Skocz do zawartości

320d /problemy z uruchomieniem - bendix ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od czasu kiedy temperatura w regionie gdzie mieszkam oscyluje w granicach -1 do -12 w nocy mam klopoty z uruchomieniem auta.

Auto zachowuje sie następująco, wiem natomiast ze nie wszystkie mam sprawne swiece zarowe ! ale nie o tym mowa.

 

- czesto bendix w rozruszniku nie zatrybia przy przekreceniu rozruszika, slychac tylko jak sam wchodzi na obroty.

- czesto bendix rozłącza sie podczas krecenia w chwili gdy auto juz prawie odpala, slychac jak wchodzi na obroty i sie wyłącza

 

~myslalem ze moze to kwestja akumolatora i jego z tego wyniaka niestabilna praca bendixa, podlaczylem pod prostownik, rano aku krecil żwawiej ale nie zmienilo to nic zupelnie bo temat rozączania pozostał.

~przy temperaturze ok + 10 problem nie istnieje, za kazdym razem odpala od 1 strzalu nic nie rozłącza itd.

~czasami auto odpala bez problemu, nawet jak temperatura jest w okolicy -8

 

/chialem sie dowiedziec co o tym myslicie ?! jakies wnioski ? recepty ?

z gory dzieki za porady !!

Opublikowano
Witam to co u ciebie sie dzieje to nie tulejki jak napisał przedmówca .Rozrusznik dziala tak, bedix jest wpychany przez elektromagnes na koło zamachowe i wirnik rozrusznika dopiero nim kreci .U ciebie z tego co opisujesz ewidetnie do wymiany elektromagnes bo rozrusznik wchodzi na obroty sam bedix nie ma mozliwosci sie krecenia bo to nie jest silnik tylko zebatka ,chyba ze sie zablokuje ale tylko i wyłacznie na pracujacym silniku.Elektromagnes nie domaga i raz wrzuci bedix a raz nie i z tad te objawy
Opublikowano

no faktycznie, ma to sens, rozrusznik za kazdym razem sie włącza, nie zawsze zatrybi o koło zamachowe, ale rozrudzik działa zawsze.

krew mnie zalewa jak krece juz prawi eodpala, doslownie 1/4 obrotu koła i odpaliby normlanie a tu, slysze tylko dziek rozłączonego rozrusznika jak wchodzi na obroty i du.. / myslalem ze to moze aku, nie jest w stanie poprawnie sterowac rozrusznikiem jak cala noc bylo -14

ale chyba problem tkwi w tym co piszesz ROBERT.

Myslalem nad tym z innej strony, moze tuleje sa zabrudzone, w skutek zimna jeszcze trudniej sie przesuwają i to moze byc problem ?

Opublikowano

wiecie moze jaki koszt takiej przyjemnosci = regeneracji rozrusznika ?

znalazlem na allegro nowy za 320zł, moze nie warto go reanimowac ?

Opublikowano
Sprawdz dobrze ten cienki kabelek co dochodzi do wrzutki czy nie jest luźny bo jak tam bedzie zasniedziale to zamaly prad na elektromagnesie tez nie bedzie chcial go dobrze załaczac
Opublikowano

jutro jak bedzie troche cieplej to zobacze co i jak, masz moze gdzies pod ręką manuala i strone gdzie on sie dokładnie znajduje ?

 

/ok wszystko, mam "naprawiam sam bmw e46, strona 81"

jest dokaldnie to co pisales:

 

"... w razie uszkodzenia wyłącznika elektromagnet. zebnik rozrusznika

nie jest wprowadzany w wieniec zebaty kola zamach. i rozrusznik

nie moze obracacsilnikiem. To uszkodzenie wystepuje czescien niz

uszkodzenie silnika rozrusznika"

 

wniosek = uszkodzony włącznik elektromagnetyczny zębnika rozrusznika

Opublikowano

Tutaj widać ten cieńki kabelek.

 

http://image.automotive.com/f/techarticles/18943054+soriginal/eurp_0907_24_z+bmw_m3_e36_upgrades+starter_motor.jpg

Opublikowano

super dzieki,

czy dobrze widze ze napiecie przychodzi do elektromagnesu?

 

znalazlem w necie rozne oferty zw. z elektromagnesem do e46 320d, ceny za nowy od 50zł w góre,

chyba najekonomicznej byloby wymienic sam elktromagnes.

Opublikowano
Jak bedziesz miał go juz na wierzchu to sprawdz reszte podzespołów, szkoda było by wyciągać ponownie z jakiś czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.