Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam następujący problem, jakiś czas temu podłączałem samochód pod kompa, ponieważ na zimnym silniku strasznie trzęsło mi budą. Okazało się że winne są są dwa wtryski, podczas tego badania wyszło również, że do wymiany jest świeca pierwszego cylindra. Kiedy po około dwóch tygodniach od badania oddałem samochód już do innego zakładu, chłopaki potwierdzili mi, że winne są wtryski, natomiast jeśli chodzi o świece powiedzieli że uszkodzony jest także sterownik (czego nie wykazało poprzednie badanie) i żeby stwierdzić która świeca jest do wymiany trzeba najpierw wymienić sterownik. Ale ponieważ wtedy były temperatury rzędu 5-10 stopni, więc powiedzieli mi żebym na razie olał temat bo bezsensu wpakować się w kolejne koszta. No ale niestety w zeszłym tygodniu przyszły mrozy ponad -20 stopni i w czwartek miałem sytuacje że samochód nie odpalił, próbowałem kilkukrotnie podgrzewać świece ale dość szybko siadł mi akumulator.

 

Generalnie mój cały wywód sprowadza się do tego, ponieważ do jest mój pierwszy diesel, chciałbym wiedzieć co radzicie. Czy wymieniając np. wszystkie świece i tak muszę wymienić ten sterownik czy też nie jest to konieczne ponieważ koszt wymiany jednego i drugiego na raz to ok 1000zł.

Opublikowano

Witam

A wiec na początek to zmień warsztat bo jeśli mechanicy nie są w stanie sprawdzić świec bez sterownika to świadczy tylko o ich możliwościach ...

Sterownik naprawi ci ROGER_NYSA ale wiąże się to z wysłaniem do niego wspomnianej części (ja nie korzystałem - tak piszą na forum).

Jeśli zaś mowa o wymianie świec to od 170 - 260 zł robocizna + świece XXX zł (w zależności od firmy) - polecam BERU.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Witam

Pozwolę sobie odnieść się do problemu.

Co do świec to tak jak wspomniał kolega , świece BERU lub BOSCH żadne inne.

 

Jako że ostatnio jest straszny bum na usługę wspomnianą wykonuję ją niemal nieustannie.

Więc podliczę koszt realny dla 4 cylindrowego diesla.

Chłopaki z forum wyrywają oryginalne świece bosch made in france po 40zł sztuka więc 160zł

Wymiana 200zł

Naprawa sterownika 80zł

wymiana 100zł

Diagnostyka od a do z za free..

Na gotowo 540zł Realnie zamykasz się w 500zł to połowa podanej w pierwszym poście ceny. Gdzie nowy sterownik to koszt około 400zł i nie można go kupić od ręki.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Kolego ROGER-NYSA może jeszcze Przykleisz Swój wątek o bolączkach zimowych 320d "ze sporta" gdzie od a do z jest wszystko opisane :).

 

Swoją drogą w zeszłym roku byłem również klientem -> regeneracja sterownika, polecam :cool2: .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
... i w czwartek miałem sytuacje że samochód nie odpalił, próbowałem kilkukrotnie podgrzewać świece ale dość szybko siadł mi akumulator.

 

Jeśli chodzi o powyższy fragment tekstu, to świadczy o zbyt słabym akumulatorze, niestety :| . W dieslu sprawny aku zimą to podstawa. Powodzenia. :cool2:

Opublikowano

Witam

Mam takie pytanie: jest jakis bezpiecznik odpowiedzialny za kontrolke od grzania swiec ?

Problem tkwi tylko w pomaranczowej kontrolce poniewaz auto pali normalnie przy -20C.

Co moze byc przyczyna nie dzialania kontrolki???

Sterownik dziala, swiece wymienione, BMW e46 320D 136km pali. Prosze o pomoc.

Opublikowano
ja miałem taki przypadek że po prostu ktoś wyjął zegary i zakleił kontrolke od środka taśmą izolacyjną. Miałeś tak od początku czy od niedawna przestała się palić? kontrolka świec to nie tylko świece ale też kontrolka silnika więc jak auto niedawno kupowałeś to ktoś mógł błąd silnika tak zamaskować.
szukam
Opublikowano

Made in France, oryginalne BOSCH?

 

To ja już wolę nieoryginalne japońskie NGK. Cena beż łachy koło 50zł na aledrogo.

Beru podobnie idzie kupić i też polecane.

 

Przyczyna może być prozaiczna - spaliła się. Czasem i to się może trafić.

 

Aku jak szybko padł to też już raczej masz liche.

Opublikowano (edytowane)
Kontrolka podczas testu zegarow swieci wiec raczej nikt nie zakleil. Edytowane przez madejko
Opublikowano
Made in France, oryginalne BOSCH?
To takie dziwne dla Ciebie ? Z kosmosu jesteś ?

Made in France i hologram bynajmniej nie made in China.

 

Widzę że się nie orientujesz ... Ja akurat jakieś doświadczenie mam i NGK nie mogę polecić. A dziesięć złotych na świecy to 60zł jak ktoś ma 330d.

Więc warto poszukać.

To ja już wolę nieoryginalne japońskie NGK.

Nie wiem czy kogoś tu ,interesuje to co Ty wolisz. Mnie bynajmniej nie.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

No tak.

 

Ciebie w ogóle chyba niewiele obchodzi :).

Ale tak to jest z ludźmi zapatrzonymi w siebie. Jedno BMW kupiłeś i już masz doświadczenie życiowe.

 

Spoko stary, ja tam nie ufam komuś, kto jest zdziwiony, że jak wyciął kata to mu doszło 10 koni.

Albo, że jak zrobił dziurę w przepływce to prawie ma efekt turbo boosta.

 

Generalnie wierzysz czy nie, można kupić boscha made in germany (dziwne, bo to niemiecka firma nie?).

 

NGK jest wyjątkowo solidne i trzeba być skończonym ignorantem, żeby na nich pluć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.