Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

Ten silnik nie pasuje.

Trzeba by pewnie przełożyć prawie wszystko. Różnice w obu silnikach są duże. Przerabiałem temat ponad rok temu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w moim 320d z 2013 przy przejechanych 60 tys. km. slychac rozrzad i wraz z rosnacym przebiegiem pracuje on coraz glosniej. Rozciaganiu lancuszka sprzyja jazda miejska z czestymi wahaniami obciazenia silnika oraz korzystanie z systemu start/stop. Poprzez ulepszenia poprawiono wytrzymalosc rozrzadu, ale problem nie zostal do konca rozwiazany.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podpowiedzieć jak wygląda wymiana górnego napinacza? Zrobi to się samemu bez mechanika mając pojęcie o silniku i używaniu kluczy ? :) Ewentualnie może ma ktoś jakiegoś linka do instrukcji, opisu, zdjęć tej operacji, może jakieś zagramaniczne forum ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo cieżko zeby Ci ktoś podesłał manuala albo jakieś zdjęcia. Wszyscy chowają dla siebie. Roboty jest od .uja przy tym. Jak znajdziesz cos ciekawego na zagranicznych forach to wrzuć tutaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja też słyszałem, że pół godziny roboty dlatego u źródła zapytuję jak to dokładnie zrobić :)

A dla chętnych wynalazłem parę fotek jak zablokować rozrząd przy wymianie z użyciem tej fachowej blokady.

http://www.xxl-automotive.de/media/zuordnung/BMW_N47_N57_Steuerkette_Werkzeug.jpg

http://www.xxl-automotive.de/images/product_images/popup_images/spezialwerkzeug-_-werkzeug-fuer-bmw-n47-_-n47s_11028_2.jpg

http://www.xxl-automotive.de/images/product_images/popup_images/spezialwerkzeug-_-werkzeug-fuer-bmw-n47-_-n47s_11028_3.jpg

http://www.xxl-automotive.de/images/product_images/popup_images/spezialwerkzeug-_-werkzeug-fuer-bmw-n47-_-n47s_11028_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już też słyszałem, że jak się dobrze popyta to można do 2500 bez oleju znaleźć. Jeśli chodzi o części, to jak ktoś dobrze poszuka w internecie i łańcuchy z napinaczami i ślizgami zastosuje Febi (reszt OEM) to można się w cenie rozrządu zamknąć w 1000 zł. Mi się udało :) Tak więc nie taki diabeł straszny. 600-800 zł potrafi kosztować zwykły rozrząd na pasku do aut ze średniej półki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartszaki, to podaj nr części i gdzie kupowałeś :)

Już podaję:

łańcuch dolny 13528575471

szyna prowadząca 13528573158

szyna napinająca 13528573159

napinacz łańcucha 13527797905

cena za powyższy zestaw FEBI 305zł

łańcuch górny 11318572503

szyna prowadząca 11317797899

szyna napinająca 11317797898

napinacz łańcucha 11318576201

cena za powyższy zestaw FEBI 260zł

w tych cenach do znalezienia praktycznie wszędzie, ja brałem z alle... od sprzedawcy "autopuzzle_zary"

lecimy dalej:

koło pompy wtryskowej 13527797906

kupione OEM 100zł w sklepie super-bmw.pl

koło łańcuchowe wałka rozrządu 11318509926

kupione OEM 100zł na alle... u sprzedawcy "Meercat28"

koło łańcuchowe pompy oleju 11417798019

kupione OEM 50zł na alle... u sprzedawcy "Meercat28"

łańcuch pompy oleju 11417797896

kupione OEM 110zł serwis BMW

dysza wtrysku oleju 13527797909

kupione OEM 33zł serwis BMW

 

SUMA ZA ROZRZĄD: 958zł + jakieś grosze za przesyłkę

 

