Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to kolega co wystawiał listę łańcuchy i napinacze były febi
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli śmiało można takie brać, możliwe, że febi robi je na pierwszy montaż.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale widzieliście osobiście te części Febi że mają zeszlifowane logo?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Zasłużeni forumowicze
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja tez zakładałem Febi, z niedokładnie startymi numerami BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wczoraj odebrałem swoją F10 z wymiany rozrządu. Wymienili wszystko czyli łańcuchy, koła, ślizgi, napinacze, śruby, uszczelki, olej i filtr. Przy okazji poszło nowe kompletne sprzęgło i dwumas. Wszystko na ori częściach BMW. Nowe ślizgi są z gumowanymi łożami, dużo ciszej pracuje silnik. Mają szary kolor zamiast tego bursztynowego. Jedno z kół miało zjechane zęby na wysokość, masakra. Jeszcze chwila i łańcuch by przeskoczył. Auto ma oryginalny przebieg 126 tyś km. Oprócz wymiany został przepłukany silnik ze syfu, który się zebrał z oleju. Żeby było śmieszniej rozrządu nie było słychać. Wymieniłem profilaktycznie. Cena części na rozrząd, bez oleju i filtra, wyszła niecałe 1400 zł po rabatach.
Krzysztof
Opublikowano
Ja wczoraj odebrałem swoją F10 z wymiany rozrządu. Wymienili wszystko czyli łańcuchy, koła, ślizgi, napinacze, śruby, uszczelki, olej i filtr. Przy okazji poszło nowe kompletne sprzęgło i dwumas. Wszystko na ori częściach BMW. Nowe ślizgi są z gumowanymi łożami, dużo ciszej pracuje silnik. Mają szary kolor zamiast tego bursztynowego. Jedno z kół miało zjechane zęby na wysokość, masakra. Jeszcze chwila i łańcuch by przeskoczył. Auto ma oryginalny przebieg 126 tyś km. Oprócz wymiany został przepłukany silnik ze syfu, który się zebrał z oleju. Żeby było śmieszniej rozrządu nie było słychać. Wymieniłem profilaktycznie. Cena części na rozrząd, bez oleju i filtra, wyszła niecałe 1400 zł po rabatach.

 

 

Jakoś zaskakująco tanio jeśli wszystko na oryginalnych częściach. Wszędzie gdzie pytałem to wyliczali na kwotę 2000-2300. Nawet mam gdzieś wycenę z BMW za części dla jednego z warszawskich warsztatów, ale za robotę powiedzieli 2700 wiec odpuściłem.

 

 

 

 

 

 

Kris masz silnik n47d20c?

W mojej X1 mam przebieg 113 tys, chodzi cicho, w ogóle nie ma niepokojących oznakow ale jak się tyle naczytałem to tez myśle aby zajrzeć tam profilaktycznie. Widzę ze z tym silnikami to prawdziwa loteria. Jedni jeżdżą setki tysięcy km a niektórzy ledwo co im się licznik ruszył a pojawiają się problemy.

Opublikowano
Ja wczoraj odebrałem swoją F10 z wymiany rozrządu. Wymienili wszystko czyli łańcuchy, koła, ślizgi, napinacze, śruby, uszczelki, olej i filtr. Przy okazji poszło nowe kompletne sprzęgło i dwumas. Wszystko na ori częściach BMW. Nowe ślizgi są z gumowanymi łożami, dużo ciszej pracuje silnik. Mają szary kolor zamiast tego bursztynowego. Jedno z kół miało zjechane zęby na wysokość, masakra. Jeszcze chwila i łańcuch by przeskoczył. Auto ma oryginalny przebieg 126 tyś km. Oprócz wymiany został przepłukany silnik ze syfu, który się zebrał z oleju. Żeby było śmieszniej rozrządu nie było słychać. Wymieniłem profilaktycznie. Cena części na rozrząd, bez oleju i filtra, wyszła niecałe 1400 zł po rabatach.

 

 

 

Jakoś zaskakująco tanio jeśli wszystko na oryginalnych częściach. Wszędzie gdzie pytałem to wyliczali na kwotę 2000-2300. Nawet mam gdzieś wycenę z BMW za części dla jednego z warszawskich warsztatów, ale za robotę powiedzieli 2700 wiec odpuściłem.

 

 

Kris masz silnik n47d20c?

W mojej X1 mam przebieg 113 tys, chodzi cicho, w ogóle nie ma niepokojących oznakow ale jak się tyle naczytałem to tez myśle aby zajrzeć tam profilaktycznie. Widzę ze z tym silnikami to prawdziwa loteria. Jedni jeżdżą setki tysięcy km a niektórzy ledwo co im się licznik ruszył a pojawiają się problemy.

