Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szukałem i nic ciekawego nie znalazłem, gdzie znajdę bezpieczniki od podgrzewania świec żarowych? jeden na pewno jest w bagażniku ale który to dokładnie? Podobno są jeszcze w innym miejscu ale nie mogłem ich zlokalizować.
Opublikowano

Znalazłem takie coś kolego:

-105 (100A) "idzie" bezpośrednio od akumulatora i znajduje się w bagażniku po prawej stronie,

-nr 2 (30A) - po prawej stronie komory silnika u góry, tzw. "fuse carrier".

Mam nadzieje że coś Ci to pomoże. Powodzenia :D

Opublikowano
To i jak znalazłem kolego :wink: , może ktoś wymieniał takie bezpieczniki?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Bezpiecznik od swiec zarowych znajduje sie z tylu obok akumulatora tzn. od aku idzie prad do bezpiecnzikow ktore sa za plastikowa obudowa jest bez MIDI 100a
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym zainteresował się przekaźnikiem świec żarowych, czasem lubią sie psuć.

Bezpieczniki powinny być w bagażniku tak jak koledzy piszą. Jak bezpieczniki są całe, sprawdź przekaźnik.

Opublikowano

Koleg roznie bywa z tym przekeznikiem, ale powiem Ci na swoim przypadku swieca zarowa robila zwarcie i wywalilo mi ten bezpiecznik 100a.

 

a tez obstawialem najpierw przekaznik ,a okazalo sie co innego.

 

pozdro

  • 4 lata później...
Opublikowano
Panowie odgrzeje stary temat, od kilku dni jak auto jest zimne mam problemy z jego uruchomieniem. temperatury spadły i jeśli auto zostawię na zewnątrz garażu to nie mam szans na jego uruchomienie. Ponieważ mam webasto na pilota wystarczy że je uruchomię i jak tylko minimalna ilość ciepła trafi na głowicę auto odpala. Sugeruje to problem z grzaniem świec. Zakupiłem używany sterownik świec i wymieniłem go i dalej nic. Bez zmian. Podczas wymiany sprawdziłem czy wszystkie świece są sprawne i każda ma przejście. Wymieniałem je jakieś 3 lata temu na nowe Beru. Dziś sprawdziłem jeszcze bezpiecznik w bagażniku i nic nie stwierdziłem. Ten o mocy 100 A ma przewodzenie. Podpiąłem samochód pod IMPE i nie ma żadnych błędów. Jak auto stoi w garażu odpala. Niestety dziś nawet po 8 godzinach postoju przed firmą ciężko odpaliło. :acie Panowie jakieś pomysły? Zastanawiam się czy ten używany sterownik jest sprawny?
Opublikowano
a sprawdziłeś w ogóle, czy podczas podgrzewania na świece jest podawane napięcie?, bo jak pojawi się napięcie, a świece nie grzeją, to oznacza uszkodzenie świec, gdy nie ma jednak napięcia, to coś jest nie tak w obwodzie przed świecami. Sterownik podgrzewania znajduje się koło koło komputera silnika, z prawej strony pod filtrem ppyłkowym. Od sterownika odchodzi 6 grubych kabli, które idą bezpośrednio do świec. Tutaj możesz sprawdzić to napięcie, a także świece żarowe bez gimastykowania się przy silniku. Z tego co słyszałem sterowniki do 530d rzadko się psują.
Opublikowano
Tak jak pisałem powyżej. Wszystko to o czym piszesz sprawdziłem. Sterownik wymieniałem ale zakładałem używany. Teraz kupiłem nowy sterownik z serwisu za ponad 300 zł. Jutro go założę. Przed włożeniem poprzedniego sprawdziłem we wtyczce sterownika wszystkie 6 świec i mają podobne oporności. Zakładam że kable od świec to te 6 najgrubszych kabli idących we wtyczce od jej końca 3 z lewej i 3 z prawej czyli jakby 6 styków kolejnych od końca wtyczki. Nie mam jak sprawdzić czy świece grzeją bo w Inpie nie znalazłem możliwości ręcznego uruchomienia ich grzania. Jak wszystko poskładam to nie ma jak dostać się do świec aby to sprawdzić. Nie mam pomysłu jak to grzanie sprawdzić tak na 100%. Zakładam że to wina świec bo silnik ciepły pali normalnie. Problemy pojawiają się kiedy auto stoi na mrozie. Dodatkowo jeśli po nieudanej próbie odpalenia włączę webasto na dosłownie 2-3 minuty. Jak tylko webasto odpali silnik też odpala. Wszystko to sugeruju brak grzania świec. Może ktoś ma jakiś pomysł jak włączyć grzanie świec ręcznie tzn Inpą przy temperaturze tak jak dziś +10stopni.
Opublikowano
u mnie te 6 kabli przykręcone jest nakrętkami do sterownika i na tych właśnie nakrętkach powinno pojawić się napięcie 12V podczas porannego rozruchu. Możesz te nakrętki odkręcić, odłączyć kable od sterownika ( wtedy kable są tylko połączone ze świecami) i świece sprawdzić na iskrzenie lub kontrolką z żarówką.
Opublikowano
Nie wiem o jakim mówisz modelu ale w E39 z końca produkcji przy sterowniku nie ma nakrętek. Jest tylko zespolona jedna wtyczka. Jest jedna nakrętka ale ona jest jak nie mylę się od kabla zasilającego od akumulatora. Świece w tym silniku też jeśli się nie mylę są sterowane napięciem 5 V a nie 12V. Ty chyba mówisz o silniku 2,5 TDS tam były świece 12V a sterowanie było niezniszczalne. Tu sterowniki padają znacznie częściej. Dziś wymienię sterownik na nowy i mam nadzieje że to zakończy problem bo jeśli nie to czeka mnie praca doktorska na ten temat.
Opublikowano
Sorry, trochę mi się nie wiem czemu pokićkało, ale pamiętałem, że jest tam b. łatwy dostęp do końcówek tych kabli, nie ma tam nakrętek tylko jest ta zespolona wtyczka od której odchodzi te 6 grubych kabli, na zapiętej wtyczce sprawdzasz czy jest podawane napięcie, na pewno 12V, a na odpiętej sprawdzasz same świece. W e39 m57 występuje jeden rodzaj świec 12232248059 i jeden rodzaj przekażnika 12212246919 niezależnie od daty produkcji E39 (12/1997 — 12/2003). Te przekaźniki akurat rzadko się psują, nawet Roger z Nysy ich nie naprawia, bo nie ma na to popytu. On naprawia ten nowszy model, chyba z E61, który na wyjściu podaje inne napięcie niż 12V i płynnie je zmienia, daje na to dożywotną gwarancję. Jak nie rozwiążesz swojego problemu, to może z nim się skontaktuj.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tutaj.

Wyskakuje mi błąd świec "glow davice" ,dziś sprawdziłem świece metodą iskrzenia i wszystkie iskrzyły ,do przekaźnika dochodzi prąd oraz słychać jego pstrykanie po przekręceniu zapłonu i wyświetleniu napisu podgrzewania ,bezpiecznik w bagażniku dobry. Odpala dobrze ,ale zauważyłem że przez okolo 40sekund silnik lekko faluje na obrotach.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja tylko wyjaśnię, że mój problem z odpalaniem rozwiązany. Wymieniłem akumulator na nowy i pali auto w każdych warunkach. Stary miał za mały prąd rozruchowy 720 A a powinien mieć 900 A.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.