Skocz do zawartości

Duży problem z elektryką/elektroniką


Koral32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam BMW e90 318d, auto kupione po przebiegu 5000km w 2009 roku, po pierwszym roku nie było żadnych problemów. Problem pojawił się półtora roku temu, wyskakiwała mi cały czas kontrolka akumulatora, no ale auto od sprzedaży do kupna stało 9 miesięcy bez ruchu, więc wymieniłem akumulator, i wszystko było ok, ale po wymianie akumulatora po 7 miesiącach zaczęła mi wyskakiwać kontrolka samochodu na podnośniku, i kontrolka zegara o po każdym załączeniu silnika miałem reset wszystkiego, no to pojechałem do serwisu BMW w Mikołowie i powiedziałem jaka jest sytuacja to powiedzieli mi że może gdzieś być przebicie w aucie, i chcieli wziąć 3000zl za znalezienie usterki , to podziękowałem i pojechałem do ASO w Katowicach, powiedzieli że żadnego przebicia nie ma tylko akumulator padł (trochę byłem zdziwniony bo 7 miesięcy i nowy akumulator, no ale ok zgodziłem się na wymianę) i wszystko było ok do stycznia, i znowu taka sama sytuacja, z tym że teraz podczas mrozów wystarczyło że postał dzień i padał, no to się wku..... pojechałem przedwczoraj do Mikołowa bo miałem dodatkowo serwis i powiedziałem im o problemie, przyjechałem na drugi dzień powiedzieli że to wszystko zżera GPS ale oni nie mogą go usunąć bo auto w leasingu i powiedzieli że zamontowali jakieś przekaźniki i że już tak nie będzie. NO I NAJLEPSZY NUMER : PRZYJEŻDŻAM NA DRUGI DZIEŃ ODEBRAĆ AUTO, GOŚĆ MI DAJE KLUCZYKI , WCHODZĘ DO AUTA , A AUTO NIE ODPALA, IDE DO NIEGO , A ON ZE ZARAZ SIĘ TYM ZAJMIEMY, MINĘŁO 30 MINUT, PRZYSZEDŁ I POWIEDZIAŁ ZE ZAPOMNIELI WYŁĄCZYĆ GPSa I DLATEGO TAK SIĘ STALO I JUŻ WSZYSTKO BĘDZIE OK, I WCZORAJ POJECHAŁEM DO PRACY, WYCHODZĘ PO PRACY Z FIRMY I ZNOWU NIE MOGĘ ODPALIĆ, kolega przyjechałem i przez kable odpaliłem, i teraz moje zapytanie: CO TO MOŻE BYĆ?????????? BO JUŻ PO PROSTU NIE WIEM? W SERWISACH MI GADAJĄ ŻE WSZYSTKO JEST OK???????????????????????? Proszę o odpowiedź kogoś kto się na tym bardzo dobrze zna, bo jak w serwisie nie wiedzą co się dzieje to ja nie wiem kto to może wiedzieć??????????????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety- takie serisy- jak komputer nie pokarze co jest to [BAD]- zaczyna sie wymieniactwo...poszukaj dobrego elektryka-DOBREGO- to opanuje sprawe

dobre wspomnienia mam po zakładzie na krzemiennej w katowicach- zapytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w e60 przy takich samych objawach poszla wiazka kabli w bagazniku w (zawiasie) pracy maks 1h (w moim przypadku) a poszukiwania usterki ho ho ho spory okres czasu:) akumulator rowniez wymienialem, na szczescie bylem za granica wiec nie jezdzilem po zadnych serwisach zaoszczedzilem sporo siano bo z tego co czytam na forum co chwile komus sie przytrafiala problemy z rozladowywaniem aku a ASO tylko wymienia i kasuje hahaha :norty: poczytaj na forum, szybciej sam dojdziesz do tego co sie dzieje niz te ASO...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator odrzucam bo na pewno jest ok, "coś" po prostu pobiera bardzo dużo prądu, powiedzieli mi że ten GPS i dali jakieś przekaźniki, ale znów miałem problem, no ok spróbuje coś sam poszukać, a może już będzie wszystko ok, tylko dziwi mnie że oryginalnym salonie BMW i ASO nie umieją znaleźć i usunąć usterki? To nie wiem po co takie serwisy wg są. W serwisie mi powiedzieli że podłączyli wszystko do komputera i wyszło im że jest wszystko ok;/;/;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzić przede wszystkim akumulator, w jakim jest stanie, jakie trzyma napięcie, jaka gęstość elektrolitu itd. Sprawdzić czy jest dobre ładowanie z alternatora, sprawdzić co pobiera i w jakiej ilości prąd w uśpieniu. Eliminowac poszczególne elementy wyciągając przekaźniki czy bezpieczniki. Punktem zaczepienia byłby tu przede wszystkim ten GPS.

