Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zauważyłem jedną dziwną rzecz..mianowicie przy klemie minusowej akumulatora nie mam żadnego dodatkowego przewodu ani prostokątnej kostki..po prostu jest zwykły brązowy przewód z klemą..dziwne jest to bo w module DDE mam błąd IBS Intelligent battery sensor. Czyżby poprzedni właściciel pozbył się tego..w dodatku auto kupiłem jako 5-latek a dziś zauważyłem że aku nie jest oryginalne. W dodatku od pewnego czasu zaczęła witać mnie przy otwarciu centralnego zamka kontrolka żółtej blokady kierownicy :/ Pytanie czy brak tego IBS ma jakiś negatywny wpływ? W realoem widać że można to kupić

http://img46.imageshack.us/img46/5131/230120121387.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(IBS- Intelligent Battery Sensor) Czujnik ze zintegrowanym układem analizującym wyniki pomiarów rejestruje podstawowe parametry pracy akumulatora, takie jak napięcie, natężenie prądu, temperatura, licznik amperogodzin oraz cykli pracy akumulatora i na podstawie tych danych komp steruje pracą alternatora, jeśli ktoś pozbył się IBS-a u Ciebie to możesz mieć albo za małe ładowanie albo za duże.
Opublikowano
Zerkałem już na allegro są faktycznie ale jedne są z tymi przewodami dodatkowymi np http://allegro.pl/naboj-klema-minus-bmw-e90-2006rok-i2050923746.html a jedne bez ..ta z linku jest do e90 LCI ja mam pre lci. No i sprawdziłem jak się ma napięcie aku w ukrytym menu na zapłonie..11,7 V wszystko wyłączone..jak tylko wcisnę sprzęgło spada na 11V..ładowanie chyba też szału nie robi bo z włączoną wentylacją,radiem i światłami temp na zewnątrz -9 silnik zimny wartości wahają się na poziomie 13,5V. Problem drugi to brak jakichkolwiek wtyczek na przewody od klemy minusowej tak jak to jest na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=61_1946&hg=61&fg=30. Mam prośbę do kolegów którzy posiadają e91 z 2006r 320d 163KM , czy też macie taką zwykłą kleme a jak nie to gdzie wchodzi ten dodatkowy przewód?http://img214.imageshack.us/img214/579/270120121396.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
musisz pod kompa podlaczyc ,jak bedziesz jechal do jakiegos magika i bedzie podlaczony wez najpier bez obciazenia a pozniej z obciazeniem czyli wlacz klime tylnia szybe ,swiatal ahlogeny wszystko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpierw należy wyjaśnić co z tą klemą a nie wybiegać za bardzo do przodu. Chcąc postawić prawidłową diagnozę ,tego typu pomiary należy wykonywać na naładowanym akum. a nie jest ,chyba że już jest bejt .
Opublikowano
Byłem dziś na teście aku gość podpiął tester pod aku i pokazało 12,7 wydruk z testera AKU 100% NAŁADOWANY STAN DOBRY..Sprawność 87% Następnie sprawdził pod obciążeniem 13,7V bez obciążenia 14,1V także szału niema ale mieściło się w normie..no według mnie troszkę czyli o te 0,5V powinno być więcej. Bynajmniej wiem że nie ładuje za dużym napięciem tylko takim lajtowym :D Zauważyłem że wskazanie napięcia w ukrytym menu a bezpośrednio na mierniku przy aku wynosi około 0,6-0,7V. Co do klemy to w sumie nie czepiałbym się jej bo jak kupiłem auto czyli w czerwcu to błąd kiery pojawił się po pół roku. Między czasie pokonywałem nim od poniedziałku do piątku odcinek do pracy i z powrotem czyli bagatela 1,5km w jedną stronę :D także wiem że zbyt korzystne dla aku to nie było. Tak jak prosiłem wcześniej zerknijcie u siebie w ukryte menu jakie napięcie będziecie mieli rano przed odpaleniem przy tych mrozach oraz jaką tą klemę minusową macie i gdzie jej przewody dodatkowe są wpięte
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spacjalnie dla Ciebie :norty:

dzi -15C przed odpaleniem na zimnym aku 11,9v podczas jazdy 14.3v 14.4v!!

jak wrocilem zgasilem i bylo 13.5V i spadalo nie czekalem do ilu spadnie :cool2:

a i kontrolka sie zaplila od swiec :norty:

Opublikowano
spacjalnie dla Ciebie :norty:

dzi -15C przed odpaleniem na zimnym aku 11,9v podczas jazdy 14.3v 14.4v!!

jak wrocilem zgasilem i bylo 13.5V i spadalo nie czekalem do ilu spadnie :cool2:

a i kontrolka sie zaplila od swiec :norty:

U mnie dziś z samego rano temp -10 w ukrytym menu 12V w inpa 12,4 Ładowanie w INPA 14,0-14,4 takie wachania. Nikt nie zerknie co z tymi wtyczkami od IBS gdzie są? I odrazu jak już jakie kolory przewodów od IBS od strony instalacji samochodowej (czyli te przewody dochodzące do gniazd w które wpięte są wtyczki IBS)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta zwykła klem pewnie była zakładana przez poprzedniego właścicela może padł IBS i założył po kosztach. Patrzyłem u siebie, co prawda e90 a nie e91, i powinna być taka jak na rysunku z realoem a nie zwykła jak na twojej fotce.
Krzysztof
Opublikowano
Ta zwykła klem pewnie była zakładana przez poprzedniego właścicela może padł IBS i założył po kosztach. Patrzyłem u siebie, co prawda e90 a nie e91, i powinna być taka jak na rysunku z realoem a nie zwykła jak na twojej fotce.

I kto by pomyślał szwab i poszedł po kosztach hehe. Jakbyś mógł mi potwierdzić kolory przewodów wtyczki od IBS tej 3 pinowej tam są dwa przewody..według WDS to CZARNY/NIEBIESKI i SZARY/NIEBIESKI (tylko nie jestem pewny czy kolory tych przewodów są od strony IBS do wtyczki czy też od instalacji samochodu) i trzeci przewód przy IBS to zasilanie CZERWONY wtyczka do rozdzielacza prądu na aku

Opublikowano

Panowie sprawdzi mi ktoś te kolory??:)'

I u mnie wskoczyło ładowanie na 14,7V :D wszystko stało się po tym jak w końcu pozbyłem się błędu żółtej blokady kierownicy :D Teraz pozostało mi pozbyć się z INPA błędu IBS i stąd moje powyższe pytanie

Opublikowano

alvarokr,

 

Czekaj czekaj - skąd wiesz ze masz wymienioną klemę? Popatrz na moją klemę

http://img812.imageshack.us/img812/4791/img20120206072220.jpg

 

Myślisz że Twój "szwab" poszedł po kosztach i u mnie? Miałby daleko do mnie - mam kierownicę po prawej stronie :norty:

Drobna uwaga, rocznik ten sam ale silnik większy - myślę że nie powinien to być problem.

Kilka różnych kabli było stosowanych, nie wiem czym one się różniły dokładnie ale jestem pewien, że mojego nikt nie ruszał i na 90% Twój też jest oryginalny, "fabryczny".

 

Sprawdzać ładowanie? Tylko mam akumulator 90Ah 720A a mróz to mam jedynie w zamrażalce. Na zewnątrz dziś miałem +10 stopni więc raczej wyniki kompletnie nie adekwatne do Twojej sytuacji.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

odkopie trochę temat

u mnie jest zwykła klema czy ktoś to potwierdzi że tak ma być. Komputer nie ma błędów klemy ale mam problem z rozładowującym się akumulatorem (nowy + adaptacja).Nie widzę nigdzie dodatkowych przewodów od klemy minusowej. Nie wiem czy po vinie coś mi to da?

320 E91 2006r 2.0 /164km

Opublikowano

IBS jest stosowany tylko w samochodach z dużym zużyciem prądu, tzn. wyposażonych np. w CCC lub M-ASK. Z takim wyposażeniem w samochodach jest stosowany zaawansowany system zarządzania energią APM w przeciwieństwie do "golasów", gdzie pracuje BMP - Basic Power Management.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odkopię temat:

 

Jak to w końcu jest z tą klemą minusową? Czy zawsze powinna być? Ja jej nie mam. Mam tylko zwykłą klemę z brązowym grubasem. Obok jest wtyczka dwupinowa która by pasowała wg tego co wyszukałem w sieci.

Nie mam żadnych błędów, akumulator mi się nie rozładowuje ale mam zagwostke :?:

Auto E90 bez Idrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.