Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam w mojej beci nie działa obrotomierz ekonomizer i wskażnik temp. paliwo i szybkość działa co może być przyczyną czujniki? a może jakiś układ sterujący nieraz na wyłączonym silniku obrotomierz sam idzie w góre i ekonomizer też. A i inspekcja świeci się nawet po wyjęciu kluczyka co jest grane inspekcja była robiona powiedzieli mi że z tymi zegarami jest coś nie w porzo.Czekam na rady!!!!!!!!POZDRO!!!!!!!!!!! :D :)
Opublikowano
jezeli chodzi o te nie dzialajace zegary to styki wtyczek podlaczanych do deski maja tendencje do nie kontaktowania. U mnie pomoglo odlaczenie i powtorne podlaczenie wtyczek i niedzialajacy wskaznik temperatury - ozyl :):):)
Opublikowano

Wyciągnij zegary, porozkręcaj i sprawdź napięcie na akumulatorkach (są wlutowane w płytkę). Miałem kilka dni temu dokładnie to samo. Jeden nie miał wogóle napięcia. Możesz je kupić w sklepach branży foto-video lub na

 

www.conrad.pl

Opublikowano
na dole w rogu po lewej stronie masz kilka takich duzych kostek nimi tez poruszaj odepnij przeczyść np wd-40 i podloncz moze to to
Opublikowano (edytowane)
A gdzie dokładnie są te kostki? I co dokłdnie trzeba rozebrać żeby wyjąć zegary.A i co ma wspólnego podświetlacz i jego regulacja z obrotomierzem bo czasem jak regulowałem pokrętłem jasność to obrotowierz na wyłączonym silniku podskakiwał :evil: Edytowane przez Witek bmwica 89
Opublikowano
hym tam gdzie jest to takie nadkole na czymanie nogi ciut dalej i wyzej (dywanik sie tam konczy) musisz zdjac ta oslone nad nogami tak jak mowie doslownie w rogu do jednej jest radio podpiete jesli masz orginalna instalacje poszukaj napewno zauwarzysz sa o ile pamietam 2 takie kosteczki
Opublikowano
A co do tych akumulatorków to jakie mają napięcie pojemność i jaka może być ich cena.A jak wytłumaczyć to że prędkościomierz i wskażnik paliwa działaja POZDRAWIAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
z tego co mi wiadomo ale moge sie mylic te akumulatorki sa ponoc od inspekcji czy jakos tak ze jak one sa wyladowane to sie inspekcja swieci i nie mozna jej skasowac tak gdzies na forum kiedys wyczytalem ale moge sie mylic wkoncu jestem tylko człowiekiem :) posiadajacym bmw :)
Opublikowano

Kolega pisze, że inspekcja świeci się nawet po wyciągnięciu kluczyka. Dlatego twierdzę, że może to mieć coś wspólnego z akumulatorkami. Jak już pisałem miałem identyczną sytuację.

Akumulatorek wygląda jak bateria "paluszek". Ceny od 10 PLN. Napięcie 1,2 V, pojemność ...? Ja miałem 1000 mAh, ale wydaje mi się, że nie ma to większego znaczenia.

Opublikowano
Zgodze sie z Art`em. Aku nic nie maja do dzialania obrotomierza

 

No niestety ale maja - u mnie wlasnie rozladowane akumlatory byly przyczyna braku wskazan obrotomierza, ekonomizera i skakania wskaznika temp. Widocznie jak sie bateryjki rozladuja to powoduja jakies zawirowania w pradzie :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Dzisiaj rozebrałem zegary i zdziwiłem się bo w zegarach są 3 gniazda żółte niebieskie i białe a żółte nie było podłonczone i nigdzie tam nie ma w samochodzie tego złącza czy tak powinno być :mad2:
Opublikowano

jestem swiezo po wymianie zegarow na wersje z obrotomierzem. pare dni nerwow i jestem juz madrzejszy. otoz obrotomierz i wakuometr dzialaja poprawnie tylko jesli akumulatorki sa sprawne i podlaczone do ladowania. wlasnie do ladowania poniewaz w zegarach motometer te akumulatorki sa na dodatkowej plytce i wlaczane do ladowania zworka na tej plytce. nie wiem w jakim celu istnieje mozliwosc ich wypiecia - moze jakas diagnostyka lub przeprogramowanie ukladu.

znacznie czesciej brak styku wystepuje na wewnetrzych wielostykach w samych zegarach niz na tych z tylu zegarow: bialym i niebieskim. ale nie zaszkodzi w przypadku problemow spryskac ich jakims Kontaktem. raczej nie stosowac WD ale specjalne preparaty dostepne za niewielkie pieniadze w sklepach elektronicznych. wd jest dobre do rdzy i wilgoci ale do elektroniki sa lepsze rzeczy.

w przypadku zegarow vdo jak i motometer oba akumulatorki maja po ok 3 volty. nie wylutowywalem ich ale sprawdzalem miernikiem bezposrednio na ich koncach. moze jakis uklad oszukiwal pomiar ale wskazalo dokladnie 3,15 - 3,16. sprawdze to jesczze raz w wolnej chwili bo mam kilka kompletow zegarow :)

nie zauwazylem zeby padajace akumulatorki mialy wplyw na wskazanie temp silnika ale glowy nie dam ze tak jest naprawde.

oczywiscie opisuje zegaey w e30

Opublikowano
Dziś wyminiłem baterie i wszysto wruciło do normy wszysttko działa nawet inspekcja zgasła , a mam jeszcze jedno pytanie czy baterie ładują się w samochodzie same dzięki za rady pozdro
Opublikowano
tak jak napisalem w poprzednim poscie, akumulatory sa ladowane caly czas z instalacji samochodu. ale np w zegarach motometer mozna to napiecie ladujace odlaczyc przy pomocy zworki na plytce kolo akumulatorkow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.