 

Do Fafary pisalem i dostałem taka odpowiedz: " Witam, łańcuchy napinacze i płozy Iwis, koła i śruby BMW, uszczelki w.reinz, elring, bosch. Do serwisu olejowego dopłata 210zł {czstrol 5w30, filtr mahle lub man). Pozdrawiam" bo z tego co czytam to warto zrobic 300-400 km i ludzie jezdza do nich z calej Polski.

 

PS: sorry za powtórzony wpis wyzej ale nie potrafie go usunac. :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak mam n47 184km, w manualu zawsze bardziej dostaje szczególnie jak koło dwumasowe jest już na wykończeniu. W sumie części wychodzą Ok 2000 zł, mi robili to pracownicy serwisu Bmw. Oni rabat na czesci maja 30% wiec cena tez inna jak dla prywatnych czy warsztatów. Krótko mówiąc cena taka była dla mnie bo ich znam...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Krzysztof
Opublikowano

Jestem po wymianie rozrządu w 'najgorszym' silniku z końcówką 'A'. Auto ma przejechane 330 tys. Około rok temu w ramach akcji BMW wymieniło mi górny napinacz i poinformowało mnie że rozrząd jest OK. Moja radość nie trwała długo bo wkrótce zacząłem słyszeć łańcuch. Spodziewałem się że po zdjęciu dekla ujrzę obraz nędzy i rozpaczy. Nic z tych rzeczy. Koła zębate wyglądały bardzo dobrze. Na szynach jedynie niewielkie wytarcia. Dolny łańcuch rzeczywiście był trochę rozciągnięty i miał delikatne luzy ale bez tragedii. Wtryski dwa dni wcześniej zalałem WD40. Co prawda z użyciem ściągacza ale wyszły bez problemu.

Niema więc reguły, ten łańcuch potrafi dotrwać niespotykanych w Polsce przebiegów:) Dodam że mam automat.

Części brałem ori od czescidobmw.pl. Jak już wcześniej pisano, producentem łańcuchów i napinaczy jest firma IWIS. Jeśli w pudełku febi jest to samo to nie warto przepłacać.

 

5dbf7110d352.jpg

b1739004c868.jpg

4db760708dfb.jpg

de7fd369e1a0.jpg

26352c18f8e5.jpg

Opublikowano

@pawelgawel

Wymieniałeś wał z kołem zębatym ?

Na oryginalnym łańcuchu te 330tyś ? Czy może już był wymieniany?

Możesz zdradzić jakie koszty wymiany rozrządu?

 

Sam mam N47D20A, przebieg 155tyś, auto osobiście sprowadziłem z Francji i zastanawiam się czy wymieniać łańcuch czy nie.

Jeden mechanik pracujący w serwisie BMW, powiedział że jak wymieniać to tylko z wałem, tylko że koszty strasznie wzrastają i wymiana mija się z celem.

Dodam że BMW E81 końcówka 2007r. czyli pierwsze silniki N47D20A. :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego hophopkins - zadzwoń sobie do kolegi z forum Gorik albo do wspomnianych wielkokrotnie Fąfarów i zapytaj. zęby zjedli na tych rozrządach,nie robią na odp..l ,więc na pewno się dowiesz konkretnie czy jest sens wymieniać u Ciebiewał czy nie.
Opublikowano

@hophophopkins Miałem wątpliwości czy aby mój rozrząd nie był wcześniej zmieniany ale nic na to nie wskazuje. W książce serwisowej nic na ten temat, wszystkie śruby nietknięte, poza tym miałem stary typ prowadnic. Auto z 8.2008. Wału nie ruszałem, nie chciałem aż tak ingerować, poza tym byłby dodatkowe koszty. Wymianę robiłem razem z dobrym znajomym mechanikiem. Kosztowało mnie to po dobrej znajomości 500zł, regularna cena byłaby co najmniej 2 razy tyle.

Jeśli nie jesteś w stanie sam ocenić w jakiej kondycji jest rozrząd to rzeczywiskie warto popytać specjalistów.

 

A tu wykaz moich części:

Lp. Kod towaru Nazwa towaru Ilość Cena netto Cena brutto

1 11127807017 USZCZELKA 1 93,69 PLN 115,24 PLN

2 11137807302 USZCZELKA 1 74,37 PLN 91,48 PLN

3 11147797490 PIERŚCIEŃ USZCZELNIAJĄCY 1 85,47 PLN 105,13 PLN

4 11147797491 USZCZELKA METALOWA 1 74,37 PLN 91,48 PLN

5 11317797514 KOŁO ŁAŃCUCHOWE WAŁKA ROZRZĄDU 1 130,36 PLN 160,34 PLN

6 11317797516 ŚRUBA 3 3,01 PLN 3,70 PLN

7 11317797898 SZYNA NAPINAJĄCA 1 68,08 PLN 83,74 PLN

8 11317797899 SZYNA PROWADZĄCA 1 81,26 PLN 99,95 PLN

9 11317797900 SWORZEŃ ŁOŻYSKOWY 2 10,56 PLN 12,99 PLN

10 11318570649 ŁAŃCUCH ROZRZĄDU 1 330,96 PLN 407,08 PLN

11 11417797896 ŁAŃCUCH 1 115,08 PLN 141,55 PLN

12 11417798019 KOŁO ŁAŃCUCHOWE 1 67,87 PLN 83,48 PLN

13 11417807350 ŚRUBA 1 9,21 PLN 11,33 PLN

14 11437794698 O-RING 1 4,31 PLN 5,30 PLN

15 11618509115 O-RING 1 17,68 PLN 21,75 PLN

16 13527797905 NAPINACZ ŁAŃCUCHA 1 199,02 PLN 244,79 PLN

17 13527797906 KOŁO ŁAŃCUCHOWE 1 39,26 PLN 48,29 PLN

18 13527797908 SWORZEŃ 4 9,26 PLN 11,39 PLN

19 13527800395 ŚRUBA 1 7,85 PLN 9,66 PLN

20 13527800396 ŚRUBA 3 2,18 PLN 2,68 PLN

21 13528573158 SZYNA PROWADZĄCA 1 94,07 PLN 115,71 PLN

22 13528573159 SZYNA NAPINAJĄCA 1 68,08 PLN 83,74 PLN

23 13528589971 ŁAŃCUCH ROZRZĄDU 1 151,66 PLN 186,54 PLN

24 293.140/ELR PODKŁADKA TERMICZNA WTRYSKIWACZA 4 2,65 PLN 3,26 PLN

Całkowita wartość zamówienia (brutto): 2210,30 PLN

 

Dodatkowo wymieniłem płyn chłodniczy, uszczelki podstawy filtra oleju i chemicznie wyczyściłem DPF.

Opublikowano
Kupiłem dziś graty do wymiany.. W pudełkach Febi iwis i zeszlifowane numery.. Jako ciekawostka mój tata popatrzył na te klamoty i powiedział "przecież to k....wa zaraz znów będziesz musiał robić taki badziew" :p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez miałem okazje widziec taki komplet. Bardziej to do motoru lub roweru sie nadaje niz do auta... takie czasy
Opublikowano

panowie spokojnie :)

do motoru to pasuje łancuch z bmw 116i 1.6 benzyna to pasuje akurat do ktm 525...

sprawdzone przymierzone....

Opublikowano
Kolego w rieju 50 na am6 miałem konkretniejszy :p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
chyba napedowy.... ja mowie o tym ze łancuch z rozrzadu motocykla o pojemnosci 525 pasuje do rozrzadu zastosowanego w silniku o pojemnosci 1600 swoja droga firma DID produkuje rewelacyjne łancuchy podejrzewam ze swietnie spisałyby sie w N47 trzebaby tylko znac typ łancucha...
Opublikowano
chyba napedowy.... ja mowie o tym ze łancuch z rozrzadu motocykla o pojemnosci 525 pasuje do rozrzadu zastosowanego w silniku o pojemnosci 1600 swoja droga firma DID produkuje rewelacyjne łancuchy podejrzewam ze swietnie spisałyby sie w N47 trzebaby tylko znac typ łancucha...

 

Cypisek ja tez latam enduro na KTMie już pare lat w tej chwili 450 na wtrysku i właśnie do rozrządu nie polecają łańcuchów DIDa tylko oryginalne z KTMa które produkuje IWIS :-)

Opublikowano
no ciekawe ;) w honda i yamaha spisuje sie rewelacyjnie ale w motocross .... KTM wg mnie za cena / jakość wypada bardzo średnio a prowadzi się podobnie.. koniec offtopa o motocyklach
Opublikowano

Proszę o sugestie.. Nie mam kanału i..

Czy wyjąć silnik bez skrzyni biegów i tu drugie pytanie czy trzeba pas przedni zdejmować czy zamieszczę się.

Czy wyjąć że skrzynia biegów i rozebrać pas przedni?

Naturalnie samochód mogę lekko sobie wózkiem widłowym podnieść żeby odkręcić od spodu łapy skrzyni

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Wyciągałem sam silnik bez skrzyni (automat). Auto musisz podlewarować albo wjechać na jakieś klocki bo musisz wleźć pod auto i odkręcić parę śrub od skrzyni, rozłączyć dpf od wydechu, rozłączyć przewody paliwowe i odkręcić poduszki silnika. Najlepiej podwiesić silnik, wyjąć poduszki i opuścić go całkowicie - będzie więcej miejsca przy śrubach skrzyni ale nadal ciasno - nie wystraszy komplet kluczy z lidla... Potrzebne e-torxy nasadowe i oczkowe. Skrzynię podeprzeć od spodu. Przewodów klimatyzacji też nie ruszaj - wystarczy odkręcić kompresor i podwiesić go obok. Wiązkę silnika wypiąć z puszki. Pasa przedniego nie trzeba ruszać - jak wszystko po rozłączasz to jest dość miejsca żeby silnik wyjąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.