyjaśnionych przyczyn parują mi szyby w aucie w trakcie jazdy.. Czym to może być spowodowane? może wszystko połączy się w jedną całość?

Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak, rok temu miałem Forda escorta 2 silnik 1.6 benzyna. Wszystko było cacy, Zrobiłem w nim instalacje gazowa i wszystko zaczęło sie psuć, elektronika zaczęła sie psuć i silnik miał swoje odpaly, raz miał moc a raz w ogóle. Cała instalacje wyrzucilem i wszystko wróciło do normy, jeżeli masz dupna instalacje gazowa to lepiej wywal ja albo zmien na porzadniejsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.. Niestety te kontrolki głupieją również jak chodzi na samej benzynie, więc to raczej nie jest wina instalacji.. A instalację mam BRC.. póki co nie narzekam..Pozdrawiam
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te kontrolki z tego co czytałem tutaj na forum zaczynają się zapalać jak któryś z czujników absu pada. A uszczelkę pod głowicą po co chesz wymieniać? To gruba sprawa!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego MI-24 odnośnie Twojego problemu to jestem prawie pewny, że przyczyną jest regulator napięcia w alternatorze. Pytanie tylko który alternator masz Bosch czy Valeo, jeśli Bosch to nowy regulator jakieś 40zł, ale jeśli Valeo to mi udało się kupić nowy za 100zł ale sporo się naszukałem, na allegro i większości hurtowni krzykali sobie jakieś 240zł za sam regulator (za tyle można kupić używany alternator).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też w sumie pomału czytając forum dochodzę do wniosku,że może to być ten REGULATOR napięcia... Dziś zauważyłem,że zapalniczka samochodowa bardzo bardzo długo nie mogła się naładować..już myślałem,że obejdę się bez papierosa... po kilku minutach wyciągania i wkładania z powrotem zapalniczki wreszcie zatrybiła... może to być objaw słabego napięcia spowodowanego tym regulatorem?
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie może, najprościej sprawdzić miernikiem ładowanie akumulatora, chociaż w moim przypadku ładowanie było prawidłowe na postoju a mimo to podczas jazdy akumulator się nie doładowywał aż pewnego dnia bunia po prostu nie odpaliła. Możesz ewentualnie podpiąć lapka i w INPIE live data sprawdzić ładowanie aku podczas jazdy, napięcie ładowanie nie powinny spadać poniżej 13,7V teoretycznie powinno być 13,9V ale to zależy od ilości włączonych odbiorników i wydajności alternatora. Ważne aby napięcie ładowania nie miało dużych skoków napięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Kolego MI-24 odnośnie Twojego problemu to jestem prawie pewny, że przyczyną jest regulator napięcia w alternatorze.

Tak też było :) Dziękuję za pomoc !!!

Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.