Skocz do zawartości

320d makabryczny spadek mocy - ogólnie samochód zagadka


raszter90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

półtorej roku temu kupiłem E46 320d 1998r. Przez pół roku jeździłem bez większych problemów. Później się zaczęła lawina problemów, z którymi tak na prawdę nie poradziłem sobie do dnia dzisiejszego. Z takich ciekawszych rzeczy to 4 razy regenerowałem turbo ;] (pozostawcie to bez komentarza, ale jakby ktoś pytał to zdecydowanie polecam nową lub używkę, regeneracja = porażka), wymieniałem głowice, rozrusznik no i ostatnimi czasy padł sterownik pompy wtryskowej a po jego regeneracji było jeszcze gorzej. Auto ciągnęło normalnie, ale jak się trochę rozgrzało to następował spadek mocy i kopcenie jakby coś się paliło. Na kompie wraz z mechanikiem zauważyliśmy, że przestawia się kąt wtrysku. Okazało się, że pompa wtryskowa się przyciera i przepala przy okazji bezpiecznik od pompki paliwa. Wymieniłem pompę na używkę z jakiegoś niedużego przebiegu około 180k (anglik).

 

I teraz opiszę mój aktualny problem.

Silnik ogólnie wydaje mi się, że pracuje równo i nawet nie kopci. Problem polega na tym, że traci moc (zazwyczaj gdy jest już rozgrzany, chociaż czasami dzieje się tak na zimnym). Odpalam, jadę i wszystko ładnie. Moment i moc jest zadowalająca (przyjemnie wciska w fotel). Jadę sobie równo na 5 biegu z włączonym tempomatem około 90-100km/h. Nagle czuć spadek mocy, na ekonomizerze wskazówka spada do około 4-5l, a gdy wcisnę pedał gazu podniesie się maksymalnie do 9l i samochód można w tym momencie wyprzedzić na piechotę. Bardzo bardzo bardzo wolno się rozpędza. Po redukcji na 4 bieg ekonomizer czasami dobije do 9l czasami do 12l. Brak mocy zazwyczaj jest odczuwalny do momentu, gdy nie osiągnie około 2900obrotów. Wtedy zazwyczaj zaczyna przyspieszać normalnie. Po redukcji na 3 bieg jest tak samo, do 2900obr nie czuć przyspieszenia i nagle jak z procy. Gdy się tak dzieje to nawet na jałowym biegu po wciśnięciu gazu silnik wolniej wkręca się na obroty. Czasami jeszcze pomaga, gdy podczas jazdy (gdy nie ma mocy) wcisnę sprzęgło i przegazuję na maxa, wtedy czasami odzyskuje moc, jednak nie zawsze.

Rzeczy które zrobiłem w celu usunięcia usterki, ale nic nie pomogło:

- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia,

- wyczyszczenie zaworu EGR,

- wymiana elektrozaworów EGR i turbo (oryginalne sprawne używki, wcześniej zamieniłem swoje miejscami, ale nic nie dało),

- zaślepienie EGR (dopiero dzisiaj więc jeszcze dużo nie jeździłem, ale po przejażdżce stwierdzam, że problem nie zniknął),

- nasmarowanie cięgna przy turbo oraz wcześniej w zaworze EGR.

 

Dosłownie ręce mi opadają, nie mam już siły na ten samochód. Proszę o pomoc, może których z Was wpadnie co może być przyczyną. Dużo się naczytałem o przyczynach podobnego zachowania, ale po zastosowaniu zaleceń nie przyniosły one żadnego większego rezultatu.

Ogólnie zaczęło się tak dziać po wymianie pompy. Wcześniej zdarzały się podobne sytuacje, ale to była wina turbo, które niedługo potem padało. Teraz od wymiany pompy zrobiłem już około 1500km, turbo nie padło ale pojawia się ten problem ze spadkiem mocy.

 

Mam totalnego "wqrwa" na ten samochód i jak mi Panowie nie pomożecie to go obleje benzyną i podpale... :P :P :P .

 

Możliwe, że nie opisałem wszystkiego, więc śmiało zadawajcie pytanie, które mogą wam pomóc w eliminowaniu i diagnozowaniu usterek.

 

ps.

Dodam jeszcze jedną zagadkową sytuację. Chodzi o tzw. gruszkę podciśnienia, która jest przez zaworkiem turbiny. Otóż gdy ją podłączę to gdy nawet auto ciągnie normalnie to czuć, że turbo ciągnie równomiernie, ale rozwija jakieś 80% mocy. Zdarzają się takie chwilowe momenty, gdy osiąga 100%, ale to na bardzo krótko i przy obrotach powyżej 3tysięcy. Po ominięciu tej gruszki, gdy auto ciągnie normalnie czuć, że osiąga 100% mocy. Gruszkę kupiłem inną używaną na allegro, bo myślałem że moja jest nieszczelna, ale chyba się jednak pomyliłem.

