Skocz do zawartości

Prawidłowe odpalanie Diesla za pomocą guzika START - Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że to mój pierwszy samochód z silnikiem disla mam pytanka co do odpalania w sezonie zimowym.

Autko jest a automacie i wydaje mi się że jest wyposażone w "system uruchamiania komfortowego" tzn po wciśnięciu przycisku START.

Przeczytałem instrukcję producenta i jestem jeszcze bardziej skołowany - strasznie chaotycznie to opisali więc może ktoś z forum mi to wytłumaczy jasno.

 

Interpretuje po swojemu że wsadzenie kluczyka w gniazdo to "położenie 1" kluczyka

Naciśnięcie przycisku start ale bez trzymania nogi na hamulcu to przejście do "położenia 2" kluczyka - zapalają się kontrolki itp.

 

Jak powinna wyglądać prawidłowa procedura odpalenia zimnego silnika przy mrozach jakie teram mamy czyli -15st C ???

W instrukcji w przypadku disla z automatem napisano "uruchom silnik" i tyle

Jest też informacja że przy niskich temperaturach należy przytrzymać kluczyk w "położeniu 2" do puki nie zgaśnie kontrolka świecy żarowej

Generalnie pomieszanie z poplątaniem i nie wiem jak to powinno wyglądać.

Ostatnio odpalałem w ten sposób że wsadzałem kluczyk, naciskałem na Start (bez naciskania hamulca) i dałem autu minute na "rozgrzanie się"

Pojawiała się kontrolka świeć żarowych, gasła,po minucie odpalałem (znowu migała kontrolka świec) ale silnik ruszał i gasł - tak jak by się dławił.

Po czwartej próbie przy odpalaniu dodałem gazu i silnik odpalił.

Moje pytanie jest następujące czy wszystko robię prawidłowo? Czy jak gaśnie mam dodawać gazu?

Proszę o pomoc.

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nic nie trzeba kombinować !

 

wkładasz kluczyk w slot wciskasz hamulec i wciskasz start - jak samochód będzie potrzebował sobie dłużej podgrzać świece to odpali z pewnym opóźnieniem a na zegarach zobaczysz ikonkę od grzania świec

Opublikowano

No niestety dziś auto nie odpaliło wcale :(

Próbowałem ze 20 razy i dałem spokój. Niby odpala ale jak zaczynają rosnąć obroty to gaśnie.

Dodawanie gazu nic nie dało. Ropę zatankowałem tę "premium" wiec powinno pójść gładko a tu taki zonk.

Jaka może być przyczyna?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano
filtr paliwa świeżutki, wymieniony miesiąc temu.
http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może masz zepsuty sterownik świec żarowych ? częsta usterka.
Opublikowano

Na BP tankowany.

No niestety akumulator się wyładował od tych prób a nic to nie dało wiec muszę zaciągnąć auto do garażu.

Jak tam odpali to spróbuje zalać dodatku do paliwa i innej ropy. Jak sytuacja się powtórzy to będę wiedział już że to nie paliwo

i wtedy będzie dopiero problem :( Bez komputera to się pewnie niczego nie dowiem.

 

A z tym odpalaniem to zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście po wciśnięciu STARTu i zgaśnięciu świec powinno wszystko działać

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A z tym odpalaniem to zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście po wciśnięciu STARTu i zgaśnięciu świec powinno wszystko działać

 

Tzn. że najpierw trzeba włączyć sam zapłon i po zgaśnięciu kontrolki dopiero można odpalać ? Czy odrazu wkładasz kluczyk, naciskasz hamulec i przycisk ?

Opublikowano

Ja zrozumiałem to w ten sposób że dobrze by było najpierw wsadzić kluczyk, potem nacisnąć start (bez naciskania na hamulec),

zapalają się na chwilę kontrolki, światła itd. i naciskamy na start z wciśniętym hamulcem. Ale na logikę to nie wiem co to ma dać oprócz wyładowania akumulatora :(

bo czy tak czy siak to w taki sposób kontrolka od świec zapala się za każdym naciśnięciem startu.

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie praktycznie nigdy nie zapala się kontrolka grzania świec, a auto na razie odpala idealnie...bo jest założony nowy sterownik, a świece zmienione rok temu.

Kiedyś miałem podobny przypadek jak u ciebie ( w E46 320d CR). Powyżej - 15'C auto już prawie odpalało, ale nie chciało zaskoczyć. Wepchnąłem auto do ciepłego (5-10'C) warsztatu, po profilaktycznym odczekaniu i podładowaniu aku, po 15-30 min odpaliło za pierwszym razem na dotyk. Przyczyną problemów były spalone wszystkie cztery świece żarowe, (choć sterownik też już był zakupiony i czekał w pogotowiu - nie założyłem nowego sterownika).