 

czy przy wymianie aku była wymiana rejestrowana w komputerze auta? Aku wymieniony na dokładnie taki sam, czy była zmiana pojemnosci?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była zmiana pojemności z 70 do 90Ah, co do ładowania akumulatora itp to oni mi wszystko "ponoć" sprawdzili a co do wymiany akumulatora to było w ASO więc "chyba" zmienili w systemie BMW że została zmieniona pojemność ale głowy sobie za to nie dam urwać bo po prostu nie wiem, ale wydaje mi się że oni chyba takie rzeczy wiedzą że trzeba zmienić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie przepraszam, wymiana akumulatora nie była w serwisie tylko prywatnie i pytanie mam , czy to właśnie że została zamieniona z 70Ah na 90Ah i programowa nie zmieniono może mieć taki skutek??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A nie przepraszam, wymiana akumulatora nie była w serwisie tylko prywatnie i pytanie mam , czy to właśnie że została zamieniona z 70Ah na 90Ah i programowa nie zmieniono może mieć taki skutek??

 

Niestety ale tak, komputer ma zaprogramowane że w samochodzie jest nadal 70AH i ładuje go mniejszym prądem przez co jest niedoładowany, przez taki czas mógł też już uszkodzić się IBS lub regulator, teraz naładuj akumulator do pełna i jedź do kogoś lub do ASO żeby zmienili pojemność aku w CAS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ile w ASO wezmą za coś takiego?

 

Gdy pytałem w ASO M-cars o zmianę pojemności baterii to powiedzieli że przeprogramowanie 600 zł, lepiej znajdź kogoś na forum z twojej okolicy bo to można zrobić programem NCS lub DIS-em w kilka minut, chłopaki na forum sami sobie to zrobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile w ASO wezmą za coś takiego?

 

daj sobie spokój z ASO, poszukaj kogoś w okolicy kto ogarnia INPĘ, NCSa

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po wymianie akumulatora, za adaptację bo zwiększyłem pojemność aku, u elektronika zapłaciłem 30 zł. Poza tym, w cenie, przejrzał mi elektronicznie całe auto - błędów brak...

Nie wiem skąd w serwisie cena za taką usługę 600 zł, bo sama adapacja nowego aku trwała max 5 min wraz z podłączeniem wyczki do kompa i auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem skąd w serwisie cena za taką usługę 600 zł, bo sama adapacja nowego aku trwała max 5 min wraz z podłączeniem wyczki do kompa i auta.

 

Adaptacja (rejestracja) akumulatora jest w przypadku kiedy wymienia się baterię o takiej samej pojemności jak była i koszt w ASO to ok. 150 zł a jeśli włożymy aku o innej pojemności to trzeba przeprogramować CAS i ta usługa kosztuje 600 zł i faktycznie jest to chora cena ale tak jest w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego, ze auto "uczy się" akumulatora, wraz z wiekiem zaczyna już zużyty akumulator ładować większym prądem.

Ładowanie nowego akumulatora takim samym prądem jak stary akumulator doprowadzi do szybszego zużycia.

 

Dlatego po wymianie należy "zarejestrować" nowy akumulator aby elektronika zaczęła od nowa "uczyć się".

