Skocz do zawartości

Uszkodzona przekładnia e39, objawy?


przemo768

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam auto z 98r, 2.0 benzyna, kombi. Mam poważny problem z biciem kierownicy gdzieś od roku czasu. Problem pojawia się przy hamowaniu z dużej prędkości tak od 90km/h wzwyż. To nie jest zwykłe trzęsienie, to normalnie wali, słychać stuki i rzuca kierownicą, ale jak mocniej wcisnę pedał hamulca to ustaje. Wymieniłem tył tzn. 4 tuleje tylnej belki na oryginalne, od tego trzeba było zacząć aby móc robić inne rzeczy.

Ponadto sprawdzałem przekładnię i jest luz pionowy(nieduży). Tuleje wahacza przedniego również muszę zrobić. Oprócz tych dwóch rzeczy wszystko nowe w zawieszeniu i 100%sprawne.

Czy z przekładni jest możliwe potężne bicie, czy raczej będą to tuleje? Pytam się, gdyż zakup nowej przekładni jest bardzo drogi, a nie chcę inwestować w coś nadaremno, gdyż jest to stary samochód. Regenerowane przekładnie przerabiałem już w 2 modelach BMW i dwa razy była to tragedia za którą zapłaciłem chyba po 700 zł za jedną przekładnię. Jak wymieniam części to już tylko na solidne firmowe!

Być może macie inne sugestie odnośnie tego łomotu przy hamowaniu. Jednakże proszę nie mówić o wyważaniu kół, tarczach i śniegu na kołach(już to przerobiłem), to są pierdoły a nie bicie kierownicy tak jak u mnie.

Pozdrawiam

Edytowane przez przemo768
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.co do regenerowanych przekładni musiał ci to robic jakis papudrak. kumpel regenerował ostatnio w swojej 530d e39 i mówi ze jest super. co do bicia w kierownycy podczas hamowania to ja miałem podobnie tzn. waliło mi w lewym kole podczas hamowania miałem luz na wachaczu duzy i jak hamowało to pracowało mocno na tulei. mysle ze u ciebie podobny problem moze byc musisz miec luzy na wachaczach i moze przez to ci wali tam gdzies i telepie kierownica.ja bym sie skupił na przednim zawieszeniu sprawdził dobrze luzy na wachaczach i na drozku stabilizacyjnym w sumie cale zawieszenie .rozumiem ze łozyska masz sprawne moze klocek jest cienki i telepie sie pomiedzy tarcza i tłoczkiem jak hamujesz? sprawdzałes?tak czy siak zawieszenie warto przejrzec i porobic bo to bedzie na dłuzej juz spokój a na koncu maglownica.nic wiecej mi nie przychodzi do głowy skoro mówisz ze opony dobre masz wybarzone i bez sniegu na felgach :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zraziłem się co do regeneracji, może miałem pecha te 2 razy :norty: Ogólnie zawias z przodu ok prócz tych tulei. Jednak cały czas chodzi mi po głowie ten magiel....i nie chce mi sie wierzyć, że takie skutki mogą dawać same tuleje. Myślę, że wymienię najpierw tuleje a później jak to nic nie da to spróbuję z tym maglem walczyć(znowu). Jak hamuję to słysze i czuję takie uderzanie i staje się to uciążliwe, jest to naprawdę mocne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zraziłem się co do regeneracji, może miałem pecha te 2 razy :norty: Ogólnie zawias z przodu ok prócz tych tulei. Jednak cały czas chodzi mi po głowie ten magiel....i nie chce mi sie wierzyć, że takie skutki mogą dawać same tuleje. Myślę, że wymienię najpierw tuleje a później jak to nic nie da to spróbuję z tym maglem walczyć(znowu). Jak hamuję to słysze i czuję takie uderzanie i staje się to uciążliwe, jest to naprawdę mocne.

ale gdzie czujesz uderzenie na kierownicy czy w zawieszeniu gdzies? z zawieszenia zawsze itak bije na kierownice.ja miałem wachacz dolny przedni uwalony to jak nacisnołem hamulec to taki mocny stuk był i na kierownice przechodziło nastepnie gdy hamowałem nadal to tak impulsowo chrobotało w lewym kole. trudno okreslic nie czyjąc sprawy osobiscie.ale maglownica lubi świrowac jesli ma luzy .wydaje stuki rózne cuda niewida. mysle ze dobry warsztat zregeneruje albo uzywke w dobrym stanie poszukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderzanie jest i w zawieszeniu i na kierownicy. Jak puszczę kiere i hamuję to kierownica lata mocno na boki, a odziwo jak wcisnę mocniej hamulec to jest super.

Jeszcze jak sprawdzałem maglownice to było słychać stuki na postoju przy skręcaniu kierownicą,( wjechałem na kanał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem się o regeneracje, i wszędzie robią tylko uszczelnianie i szlif, tylko nieliczne warsztaty wymieniają listwe, no ale wtedy koszt to ok 1300zł. Jeśli chodzi o używkę to boje się, że będzie z nią coś nie tak, bo to jest częsta przypadłosć.

Chyba, że ktoś posiada dobrą i sprawną na sprzedaż? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, ze na 99% to wina właśnie pozrywanych tulei w przednich wahaczach. Zacznij od tego - wymień i zobacz czy się coś zmieni potem. U mnie objawy były podobne - może nie aż tak mocne - wibracje kierownicy, które ustawały jak mocniej docisnąłem hamulec. Po wymianie tulei jest spokój.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja powiem , że to przekładnia. Wiem bo miałem tak samo. Regeneracja pomogła.