Żeby było zrobione jak należy mechanicy zalecają dokupić:

zestaw uszczelek pokrywy głowicy 11127807017

kupione OEM za 80 zł na alle... od sprzedawcy "Meercat28"

uszczelka pokrywy rozrządu 11147797491

kupione OEM za 20zł nowe na OLX

pierścień uszczelniający skrzyni rozrządu 11147797490

kupione OEM za 60zł na alle... od sprzedawcy "Meercat28"

pierścienie uszczelniające wtryskiwaczy 13532247156

kupione ELRING za 40zł w sklepie czesciauto24.pl

uszczelka miski olejowej 11137807302

kupione VITKOR REINZ za 55zł na alle... od sprzedawcy "SKLEPDRAKEN"

 

Wszędzie, poza chyba jednym zakupem z olx'a, zakupy z fakturką, czyli bez żadnej lewizny czy części z nieznanych źródeł.

Szperanie w sieci zajęło mi ok. 1,5h, ale oszczędność na samym rozrządzie ok. 740 zł, na całości 1020 zł.

Dla sceptyków odnośnie FEBI to zrobiłem wywiad u swojego mechanika od rozrządów N47 i wśród tych, którzy zdecydowali się na FEBI trzech ma już za sobą 100tys. km na nowym rozrządzie i cisza. U pozostałych z mniejszymi nalotami też wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się komuś nie chce bawić w szukanie to wystarczy wyłożyć 2600 zł i 2h drogi trasą S8 z Łodzi w kier. Wrocławia w miejscowości BUKOWIE przy ul. Kasztanowej 5a jest Pan Grzegorz Fąfara, który w 6-7h ogarnia temat na gotowo. Ludzie po 500 km jeżdżą do niego:

http://allegro.pl/bmw-318d-320d-e90-wymiana-rozrzadu-silnik-n47-i6403917937.html#thumb/2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak się komuś nie chce bawić w szukanie to wystarczy wyłożyć 2600 zł i 2h drogi trasą S8 z Łodzi w kier. Wrocławia w miejscowości BUKOWIE przy ul. Kasztanowej 5a jest Pan Grzegorz Fąfara, który w 6-7h ogarnia temat na gotowo. Ludzie po 500 km jeżdżą do niego:

http://allegro.pl/bmw-318d-320d-e90-wymiana-rozrzadu-silnik-n47-i6403917937.html#thumb/2

ktoś już z forum wymieniał u tego pana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Heja,

 

Dzisiaj jadąc rano do pracy - 3 bieg, 1,5 tyś obr. spokojna jazda, zgasł silnik (318d, n47) i już nie chciał odpalić.

Pacjent pojechał na lawecie do warsztatu - okazuje się, że zerwany łańcuch. Dokładniejszą diagnozę będę miał jutro jak mechanik zrzuci silnik.

 

Samochód z 09.2010, n47, 318d 143KM. Przebieg 175k km.

 

I uwaga - rozrząd nie szeleścił, co było tysiące razy opisywane na forum. Jedyne objawy rozrządo-podobne były po odpaleniu na zimnym silniku po całej nocy - przez pierwsze 2 s od odpalenia było słychać metaliczne grzechotanie. Profilaktycznie miałem wymieniać przy 180kkm - nie zdążyłem.

 

Także wniosek jest taki - jeśli macie wątpliwość czy wymieniać - wymieniajcie. Koszt to jak ktoś ładnie napisał wcześniej na forum - porównywalny z kompletem nowych, dobrych opon i znacząco niższy niż w przypadku zerwania łańcucha.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując temat - głowica jest cała.

Możecie mi napisać jakie elementy na pewno należy wymienić w przypadku zerwanego łańcucha? Oczywiście pomijając kompletny zestaw rozrządu.

Mam tutaj na myśli elementy które ulegają uszkodzeniu przy strzelającym rozrządzie - zawory, etc.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla spokoju warto wymienić, ale reguły nie ma. U mnie auto z 2009,280 000km z czego 50 po programie i nic niepokojącego nie widzę. Będzie to mod na 2017 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.