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego, ze auto "uczy się" akumulatora, wraz z wiekiem zaczyna już zużyty akumulator ładować większym prądem.

Ładowanie nowego akumulatora takim samym prądem jak stary akumulator doprowadzi do szybszego zużycia.

 

Dlatego po wymianie należy "zarejestrować" nowy akumulator aby elektronika zaczęła od nowa "uczyć się".

Jeśli więc wymienimy akumulator na nieco większy to nieco większe ładowanie będzie w sam raz ??? :cry:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego, ze auto "uczy się" akumulatora, wraz z wiekiem zaczyna już zużyty akumulator ładować większym prądem.

Ładowanie nowego akumulatora takim samym prądem jak stary akumulator doprowadzi do szybszego zużycia.

 

Dlatego po wymianie należy "zarejestrować" nowy akumulator aby elektronika zaczęła od nowa "uczyć się".

Jeśli więc wymienimy akumulator na nieco większy to nieco większe ładowanie będzie w sam raz ??? :cry:

 

Nie, trzeba jeszcze dodatkowo zakodować w aucie również i zmianę pojemności czy typu akumulatora.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd w serwisie cena za taką usługę 600 zł, bo sama adapacja nowego aku trwała max 5 min wraz z podłączeniem wyczki do kompa i auta.

 

Adaptacja (rejestracja) akumulatora jest w przypadku kiedy wymienia się baterię o takiej samej pojemności jak była i koszt w ASO to ok. 150 zł a jeśli włożymy aku o innej pojemności to trzeba przeprogramować CAS i ta usługa kosztuje 600 zł i faktycznie jest to chora cena ale tak jest w ASO.

 

Przeprogramowac CAS :duh: , kto ci to powiedzial???? ASO????

Chcialbym to widziec :mrgreen: , a propo to kto ponosi koszty wywalonych sterownikow przy podlaczeniu do Progmanna????

BMW to nie jest statek kosmiczny, a widze ze ASO wlasnie taka otoczke robi i tym tlumaczy wysokie ceny serwisu.

Dla scislosci CAS sie koduje a nie programuje.

 

UPDATE:

Tu jest napisane co i jak: viewtopic.php?f=48&t=114603

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem skąd w serwisie cena za taką usługę 600 zł, bo sama adapacja nowego aku trwała max 5 min wraz z podłączeniem wyczki do kompa i auta.

 

Adaptacja (rejestracja) akumulatora jest w przypadku kiedy wymienia się baterię o takiej samej pojemności jak była i koszt w ASO to ok. 150 zł a jeśli włożymy aku o innej pojemności to trzeba przeprogramować CAS i ta usługa kosztuje 600 zł i faktycznie jest to chora cena ale tak jest w ASO.

 

Przeprogramowac CAS :duh: , kto ci to powiedzial???? ASO????

 

Być może chodziło o kodowanie ale fakt faktem gość z ASO powiedział że to kosztuje 600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gość z ASO powiedział że to kosztuje 600zł

 

tych ludzi w ASO to chyba pogięło , te świadczenia powinny być ekwiwalentne ( porównywalnej wartości ). Czyli żądana kwota powinna możliwie odpowiadać nakładom pracy . a oni podłączają komp na 15 sekund i kasują 600 zł. To jest robienie z nas idiotów i wyjście z założenia, że jak ktoś ma BMW to się nie liczy z kasą. Jeszcze troszkę i większość kupi kabelki OBD :mrgreen: - zobaczymy co na to serwisy. Zresztą dziwię się ,że pracownicy serwisów nie ida po przeszkoleniu na prywatę, np w Poznaniu nie ma nikogo co się na na bumach i kodowaniu nawet serwis i Mikołajczak. Oni mi powiedzieli, że nie można kodować dziennych na długich a ja mam już od miesiąca bo kolega dziqsek zrobił w 10 minutek.

 

Szkoda ,że nie zostałem mechanikiem :mrgreen: , rynek potrzebuje szpecy ze specjalizacją danej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.