Jeśli masz możliwość podciągnąć pod auto prąd, to spróbuj Farelką podgrzać miejsce gdzie są świece żarowe, powinno sporo pomóc w odpaleniu auta (abyś nie musiał męczyć się z holowaniem).

U mnie parę tygodni temu komp wywalił błędy wszystkich świec (6 błędów). Bez wahania kupiłem nowy sterownik Beru i założyłem go, co rozwiązało problem w 100%

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

zaciągnąć do garażu muszę ale fart że blisko.

A które to miejsce grzać? bo jak dla mnie to tam jest jedna wielka obudowa i nic nie widać :)

Spróbuję zadziałać z paliwem bo to najtańsza metoda, jak nie pomoże to zobaczymy co z tymi świecami i sterownikiem.

ile mniej więcej kosztują takie świece i co ile powinno się je wymieniać ?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

Świece ok 200zł, sterownik nowy ok 400zł, podłącz pod komputer to zobaczysz czy do wymiany świece czy sterownik a najlepiej wymień od razu jedno i drugie jeśli jesteś pewien, że samochód nie odpala z tego powodu ( jeśli na kompie będą błędy 4 świec, to najprawdopodobniej padł sterownik - ale nie koniecznie )

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jako że to mój pierwszy samochód z silnikiem disla .

 

może to głupio zabrzmi ale może jak miałeś mało styczności z dieslem przez pomyłkę zatankowałeś PB

Opublikowano

Nie - aż tak źle nie jest :)

Na bank ropę bo po tankowaniu jeszcze kilka dni jeździł

Dopiero mrozy mu zaszkodziły :(

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

A z tym odpalaniem to zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście po wciśnięciu STARTu i zgaśnięciu świec powinno wszystko działać

 

po raz kolejny powtarzam wystarczy, że włożycie kluczyk kluczyk wciśniecie hamulec i naciśniecie START , czasem pojawia się na wyświetlaczu tym nad przebiegiem na sekundę lub pół ikonka grzania świec wystarczy nie puszczać hamulca aż do momentu odpalenia a auto zapali - jeśli oczywiście jest sprawne to co trzeba. Nie kombinujcie z wciskaniem START bez hamulca a później ponownie z hamulcem gdyby tak producent wymyślił odpalanie samochodu to by na przycisku pisało 2XSTART !! :duh: wciskanie przycisku START bez wciśniętego hamulca służy tylko temu aby uruchomić tzw zapłon. Pewnie i można w taki sposób odpalać samochód i nic się nie stanie ale to sztuka dla sztuki - niczemu poprostu to nie służy tylko dłużej trwa.

Opublikowano

Sztuka to teraz jest odpalić mój samochód

Dobra wiadomość jest taka że auto już w garażu i pod prostownikiem

Zła że pryz tym mrozie w garażu chyba też ujemna temperatura.

Na dodatek przez holowanie i zanik napicia wywaliło jakiś błąd układu kierowniczego.

eh się porobiło :(

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano
jak uporasz się z akumulatorem i pokasujesz błędy to wszystko powinno wrócić do normy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

po garażowanku odpalił za drugim razem - aż się zdziwiłem bo wewnątrz było -7st C

Ropa wymieniona, dolany uszlachetniacz i jeździ. Zobaczymy co będzie po kolejnej nocy stania na zewnątrz.

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

Wczoraj było -25 auto pali od tyku i nic nie kombinuję z "podwójną" procedurą odpalania. Kluczyk w slot, noga na hamulec i start.

 

Wina paliwa?! Mam wprost z orlen, nie stosuje uszlachetniaczy i wszystko gra jak należy.

 

Tapnięte SGS II

Opublikowano

Na a mój dziś nie odpalił :(

Trzeba szukać przyczyny - chyba się wybiorę na diagnostykę bo nie wiem nawet od czego zacząć,

a wymieniać na oślep to chyba nie najlepszy pomysł.

 

Poleci ktoś dobrego fachowca od BMW w okolicach Pruszkowa lub po tej stronie Warszawy ???

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poleci ktoś dobrego fachowca od BMW w okolicach Pruszkowa lub po tej stronie Warszawy ???

 

Raszyn ul. Jasna 4 tel. 603975574 Zajmują się tylko BMW.

Opublikowano

Kreci ładnie, wchodzi na obroty i przy 600-700 się dławi i pada.

Dziś sztuczka z podgrzewaniem farelką prawej strony silnika zadziałała ale nie powiem że gładko to poszło.

 

Ja stawiam na świece. Się okaże

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.