Skocz do zawartości

330dA aut. drgania skrzyni GM - update wymiana konwertera


madein

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś z Was może mi pomóc.

W piątek wymieniłem olej w skrzyni GM oraz flitr oleju. Olej wymieniałem metodą tzw. dynamiczną -> wymiana oleju z misce + filtr, zalanie świeżym, zlanie oleju z konwertera przez przewód chłodniczki, uzupełnienie oleju do odp. stanu (zgodnie z instrukcją przy temp. ~40st), wykasowanie adaptacji

Po wymianie - z początku ok, ale potem coraz mocniejsze drgawki i jakby samochód chodził na ssaniu (mocne obciążenie). Najgorsze drgania występują przy jeździe na autostradzie tak od ok 110 km/h bardzo mocno trzęsie, buczy wibruje. Przy niższych prędkościach również brak komfortu

Powodem wymiany oleju w skrzyni były włąśnie objawy tak jak teraz, zamuła przy przysieszaniu, przy ruszaniu z miejsca - tyle że teraz intensywność to jest razy 10

W skrzyni nigdy nie było żadego błędu teraz też nie ma

3 miesiące temu jak wykasowałem adaptację (w desperacji że nic nie wiadomo) o dziwo przez ok. 2 dni auto zap...dalało jak marzenie, a potem znowu stopnowo zamulało się

Ktoś może potrafi to uporządkować i mi pomóc ??

Stawiam coraz mocniej że to konwerter - tarka na drodze, drgania, muł, brak błędów

POMOCY

Edytowane przez madein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no witam witam

 

ja z problemem drgań i muła walczę chyba od roku. byłem u kilku skrzyniarzy a wszyscy pókali się po głowie i stwierdzali, że to nie skrzynia tylko (poduszki, wtryski, koła pasow itp)

Wiekszość tych rzeczy wymieniłem a muł jak był to był no i te drgawki a autostrada to była męczarnia

Skoro to nie skrzynia to czemu po wymianie oleju i filtra wszystko się spotęgowało !!! ???

Dodam, że sama zmiana biegów przebiega bez szarpania i przeciągania biegów ... powiedziałbym nawet, że bezbłędnie

Liczę, że wymiana konwertera pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wina lezy w sprzegle hydrokinetycznym. Dziala ona na zasadzie pompy a wyglada podobnie do silnika odrzutowego - ile dasz gazu, tyle wtloczy oleju.. Pewnie lopatki sprzegla juz sa wykopcone, sprzeglo sie rozwazylo i dlatego te wibracje. Jezeli to faktycznei sprzeglo to wymiana samego przewaznie nie ma sensu, tylko odrazu cala kapitalka - wióry ze sprzegla leca na dalsza czesc skrzyni, niszcza tłoki, zapychaja sterowanie itp...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hye

 

Jednak zaryzukuję wymianę tylko sprzęgła bo liczę reszta skrzyni nie ucierpiała bo:

1. biegi zmieniają sie bardzo płynnie - nic nie szarpie, miękko

2. na P i na N nie słychać wycia, tylko ładnie silniczek wyje ;) - wnoszę wiec, że pompa oleju pracuje ok

3. wymieniając tylko konwerter zaoszczędzę na czasie, pieniądzach (uszczelki) - jeszcze jakiś czas temu myślałem że sam to sobie rozbiorę i przeglądnę ale z związku z pkt. 1 i 2 chyba lepiej tam po prostu nie ruszać

4. Jeśli konwerter pomoże to po 1 - 2 tygodniu wymienię cały olej + filtr

 

PS wiecie może jaki rozmiar ma przyłącze do pomiaru ciśnienia oleju - i kto ew. w okolicach wrocławia lub krakowa (lub na trasie wro - kra) mógłby mi to pomierzyć ?

 

Szkoda, że nikt nie pisze kto miał podobne problemy, fajnie by było podzielić się doświadczeniem w tej sprawie

 

PS2 Pytanie do k. yannkes - czy zmiana oleju na Dextron VI mogła mieć wpływ na pogorszenie się pracy skrzyni (tz ze stanu źle na bardzo kur..wsko źle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chciałbym tylko update'nąć post

No więc jestem po wymianie sprzęgła no i ...

 

Auto zap..., muł zniknął, zbiera się od lekkiego musnięcia gazu

 

Dwie rzeczy po wymianie:

1. trochę dużo różnych wibracji, czuć na fotelach - przede wszystkim na autostradzie po zapięciu lockup'a

2. przy jeździe na autostradzie z ustaloną pr. kolo 130 km/h jak się bardzo mocno wciśnie gaz - słychać głośny dziwny dzwięk / wibracje (coś jak trrrrrrr) wystarczy lekko odjąć gaz i ustaje, w innych sytuacjach nie udało mi się wywołać

 

Czyżby 1 i 2 spowodowane 'tanią' wersją wymiany sprzęgła na regenerowane ...

 

Ogólnie jestem pozytywnie na tak ale ... no właśnie nie wszystko jest ok (niestety)

 

PS wie ktoś może gdzie można / jak można wgrać nowy soft do skrzyni (wrocław, kraków - lub pomiędzy) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym zaczął od update zanim wymieniałeś sprzęgło no ale teraz jak masz wymienione to odświeżywszy soft też by warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

Podpisami się pod temat. Mam objawy jak kolega madein. Wysłałem do niego zapytanie nawet na priv ale widzę ze nie logował się kolega od 2012.

Autko śmiga pięknie poza tą tak zwana tarką. Przy 110-1110-130 jak przycisnę gaz to jakbym na tarkę wjechał. Nic nie szarpie, nie stuka i nie puka. Płynna zmiana biegów.

Moja Babcia to 330d 2002 rok 184 KM automat zdaje się GM.

Z tego co pamiętam to objawy tez pokazały się po dość ostrej trasie a właściwie w trakcie tej trasy. W pewnym momencie jakbym wjechał na tarke.

We wtorek wybieram się do kliniki bmw pod Opoczno.

Wiecie czego a właściwie ile monety mniej więcej szykować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.