Ten niby mały luz góra dół jest niedopuszczalny.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jak tak mocno Ci bije i przestaje przy mocniejszym naciśnieciu hamólca to na 100% krzywe tarcze.Tuleje się wybijają m.in. właśnie od krzywych tarcz,przekładnia zresztą też.Inna żecz że powodów krzywienia tarcz jest kilka i zmiana na nowe może pomóc na krótko po paru tyś.km. problem powraca i znowu przy biciu kierownicy niszczą się tuleje i magiel dostaje w d.., i tak w koło.dlatego najważniejsze jest mieć proste tarcze a jak się często krzywią to znależć przyczynę.

Pozdr. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówicie, że bez wymiany tulei, przekładni, tarcz się nie obejdzie? Ale czy tarcze mogą aż tak strasznie walić i stukać, miałem kiedyś krzywe i tylko trochę telepało. Wpakuję chyba ze 3 tys, żeby to śmigało a później gdzieś za rok sprzedam za jakieś grosze bo są przecież igły z niemiec z przebiegiem 150tys, a mój ma już chyba 265tys. Żal :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówicie, że bez wymiany tulei, przekładni, tarcz się nie obejdzie? Ale czy tarcze mogą aż tak strasznie walić i stukać, miałem kiedyś krzywe i tylko trochę telepało. Wpakuję chyba ze 3 tys, żeby to śmigało a później gdzieś za rok sprzedam za jakieś grosze bo są przecież igły z niemiec z przebiegiem 150tys, a mój ma już chyba 265tys. Żal :cry2:

tarcze wibrują a nie stukają raczej posprawzaj wszystko zanim wymienisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tarcze powodują największe bicie ,zanim zaczniesz wydawać kase proponuje ci najpierw przetoczyć tarcze pod warnkiem ze jest z czego koszt ok.40zł.pomoże napewno, pytanie tylko czy na długo?Tuleje i tak wymień ale z maglem bym się wstrzymał dopuki nie sprawdzisz tarcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytałem się o regeneracje, i wszędzie robią tylko uszczelnianie i szlif, tylko nieliczne warsztaty wymieniają listwe, no ale wtedy koszt to ok 1300zł. Jeśli chodzi o używkę to boje się, że będzie z nią coś nie tak, bo to jest częsta przypadłosć.

Chyba, że ktoś posiada dobrą i sprawną na sprzedaż? :)

ja po pierwszej regeneracji która nie wyeliminowała stuków zdecydowałem się na kolejną z wymianą listwy i jest miodzio cena 1500zł a i u mnie maglownica ale nie tylko tez była przyczyną drgan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tarcze się wymienia a nie przetacza.

U mnie były te drgania i żadnych tarcz nie musiałem zmieniać. Magiel , magiel i jeszcze raz magiel.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tarcze zmierzyć czujnikiem zegarowym < każdy mehanik powinien go mieć>

Tuleje wystarczy dokładnie obejżeć < zdjąć plastikowe osłonki i popatrzeć czy guma jest cała. Ponaciągać troche przy oglądaniu. Nie ma prawa być nawet malutkich pęknięć gumy.>

Magiel też można się upewnić dokręcając na próbę regulację ale wierz mi jeśli są wyczuwalne luzy na przekładni to jest koniecznie do roboty. Zresztą przy tym przebiegu to w ciemno można magiel obstawiać. U mnie wysiadł przy jakichś 220 000.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze się wymienia a nie przetacza.

U mnie były te drgania i żadnych tarcz nie musiałem zmieniać. Magiel , magiel i jeszcze raz magiel.

 

Tarcze można przetoczyć. o ile sie nie mylę to nawet w ,,sam naprawiam'' gdzies czytałem, tylko gubość minimalna musi byc zachowana ,niema to wpływu na bezpieczeństwo.

Jak ktoś chce odrazu ładować kase w magiel to jego sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje wybite, magiel ma delikatny luz i stuka, tarcze też są już do wymiany...Chodzi o to od czego zacząć, gdyż nie wyrobię finansowo wsadzając jednorazowo tzn w miesiąc 1500 zł za przekładnię, za tuleję 150 + jakieś 150 za ściągacz i 600 zł(robię sam-tak lepiej bo doś mam tych "szpecialistów") za tarcze i klocki, gdyż sumując wyjdzie mnie to 2400zł. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że bedzie trzeba to wszystko zrobić, ale pomału tak po miesiąc na jedną z rzeczy.

Dzięki za podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze wibrują a nie stukają wiec ja bym tarcze na ostatnim miejscu wymieniał. maglownica pewnie daje luzy na tzw jabłkach prz skrecie ruszając kierownica prawo lewo to słychac stuk domyslam sie ze masz taki luz. maglownice na regulaci spróbowac dociągnąc ewentualnie o ile idzie i jest taka opcja. ja najpierw bym zlikwidował luzy w zawieszeniu szarpaki i jesli nic nie wykarzą to na lewarek strona i wtedy patrzec w ostatecznisci rozkrecic wachacze i sprawdzic. maglownica prawie w kazdym starszym aucie ma lekkie luzy i nikomu nie telefpie sie jak hamuje . gdy miałem podobny problem jak ty to miałem lewy dolny wachacz wyjebany ze luz był taki ze na centymetr tuleja sie rpzemieszczała wiec był to bardzo duzy luz. miałem tez walniete łozysko ale to taki zbieg okolicznosci raczej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.