 

Pozdro,

Ariel

Edytowane przez raszter90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod komputer i diagnostyka pod obciażeniem :) i powinno sie wyjaśnić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolega wyżej napisał, znajdz kogoś z kablem i sam sie przekonasz bo można ponieść duże koszty a efektu nie będzie żadnego!. Zdiagnozowali dlaczego sterownik od pompy padł ?? Piszesz że kąt wtrysku sie przestawia czyli tłoczek sie prawdobodobnie przyciera, jeżeli to to rób to szybko bo czeka cie regeneracja sterownika bo wcześniej przepalił się prawdopodobne od tego. Jeżeli samochód po przekroczeniu 3000 obr obcina dawke paliwa to wpada w tryb awaryjny a więc porządna diagnostyka pod obciążeniem. Kalibracja pompy była robiona disem ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa pada? ...

Powinieneś mieć dwie...

nie rozumiem...jak dwie pompy???

 

Dokładnie jak kolega wyżej napisał, znajdz kogoś z kablem i sam sie przekonasz bo można ponieść duże koszty a efektu nie będzie żadnego!. Zdiagnozowali dlaczego sterownik od pompy padł ?? Piszesz że kąt wtrysku sie przestawia czyli tłoczek sie prawdobodobnie przyciera, jeżeli to to rób to szybko bo czeka cie regeneracja sterownika bo wcześniej przepalił się prawdopodobne od tego. Jeżeli samochód po przekroczeniu 3000 obr obcina dawke paliwa to wpada w tryb awaryjny a więc porządna diagnostyka pod obciążeniem. Kalibracja pompy była robiona disem ??

 

pompa wtryskowa została wymieniona bo zaczęła się przycierać i dlatego przepalił się sterownik pompy, czyli tak jak napisałeś...kąt wtrysku się zmieniał bo pompa się przycierała, a to przepaliło sterownik...

 

po przekroczeniu 3000 obr właśnie ciągnie normalnie...a dokładnie od około 2900 obr...gdy przeciągam ją cały czas na wysokie obroty to jedzie normalnie...

 

co do kalibracji pompy nie jestem pewny ale zapyta mechanika, który mi to robił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolego źle zrozumiałem :D A więc jak tam przepływka może już pada ??Odepnij wtyczke od niej i się przejedz zobacz jak będzie. Zmieniałeś przepływke ?? Pisałeś że ominołęś zbiornik podciśnienia przed turbo możesz tak jeździć jak jest lepiej. Może zmienna geometria ci się przycina, turbo używane?? Jak tam cięgno luźno chodzi ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolego źle zrozumiałem :D A więc jak tam przepływka może już pada ??Odepnij wtyczke od niej i się przejedz zobacz jak będzie. Zmieniałeś przepływke ?? Pisałeś że ominołęś zbiornik podciśnienia przed turbo możesz tak jeździć jak jest lepiej. Może zmienna geometria ci się przycina, turbo używane?? Jak tam cięgno luźno chodzi ???

przepływka była wymieniana w zeszłym roku i wszystko było elegancko...nie wiem czy było oprogramowanie do niej przeinstalowane, ale chodziło wszystko dobrze...teraz jak ją odłączyłem to czuć wyraźny spadek mocy a po za tym zauważyłem również ten jeszcze właśnie ten opisany problem spadku mocy...czyli podsumowując po odpięciu przepływki samochód jest słabszy i jeszcze są te objawy spadku mocy które znikają po osiągnięciu około 2900 obr.

 

Co do turbiny to była ona regenerowana niedługi przed wymianą pompy czyli jakieś 1500km temu. Cięgno chodzi raczej płynnie bez skakania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jeszcze do sprawdzenia czujnik ciśnienia doładowania (za kolektorem na jednej śrubce siedzi) ale on chyba albo działa albo nie, wiec nie wiem czy może oszukiwać.

ja mimo wszystko sprawdziłbym ten zaworek od turbo

kolejna sprawa to filtr paliwa, zobacz czy nie masz syfu, ja sam miałem 2 błędy pompy wtryskowej bo paliwo nie przechodziło jak trzeba przez filtr.

