Skocz do zawartości

raz grzeje się gaz raz nagrzewnica


dżonrambo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem z moja Buńką e30 316 1990 lpg

 

Na wakacjach strzelił mi pasek klinowy podczas jazdy. Woda w chłodnicy sie zagotowala ale z silnikiem wszystko jest ok. Mechanior wymienił pasek ja dolałem wody do chłodnicy i wszystko pieknie. Przyszła jesień postanowiłem wymienic wode z chłodnicy na płyn. Tu zaczęły się problemy. Silnik się nie dogrzewał z nawiewów leci zimne powietrze. telefon do kolegów i własna ocena układ zapowietrzony. odpowietrzałem poprzez odkręceni zaworku na chłodnicy gazowanie - to co wyczytałem na necie. Jednego nie mogłem spróbować - chodzi o odkręcenie takiej śrubki na kolanku przy silniku zdaje mi się, że przy termostacie bo jest zajechana. wybrałem sie do mechaniora ten tez tam cos czarował ale nic. Aż wziął klucze francuski zacisnął węze doprowadzajace płyn do mieszacza i nagrzewnica zaczeła grzać. Sukces. Szcześliwy wracałem do domu przełączyłem na gaz i tu lipa - gaśnie na gazie. Pod domem sprawdzam mieszacz zimny (bardzo). wyjechałem na obwodnice depnąłem mocniej z nadzieja że pchnie płyn do mieszacza - NIC. pod domem wziąłem kombinerki zacisnąłem węze od nagrzewnicy - mieszacz sie nagrzał nawiew LÓD. Masakra o co chodzi . Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie do końca odpowietrzony układ. Gdzy parowanik zamarzł, to nawet jak będzie stan musi odpuścić, dopiero przejdzie płyn.

Kiedyś tak maiłęm, jak stan był za niski. PO dolaniu parownik nadal nie puszczał. Auto musiało postać, a że to było lato to dopiero po jakiejś godzinie od wyłaczenia auta puściło.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No co Ty, crowab, ja tam nie mam problemu z odpowietrzeniem. Stoi równo, zalewam przy odkręconym korku na chłodnicy płyn i leje aż przestanie bąbelkować. Zakręzam i gitara. Nawet nie odkręcam tego przy termostacie, bo poprzedni właściciel urwał ten odpowietrznik. I nic nie zamarza, grzać grzeje nawet w te mrozy, parownik nie zamarza (nawet że jest jest na równi z chłodnica). ... Sprawdż kolego ten parwonik, bo pewnie ma z 10 lat i ma jakiś syf, tym bardziej jak lejesz WODA!!!( Matko bosko kto normalny leje wodę do silnika, potem się dziwią że mają problemy z grzeniem.) Zakładam że wszystkie węże są całe, nigdzie nie kapię i nei cieknie.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja juz czegoś tutaj nie kapuje. odpowietrzany był - odkrecony korek lałem - żaden bombel już nie leci (mechanik robił tak jak ja i jemu też nie leciał). wodą zalałem bo z braku laku lepiej wodą niż żeby pusta jechać z myślą ze później na płyn zamienie (tak na marginesie to może albo aż 1.5 litra wlałem). jak zacisne przewody od gazu tak że płyn tam nie leci to grzeje jak głupia i na odwrót. jak się bujne szybciej to zaczyna coś grzać jak zwolnie to znowu nic. jak mam ją inaczej odpowietrzyć w takim razie. kilka osób jak powiedziałem im co mi sie przytrafiło powiedziało że to termostat. ja juz nie wiem. a teraz jest tak zimno że paluchy marzną po chwili grzebania przy tych przewodach. HELP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli się nagrzewa (niedogrzewa). dzisiaj byłem u mechaników dalszy ciąg odpowietrzania. na miejscu wszystko ładnie mieszacz ciepły nawiew gorący, ale dalej sie nie dogrzał. wyjechałem z warsztatu przejechał kawałek gaz padł (zamarzł). mechanior powiedział ze bmw bardzo ciężko sie odpowietrza. wspomniał też ze rury mogą być zapchane(zakamienione) i trzeba zastosować odkamieniacz ale to dopiero jak sie ociepli. sprawdzał też mieszacz czy nie zaszedł kamieniem - wszystko oki.nie wspomniałem że nieszacz jest najwyżej. wiec odkreciłem go i dałem jak najnizej i dalej du.a. wymiekam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień pompę wodną!

nie zaszkodzi choć to na pewno jakiś koszt.

Wszystko wskazuje że to słaby obieg plynu, czyli zapchane rury zakamienione, lub pompa wodna szwankuje i to bym obstawiał, skoro u mechanika było okej, a później jazda i ...

i termostat, też moze przepuszczać.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki. zaczne od termostatu. bo może sie nie domykać tak jak napisałeś. i przez to cały czas jest duży obieg i przy tej temp. do wiosny sie nie nagrzeje. byłem u mechaników ale są zawaleni robotą jak tylko sie zwolni miejsce to wjade do warsztatu. i tak bede eliminował przyczyny jedna po drugiej :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam. autko naprawione. Wymieniona pompa wody(stara już swoje przeżyła), termostat (zawieszony na otwarciu), przeczyszczone przewody (kamień - zmniejszona średnica weża), przeczyszczony mieszacz (coś tam z nim zrobili ale też o kamień chodziło), wymieniony filtr powietrza i gazu, w obudowie filtra powietrza zatkany wlot powietrza z przodu i wywiercony na tylnej ściance (nie dławi się już tak bardzo przy wyhamowywaniu na gazie). I jeszcze jedno pytanko a mianowicie odnośnie silniczka krokowego - mechanik powiedział mi, że podczas jazdy na benzynie steruje on dawkowaniem powietrza, natomiast przy jezdzie na gazie steruje powietrzem i gazem i tu pytanie

1.czy są jakieś specjalne silniczki krokowe do zagazowanego autka,

2. czy można jakos go wyczyścić

3. i czasem zatrzesie autem na postoju tak jakby przygasał i wracał spowrotem na obroty (nie wiem czy dobrze to opisałem hehe)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki długi i w pełni profesjonalny post napisałem wczesniej i mnie wylogowało....(post sie kasował k****)

DUPkA.

Ad.1

Gaz oczywiście zwykły (kryza za przepływką?)

-jeżeli tak : to może był jakiś wystrzał w kolektorze?--przepływka do wymiany?

-masz emulator lambdy?

- gaz odcina Ci pompkę paliwa i wtryski czy tylko jedno z nich?

Ad.2

Krokowy tzw z ang (evap purple valve albo podobnie) włącza się w momencie zamkniecia przepustnicy czyli pedał gazu w pozycje zero. przepustnica i przepływka mają swoje kanały boczne którymi podawany jest tlen lub opary z filtra weglowego.

Ad.3

Gaz ustawi Ci najlepiej tzw gaziarz na analizatorze po warunkiem , że autko ładnie Ci pracowało na benzynie(taka jest zasada: benzin a potem propanik)

No chyba że masz sekwencje....

I teraz odpowiedzi do twoich pytań:

1. Nie ma specjalnych silniczków krokowy do zagazowanego auta , bo i po co ?

2. Tak. EPV można potrzymać w nocy w benzynie ekstrakcyjnej ewentualnie jak masz kogos znajomego co robi przy telefonach wrzuc do wanienki ultra-dź.

3.Dławi go. Świece, kable, a przede wszystkim gaziarz i pkt 3 zniknie

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: Po co ZMIENIALIŚCIE stronę dopływu powietrza do filtra???? :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.