 

I tak jak pisali, szukaj kogoś z kablem i podczas jazdy sprawdzicie parametry. Przy okazji musisz sprawdzić czy przepływka jest po adaptacji ale to przy okazji robienia testów dynamicznych na inpie ci ktoś sprawdzi :)

 

co do awarii to myśle że moge się z tobą równać :P

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jeszcze do sprawdzenia czujnik ciśnienia doładowania (za kolektorem na jednej śrubce siedzi) ale on chyba albo działa albo nie, wiec nie wiem czy może oszukiwać.

 

Może oszukiwać ostatnio było na forum i ktoś miał ciśnienie 700 !!! Więc trzeba porównać ciśnienie atmosferyczne z tym w kolektorze lub zrobić test disem tego czujnika.

 

 

 

Jaką przepływke kupiłeś ?? Bosch?? Pierburg(Wkład)?? Jak coś innego to może być przepływka bo reszta to szajs! Kolego na 4 biegu dochodzi ci ekonomizer do 20 ?? Czy dochodzi do 20 i jak czujesz ten spadek mocy to się cofa?? Może dolot masz gdzieś nieszczelny pomiędzy przepływką a turbo i przeładowuje ?? lub może gdzieś dziura w dolocie nic nie syczy??

 

Skąd jesteś może ktoś ci pomorze w diagnozie bo bez kompa można naprawde długo szukać i nic się nie znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jeszcze do sprawdzenia czujnik ciśnienia doładowania (za kolektorem na jednej śrubce siedzi) ale on chyba albo działa albo nie, wiec nie wiem czy może oszukiwać.

ja mimo wszystko sprawdziłbym ten zaworek od turbo

kolejna sprawa to filtr paliwa, zobacz czy nie masz syfu, ja sam miałem 2 błędy pompy wtryskowej bo paliwo nie przechodziło jak trzeba przez filtr.

 

I tak jak pisali, szukaj kogoś z kablem i podczas jazdy sprawdzicie parametry. Przy okazji musisz sprawdzić czy przepływka jest po adaptacji ale to przy okazji robienia testów dynamicznych na inpie ci ktoś sprawdzi :)

 

co do awarii to myśle że moge się z tobą równać :P

 

- coś czytałem o tym czujniku ciśnienia doładowania, ale dzisiaj już nie chciało mi się go wyciągać, bo za mocno się wqrwiłem jak uwiadomiłem sobie, że wymiana elektrozaworów nic nie dała..;] ale jak już się za niego zabiorę to co mogę z nim zrobić??? chyba jedynie wyczyścić a to wątpię czy coś pomoże..;/

 

- o jaki zaworek od turbo Ci chodzi???

 

- filtr paliwa był wymieniany jakieś 2000km temu ale sprawdzę bo przyszły mrozy a ja miałem letnie paliwo w zbiorniku może coś się tam wytrąciło...

 

- a z tymi awariami to jestem chyba w ścisłej czołówce ;D przez półtorej roku włożyłem w nią chyba blisko 10tys zł i nadal nie chodzi... :mad2:

 

Jaką przepływke kupiłeś ?? Bosch?? Pierburg(Wkład)?? Jak coś innego to może być przepływka bo reszta to szajs! Kolego na 4 biegu dochodzi ci ekonomizer do 20 ?? Czy dochodzi do 20 i jak czujesz ten spadek mocy to się cofa?? Może dolot masz gdzieś nieszczelny pomiędzy przepływką a turbo i przeładowuje ?? lub może gdzieś dziura w dolocie nic nie syczy??

 

Skąd jesteś może ktoś ci pomorze w diagnozie bo bez kompa można naprawde długo szukać i nic się nie znajdzie

 

- przepływka była na pewno kupiona używana nie wiem jakieś firmy b załatwiał mechanik, ale zdaje się że to Boscha...

 

- jeżeli samochód ciągnie normalnie to na 4 biegu dochodzi normalnie do 20l, ale gdy czuje spadek mocy to dochodzi max do 10l a gdy zredukuje do 3 to max do 12l...co do dolotu to zdaje się że powinien być szczelny bo po pierwsze był uszczelniany przy mnie przez mechanika a po drugie nie słychać żadnego syczenia...ale dla pewności sprawdzę przy następnej próbie podjęcia walki z samochodem prawdopodobnie w weekend..;] a może orientujesz się gdzie najczęściej tworzą się nieszczelności w dolocie, może jest jakieś typowe miejsce dla tych silników???

 

- mieszkam pod Toruniem może jest ktoś kto jest z tych okolic i jest dobrze obcykany w temacie BMW...;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz kolego komp obcina dawke paliwa jak takie rzeczy sie dzieją bo wpada w tryb awaryjny . PS jak chcesz to możesz przyjechać do Włocławka to sie zobaczy co tam piszczy zrobi sie testy disem i pomiary pod obciążeniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz kolego komp obcina dawke paliwa jak takie rzeczy sie dzieją bo wpada w tryb awaryjny . PS jak chcesz to możesz przyjechać do Włocławka to sie zobaczy co tam piszczy zrobi sie testy disem i pomiary pod obciążeniem

 

no może masz racje też o tym myślałem, ale dlaczego w takim razie jak dojdzie do 2900 obr to wszystko wraca do normy??? tryb awaryjny wyłącza się wtedy tak sam z siebie??? próbowałem jeszcze takiego myku, że jak nie ma mocy to wyłączyłem i włączyłem zapłon w trakcie jazdy ale to nic nie dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zaworek podciśnienia co steruje turbina (nie wiem czemu ludzie nazywaja go elektrozaworek jak w nim nie ma żadnego prądu )

 

przybij piątke, ja rok jazdy, ledwo 10tyś zrobiłem i ponad 5 tyś naprawy. Ale plus jest, wyleczony z diesla na wiele lat, jeśli ropa to na 6 cylindrach i młody silnik obojętnie jakie auto.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zaworek podciśnienia co steruje turbina (nie wiem czemu ludzie nazywaja go elektrozaworek jak w nim nie ma żadnego prądu )

 

Dobre kolego to ty może nie wiesz co to jest dokładnie ??? Rozbierałeś to kiedyś ?? Sądze że nie ! W środku jest elektromagnes który steruje zasysaniem gruszki w danym momęcie jakie żąda ECU. Sterowane jest to Dwoma kabelkami które idą do elektrozaworku i napewno tam jest prąd bo jeżeli się niemyle właśnie poprzez odpowiednie napięcie na nim w danej chwili się otwiera i zamyka lecz jest to wyrażane w procentach, elektrozaworek od turbiny na jałowym ma 95 % użycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zaworek podciśnienia co steruje turbina (nie wiem czemu ludzie nazywaja go elektrozaworek jak w nim nie ma żadnego prądu )

 

przybij piątke, ja rok jazdy, ledwo 10tyś zrobiłem i ponad 5 tyś naprawy. Ale plus jest, wyleczony z diesla na wiele lat, jeśli ropa to na 6 cylindrach i młody silnik obojętnie jakie auto.

 

ja też już się wyleczyłem na dobre z diesla... KOCHAM BMW ale jak na razie mam go kompletnie dosyć... :( :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem na diagnostyce komputerowej...wywaliło błąd przepływomierza...czekam na przepływkę, żeby podmienić i sprawdzić czy będzie różnica...

 

ogólnie to nie czaje tego samochodu...nic przy przepływce na razie nie grzebałem, ale samochód zaczął się zachowywać trochę inaczej...mianowicie ciągnie równomiernie bez tych spadków mocy, ale jest to jakieś 70-80% jej potencjału mocy...;/ może faktycznie to przepływka szaleje...jak przełożę inną to napisze jakie były efekty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przekładka przepływki nic nie pomoże, trzeba wgrac nowe oprogramowanie. U mnie rowniez są spadki mocy i dzisiaj podmienilem działający elektrozawor od turbo z innego auta i było o wiele lepiej ale założylem jeszcze raz moj (prawdopodobnie zepsuty) okazało sie ze na moim tez chodzi lepiej niz przed tą całą podmianką :mad2: wie ktoś może o co biega ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przekładka przepływki nic nie pomoże, trzeba wgrac nowe oprogramowanie. U mnie rowniez są spadki mocy i dzisiaj podmienilem działający elektrozawor od turbo z innego auta i było o wiele lepiej ale założylem jeszcze raz moj (prawdopodobnie zepsuty) okazało sie ze na moim tez chodzi lepiej niz przed tą całą podmianką :mad2: wie ktoś może o co biega ??

 

adaptacja przepływki nie zawsze jest potrzeba z tego co wyczytałem...jak w zeszłym roku wymieniałem przepływkę to żadnej adaptacji nie robiłem a śmigała aż miło...u mnie wymieniłem elektrozawory na inne i nie było żadnej reakcji... a u Ciebie może tylko chwilowo się polepszyło...i za kilka kilometrów wróci do stanu poprzedniego...;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wężyki od podciśnienia były źle podłączone?? Co do adaptacji to należy porównać swoje nr sterownika z tabelką która jest w TIS i wszystko będzie wiadomo . W inpie w zakładce "silnik" jest identyfikacja sterownika tam są nr które trzeba porównać. Ja np u siebie musiałem robić adaptacje ponieważ miałem nawet stare oprogramowanie A5 po adaptacji zrobiło sie D5 i wszystko gra jak należy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.